Detektor ChatGPT Terbaik 2023

ChatGPT telah menjadi model AI dalam talian yang paling popular di seluruh dunia dan digunakan oleh jutaan pengguna untuk pelbagai tujuan. Namun begitu, kejayaan ini juga telah menyebabkan peningkatan dalam pemplagiaran dan penggunaan kandungan yang dihasilkan oleh ChatGPT untuk tugasan sekolah dan tujuan-tujuan lain. Berita baiknya, terdapat beberapa pemburu kandungan AI yang tersedia yang boleh mengesan dengan cepat contoh kandungan yang dihasilkan oleh ChatGPT dan kandungan AI lain.

Di sini kita akan meneroka 5 pengesan ChatGPT teratas yang boleh anda gunakan untuk mengenal pasti kandungan yang dihasilkan melalui ChatGPT. Alatan seperti Turnitin dapat mengesan ChatGPT, namun ini hanya untuk digunakan oleh komuniti pendidikan.

Pendeteksi ChatGPT terbaik: Kecerdasan Buatan Originalitas

Originality AI adalah alat pendeteksi konten yang ditenagai AI yang membantu penerbit menjaga konten yang asli dan bebas dari plagiarisme. Ini menawarkan akurasi tinggi dalam mendeteksi konten ChatGPT dan plagiarisme, dengan akurasi hingga 94%. Originality AI menggunakan kecerdasan buatan untuk memindai dan menganalisis konten yang diberikan, membandingkannya dengan jutaan dokumen lain di internet untuk mengidentifikasi kemiripan potensial untuk plagiarisme dan mendeteksi apakah konten tersebut dihasilkan melalui ChatGPT.

Kecerdasan Buatan Originality berfungsi dengan menunjukkan peratusan kandungan asli dan yang ditulis oleh AI, menjadikan ia mudah untuk mengesan kandungan yang dihasilkan oleh ChatGPT dan memastikan bahawa kandungan yang ditulis adalah Original dan autentik. Walaupun perisian ini belum mencapai 100% ketepatan, mengujinya dalam pelbagai skenario sangat disyorkan untuk memastikan bahawa ia dapat berfungsi dengan berkesan untuk keperluan anda.

GPTZero

GPTZero ialah aplikasi berasaskan web yang direka khas untuk mengenal pasti dan menyerlahkan teks yang dihasilkan oleh kecerdasan buatan (AI) melalui ChatGPT. Ia dicipta oleh Edward Tian sebagai tindak balas kepada pelajar yang menggunakan teknologi untuk menipu dalam tugasan. Aplikasi ini mudah digunakan dan menyediakan hasil yang tepat, termasuk ringkasan frasa yang kemungkinan besar ditulis oleh ChatGPT.

GPTZero boleh menganalisis teks pada tahap ayat, perenggan, atau dokumen dan berfungsi dengan pelbagai jenis fail. Kadang-kadang ia boleh memberikan hasil yang tidak tepat dan mungkin di luar bajet untuk model bahasa yang lebih maju.

Penulis

Pendeteksi Konten Kecerdasan Buatan ChatGPT dari Penulis membantu penulis untuk membuat konten asli dan mendeteksi konten yang dihasilkan oleh AI termasuk ChatGPT. Platform ini dilatih dengan panduan unik dan memberikan evaluasi terhadap teks yang diberikan. Untuk mendapatkan hasil yang diinginkan dari alat ini, pengguna harus memasukkan URL atau menyalin dan menempelkan kontennya. Setelah itu, alat ini akan memberikan perhitungan akurat dari "Skor Konten yang Dihasilkan Manusia"-nya.

Pendeteksi Konten AI Penulis adalah cepat, agak akurat, dan membantu anda mengesan kandungan yang dihasilkan oleh ChatGPT dalam beberapa saat.

Kandungan pada Skala Besar

Content at Scale adalah pengesan kandungan AI yang dapat mengukur kualiti teks secara cepat dan tepat. Ia dilatih dengan bilion halaman data yang dimasukkan kepadanya. Kemudian, alat tersebut akan meramalkan pilihan perkataan yang paling mungkin.

Content at Scale terkenal dengan penghasilan kandungan eksklusifnya yang menggabungkan beberapa lapisan komponen AI untuk mengesan segala jenis kandungan yang dihasilkan oleh AI termasuk ChatGPT. Pengguna boleh mendapatkan skor "Kandungan Manusia" dengan mudah hanya dengan menyalin teks ke dalamnya.

Pencetus Output OpenAI GPT2

Pendeteksi Output OpenAI GPT2 adalah alat online yang membantu mengidentifikasi teks yang dibuat oleh model AI seperti ChatGPT, GPT3, dan GPT2. Menggunakan alat ini cukup mudah - cukup salin dan tempel teks, dan Anda akan mendapatkan persentase Asli/Palsu yang menunjukkan probabilitas teks tersebut dihasilkan oleh ChatGPT.

Pendeteksi konten ChatGPT adalah alat yang dapat membantu pengguna memperhatikan konten yang dihasilkan oleh AI. Sangat penting untuk mencegah plagiarisme terjadi di beberapa bisnis, namun, alat-alat tersebut belum sepenuhnya akurat hingga saat ini. Penulisan AI selalu berkembang namun alat-alat seperti di atas membantu mencegah kecurangan.

Adakah cara untuk mengesan ChatGPT?

Ya, sebenarnya ada beberapa cara.  Alat seperti Turnitin atau penapis kandungan AI lain boleh mengesan kandungan yang dihasilkan oleh AI daripada perisian seperti ChatGPT.

Aplikasi apa yang dapat mengesan ChatGPT?

GPTZero, Originality AI, Writer, Kandungan pada Skala, dan Turnitin semuanya dapat mengesan ChatGPT.

Artikel Berkaitan

Lihat Lebih >>