Penyemak Plagiarisme ChatGPT Terbaik 2023: Lindungi Penulisan Anda

Penyemak Plagiarisme Terbaik Best-ChatGPT.jpg

Mencari Penyemak Plagiarisme ChatGPT Terbaik pada tahun 2023? Pelajari bagaimana untuk melindungi diri dari plagiarisme dengan penyemak plagiarisme ChatGPT terbaik yang tersedia di pasaran. Temukan alat seperti Penglasifikasi Teks AI OpenAI, Originality.ai, GPTZero, Plagibot, dan ContentDetector.AI.

Adakah anda risau tentang plagiat dalam penulisan akademik atau profesional anda? Jangan cari lagi daripada Penyemak Plagiat ChatGPT Terbaik 2023! Dengan kandungan yang dihasilkan oleh kecerdasan buatan semakin meluas, semakin mencabar untuk mengesan plagiat. Namun, dengan bantuan penyemak plagiat ChatGPT, anda boleh memastikan bahawa kandungan anda adalah asli dan mengelakkan akibat yang teruk seperti kehilangan pekerjaan, menghadapi tindakan undang-undang, atau diusir dari sekolah. Dalam artikel ini, kami akan membincangkan beberapa penyemak plagiat ChatGPT terbaik yang terdapat di pasaran, termasuk kelebihan dan kelemahan mereka, dan menjawab beberapa pertanyaan lazim tentang bagaimana alat ini berfungsi. Teruskan membaca untuk belajar bagaimana anda boleh melindungi diri anda daripada plagiat dengan Penyemak Plagiat ChatGPT Terbaik 2023!

Lihat Juga: Bisakah ChatGPT Terdeteksi oleh Guru?

Alat Pemeriksaan Plagiarisme ChatGPT Terbaik

1. Pengelas Teks Kecerdasan Buatan OpenAI

Pengelas Plagiat AI Text Classifier OpenAI adalah alat pengesahan plagiat yang direka bentuk untuk membezakan antara kandungan yang dihasilkan oleh manusia dan yang dibangunkan oleh AI. Alat ini menggunakan algoritma pembelajaran mesin untuk menganalisis kandungannya dan menentukan sama ada ia adalah plagiat atau tidak. Ini adalah salah satu pencari plagiat ChatGPT yang paling tepat yang tersedia di pasaran.

Ini adalah langkah-langkah untuk menggunakan AI Text Classifier OpenAI:

  1. Pergi ke laman web OpenAI AI Text Classifier.
  2. Cipta akaun atau log masuk.
  3. Salin dan tampal teks yang anda ingin mengklasifikasikan ke dalam kotak "Teks".
  4. Klik "Hantar".
  5. Pengelasifier kemudian akan mengenal pasti teks pada skala sama ada mungkin dihasilkan oleh AI, mungkin, tidak jelas, tidak mungkin, atau sangat tidak mungkin.
  6. Bagaimanapun, penting untuk diingat bahawa pengelasif tidak sepenuhnya dapat dipercayai dan mungkin tidak tepat dalam mengenal pasti teks yang dihasilkan oleh AI.
  7. Disyorkan untuk menggunakan pengelasif hanya untuk teks Bahasa Inggeris, dan ia mungkin tidak berfungsi dengan baik dengan teks yang sangat mudah atau kurang daripada 1,000 perkataan.

Lihat Selanjutnya: Bisakah Chat GPT Dideteksi untuk Cek Plagiarisme Chat GPT?

2. Originality.ai

Originality.ai adalah alat pengesanan penghargaan yang mengenakan bayaran sebanyak $0.01 setiap kredit, di mana satu kredit sama dengan 100 perkataan. Alat ini dikenali kerana keakuratannya dan dapat mengesan plagiarisme pada kandungan yang dihasilkan oleh ChatGPT dengan cekap.

Berikut adalah langkah-langkah menggunakan Originality.ai:

  1. Pergi ke laman web Originality.ai.
  2. Muat naik kandungan yang ingin anda analisis dengan menyalin dan menampalnya ke dalam kotak yang ditetapkan atau memasukkan URL untuk mengimbas seluruh laman web untuk kandungan yang dihasilkan oleh AI.
  3. Klik butang "Semak Kepalsuan" untuk memulakan analisis.
  4. Tunggu perisian menyelesaikan analisis, yang akan memberikan hasil yang cepat dan menunjukkan peratusan keaslian dalam kandungan.
  5. Periksa keputusan dan buat sebarang perubahan yang diperlukan untuk memastikan kandungan adalah asli dan bebas plagiarisme.
  6. Jika diperlukan, rujuk tutorial video yang tersedia di YouTube yang menyediakan arahan langkah-demi-langkah tentang cara menggunakan Originality.ai.

Ingatlah bahawa Originality.ai adalah alat pengesan plagiat berdasarkan kecerdasan buatan yang tidak sepenuhnya boleh dipercayai, dan disarankan untuk mengkaji semula hasil secara manual.

Juga Semak: Transformasikan Kandungan Anda dengan Penghasil Imej AI Percuma

3. GPTZero

GPTZero adalah alat yang gratis dan dapat diandalkan untuk mendeteksi plagiarisme AI, seperti teks yang ditulis oleh ChatGPT, Google BARD, atau bot obrolan AI lainnya. Alat ini dapat mendeteksi plagiarisme dengan akurasi tinggi dan sangat mudah digunakan.

Berikut adalah langkah-langkah menggunakan GPTZero:

  1. Pergi ke laman web GPTZero.
  2. Salin dan tampal teks yang ingin anda analisis ke dalam kotak teks atau muat naik fail.
  3. Atau lebih mudah, anda boleh menggunakan antara muka pengaturcaraan aplikasi (API) untuk mengintegrasikan GPTZero ke dalam perisian anda sendiri.
  4. GPTZero akan menyediakan skor mengenai tahap kebarangkalian teks itu dihasilkan oleh model AI pada peringkat dokumen.
  5. Tetap ingat bahawa GPTZero kadang-kala boleh tertipu, oleh itu penting bagi anda untuk menyemak kembali teks itu untuk ralat.

4. Plagibot

Plagibot adalah perisian pengesanan kecurangan akademik yang dapat mengesan kandungan yang telah di plagiat, walaupun bantuan alat AI seperti ChatGPT, Bard AI, Bing dan lain-lain telah mengenakan semula perkataan. Alat ini menggunakan algoritma canggih untuk membandingkan kandungan dan menyemak kesahihan.

Untuk menggunakan Plagibot, ikuti langkah-langkah berikut:

  1. Pergi ke laman web Plagibot.
  2. Salin dan tampal teks yang ingin anda periksa untuk plagiat ke kotak teks yang disediakan.
  3. Klik butang "Periksa Plagiat".
  4. Tunggu keputusan muncul. Plagibot menggunakan algoritma AI dan pembelajaran mendalam untuk mengimbas teks untuk plagiat dan memberikan keputusan dalam masa nyata dalam beberapa saat.
  5. Tinjau keputusan dan ambil tindakan yang sesuai jika plagiat dikesan.

5. ContentDetector.AI

ContentDetector.AI adalah alat pengesan kandungan AI dan pengesan plagiat ChatGPT percuma yang boleh mengesan kandungan yang dihasilkan oleh ChatGPT dan kandungan yang dihasilkan oleh AI. Alat ini menggunakan algoritma pembelajaran mesin untuk membandingkan kandungan dan memeriksa plagiat.

Untuk menggunakan ContentDetector.AI, ikuti langkah-langkah berikut:

  1. Cipta satu soalan kajian yang jelas dan ringkas yang menggariskan soalan kajian, poin utama, dan sebarang arahan atau data khusus dari sumber anda.
  2. Salin teks atau URL yang anda ingin periksa.
  3. Klik pada "Semak Kandungan" untuk membolehkan Pengesan Kandungan AI menganalisis teks dan menentukan sama ada ia ditulis oleh manusia atau dijana oleh AI, termasuk GPT4, GPT3, dan ChatGPT.
  4. Penilaian semula hasil untuk memastikan kandungan anda asli dan ditulis oleh manusia.
  5. Ambil tindakan yang sesuai jika teks AI dihasilkan dikesan, seperti menulis semula kandungan atau mengutip sumber.

6. Turnitin

Turnitin adalah pengecam kandungan plagiarisme yang boleh dipercayai yang boleh digunakan untuk memeriksa kandungan terhasil ChatGPT untuk plagiarisme. Alat ini digunakan secara meluas oleh institusi pendidikan dan dapat mengesan plagiarisme dengan ketepatan yang tinggi.

Untuk menggunakan Turnitin, satu perkhidmatan pengesanan plagiat, sebagai pelajar, anda boleh mengikuti langkah-langkah berikut:

  1. Akses Turnitin melalui Sistem Pengurusan Pembelajaran (LMS) seperti Canvas atau Moodle.
  2. Pergi ke Tugasan dan klik Tambah tugasan (+).
  3. Tambahkan tajuk tugasan dan arahan.
  4. Bawah Jenis Penyerahan, klik dalam kotak turun hantar dan pilih Alat Luar.
  5. Anda boleh serahkan kertas kerja anda ke Turnitin melalui muat naik atau potong dan tampal.
  6. Guna Turnitin Self-Checker untuk memeriksa draf kasar kertas kerja, esei, dan tugasan untuk keaslian dan kutipan yang betul.

Perlu diperhatikan bahawa tiada pemeriksa keaslian kandungan dapat menjamin kejayaan 100% dalam mengesan peniruan dalam kandungan yang dihasilkan oleh ChatGPT. Setiap alat mempunyai kelebihan dan kelemahan masing-masing dan sentiasa baik untuk menggunakan beberapa alat untuk memeriksa peniruan.

Checker plagiarisme ChatGPT yang terbaik?

Pengecam salinan terbaik ChatGPT akhirnya bergantung pada keperluan anda. Jika anda mencari alat percuma yang boleh mengesan salinan kandungan yang dihasilkan oleh kecerdasan buatan dengan andal, maka GPTZero dan ContentDetector.AI adalah kedua-duanya pilihan yang sangat baik.

Jika anda memerlukan alat yang lebih kukuh yang boleh mengesan salinan kandungan manusia dan AI, Tekst Pengelas OpenAI dan Turnitin kedua-duanya amat berkesan. Walau bagaimanapun, kedua-dua alat ini adalah berbayar dan tidak sesuai untuk semua pengguna.

Jika anda mencari alat yang dapat mengesan kesalahan plagiat walaupun alat AI telah mengubah susunan perkataan, Plagibot adalah pilihan yang sangat baik. Namun, ingat bahawa alat ini mungkin tidak begitu boleh dipercayai apabila mendeteksi plagiat dalam kandungan yang dihasilkan manusia.

Pertanyaan yang Sering Diajukan

1. Apakah checker plagiarisme ChatGPT terbaik?

Terdapat beberapa perisian pemeriksa salinan ChatGPT yang tersedia di pasaran, dan setiap alat mempunyai kelebihan dan kelemahan masing-masing. Beberapa perisian pemeriksa salinan ChatGPT yang terbaik adalah Pengelas Teks Kecerdasan Buatan OpenAI, Originality.ai, GPTZero, Plagibot, ContentDetector.AI, dan Turnitin.

2. Bagaimana cara kerja ChatGPT dalam mendeteksi plagiarisme?

Penyemak plagiarisme ChatGPT menggunakan algoritma pembelajaran mesin untuk membandingkan kandungan dan menyemak plagiarisme. Algoritma ini menganalisis kandungannya dan membandingkannya dengan sumber lain untuk menentukan sama ada ia plagiarisme atau tidak.

3. Adakah mungkin menipu penyemak plagiarisme ChatGPT?

Meskipun sulit untuk menipu detektor plagiarisme ChatGPT, namun hal tersebut tidaklah mustahil. Beberapa teknik bisa digunakan untuk mengecoh alat-alat tersebut, seperti mengubah font, menambahkan spasi ekstra, atau menggunakan sinonim untuk kata-kata.

4. Bolehkah pengesan salinan ChatGPT mengesan parafrasaan?

Ya, alat pemeriksaan plagiarisme ChatGPT boleh mengesan pengubahan kata kata. Alatan ini menggunakan algoritma pembelajaran mesin untuk membandingkan kandungan dan memeriksa persamaan, walaupun perkataan tidak sama.

Penutup

Secara kesimpulannya, prevalensi kandungan yang dihasilkan oleh AI telah membuat pengesanan plagiat semakin mencabar. Walaubagaimanapun, dengan bantuan pemeriksa plagiat ChatGPT, anda boleh memastikan kandungan anda asli dan mengelakkan kesan yang teruk. Dalam artikel ini, kami telah membincangkan beberapa pemeriksa plagiat ChatGPT terbaik yang tersedia di pasaran, termasuk Pengelas Teks AI OpenAI, Originality.ai, GPTZero, Pembot Plagiat, dan ContentDetector.AI. Alat-alat ini menggunakan algoritma pembelajaran mesin untuk menganalisis kandungan dan menentukan sama ada ia plagiat atau tidak. Penting untuk diingat bahawa walaupun alat-alat ini berguna, mereka tidak sepenuhnya boleh dipercayai dan mungkin tidak tepat dalam mengenal pasti teks yang dihasilkan oleh AI. Oleh itu, disarankan untuk mengkaji semula keputusan secara manual juga. Dengan menggunakan Pemeriksa Plagiat ChatGPT Terbaik pada tahun 2023, anda boleh melindungi diri daripada plagiat dan memastikan kandungan anda adalah tulen dan asli.

Artikel Berkaitan

Lihat Lebih >>