Top 30 alternatif ChatGPT yang akan memukau Anda pada tahun 2023 (Gratis & Berbayar)

AI-Wars-ChatGPT-Alternatives (1).png

ChatGPT sangat mengagumkan, menghasilkan hasil yang memukau untuk pengkodean, membuat cerita, dan menghasilkan puisi, lagu, artikel, dan lain-lain yang menarik. Mencari alternatif ChatGPT dengan fitur tambahan? Anda beruntung!

Bosan dengan respons ChatGPT yang ketinggalan zaman, waktu tidak aktif, atau menginginkan lebih banyak fungsionalitas? Mari kita tingkatkan pengalaman AI percakapan Anda.

Banyak alat ChatGPT yang serupa muncul seiring berkembangnya teknologi, membuat kita sulit memilih. Tetapi jangan khawatir; kami telah meneliti alternatif teratas untuk berbagai penggunaan, seperti pembuatan teks, pencarian, pemrograman, dan visual. Evaluasi kami mencakup keuntungan, fitur, keterbatasan, dan perbandingan.

Ikuti perjalanan yang mengagumkan—kita akan menggali alternatif ChatGPT berdasarkan kategori yang menjanjikan pengalaman luar biasa di tahun 2023!

Mengapa memilih alternatif ChatGPT?

Walaupun menjadi bahan perbualan orang ramai dan alat yang luar biasa, ChatGPT mempunyai kekurangan sendiri:

  1. ChatGPT tidak boleh menghasilkan data secara masa nyata kerana ia telah dilatih menggunakan data sebelum dan pada tahun 2021.
  2. ChatGPT tidak dapat menghasilkan visual atau seni AI.
  3. Lisanya, ChatGPT tidak boleh menerima perintah suara atau menghasilkan respons suara.
  4. Mungkin kerana lalu lintas yang padat, kebanyakan masa apabila anda cuba mengakses ChatGPT, ia akan menunjukkan mesej ralat yang mengatakan ChatGPT sedang penuh atau turun.
  5. Banyak penambahbaikan, seperti pengintegrasian dengan Gmail, Twitter, Instagram, dan sebagainya tidak tersedia saat menggunakan ChatGPT.
  6. ChatGPT Plus berharga $20/bulan, yang tidak semua orang boleh melanggan. Ketahui lebih lanjut tentang ChatGPT Plus dan ciri-cirinya.

Maka, alternatif ChatGPT muncul dalam gambar.

Sedia untuk menyelam jauh?

Atau teruskan ke penggunaan alternatif ChatGPT terbaik sekarang!

30 Alternatif Terbaik ChatGPT yang Mengagumkan  

Berdasarkan keperluan anda, kami telah membincangkan 30 alternatif ChatGPT teratas berikut dalam blog ini:

  1. Chatsonic
  2. OpenAI playground
  3. Jasper Chat
  4. Bard AI
  5. LaMDA (Language Model for Dialog Applications)
  6. Socratic
  7. Bing AI
  8. DialoGPT
  9. Natural Language Generation Megatron-Turing
  10.  Chatsonic di Opera
  11.  NeevaAI
  12.  Tabnine
  13.  Amazon Codewhisperer
  14.  Elsa Speaks
  15.  Bloom
  16.  DeepL Write
  17.  YouChat
  18.  Perplexity
  19.  Elicit
  20.  Chinchilla
  21.  Replika
  22.  Character AI
  23.  Poe oleh Quora
  24.  Bot Slack Chatsonic
  25.  CoGram
  26.  Otter
  27.  Botsonic
  28.  LLaMA oleh Meta
  29.  DeepMind's ChatGPT alternatif oleh Elon Musk

Mari kita lihat setiap alternatif ChatGPT yang dibayar dan percuma di atas dengan lebih terperinci...

Pilihan Alternatif ChatGPT untuk Menulis

Mencari alternatif ChatGPT yang sempurna untuk keperluan penciptaan konten Anda seperti teka-teki klasik mencoba memilih baju renang yang sempurna: semuanya hanya masalah preferensi pribadi.

Setiap platform mempunyai keunikan tersendiri dengan kelebihan-kelebihannya yang khas. Untuk membantu anda membuat keputusan terbaik, berikut merupakan beberapa alternatif untuk menulis selain ChatGPT yang boleh anda pertimbangkan:

Chatsonic

Chatsonic oleh Writesonic adalah penyelesaian mutakhir untuk semua keperluan AI perbualan anda. Didayakan oleh GPT-4, Chatsonic direka khas untuk mengatasi kekurangan ChatGPT, menyediakan data secara langsung, carian gambar, suara, dan beraneka kemampuan ciptaan kandungan. Sejak peluncuran Chatsonic, ia menduduki tangga teratas Google sebagai "Pilihan Terbaik Alternatif kepada ChatGPT" di seluruh dunia.

Chatsonic, AI bertaraf ChatGPT yang terbaik, membawa pengetahuan seorang bijak, kemahiran perbualan seorang pakar terapi, kebijaksanaan seorang pelawak tunggal, keupayaan pecahan masalah seorang saintis data, dan kreativiti seorang novelis. Tambahan pula, ia tidak pernah lelah, lupa perbualan, atau menjemukan.

Peluang dengan Chatsonic adalah tidak terhad.

Mari kita lihat ciri-ciri utama Chatsonic

  1. Tulis kandungan factual, termasuk topik zaman sekarang. Chatsonic telah diintegrasikan dengan Google Knowledge Graph untuk memberi kandungan yang sangat relevan dan trending pada topik tertentu.
  2. Gunakan mod persona untuk menyesuaikan pengalaman chat AI anda. Anda dapat berbual dengan 13+ persona yang berbeza seperti penterjemah, pewawancara, pemandu pelancongan, jurulatih motivasi, pelawak dan banyak lagi.
  3. Tukarkan teks ke seni AI yang cantik dan unik menggunakan dua model berbeza, iaitu Stable diffusion dan DALL-E, di dalam dashboard Chatsonic.
  4. Laman web seperti ChatGPT - Chatsonic ini, boleh membacakan jawapan dari anda seperti Siri atau Google Assistant, selain memahami arahan suara.
  5. Ingatan seperti ChatGPT yang mengingati perbualan, nada suara dan bahasa. Setiap perbualan anda disimpan untuk sebarang bantuan pada masa hadapan.
  6. API bertenaga GPT-4 dengan kemampuan ChatGPT dan tambahan. Akses API Chatsonic membolehkan anda mengaitkan Chatsonic dengan perisian sedia ada anda dengan cepat dan mudah, memberikan pengalaman pengguna yang lancar.
    (Ketahui cara membuat wang dengan API Chatsonic dengan mudah)
  7. Sambungan Chrom Chatsonic membolehkan anda menggunakan kemampuan AI generatif di mana saja pada web. Dari merangkumkan utas Gmail, menjawab pos LinkedIn dan Twitter, dan membuat pos sosial dari blog di web, sehingga merangkumkan seluruh dokumen, sambungan Chrom ChatGPT seperti pembantu peribadi anda.
    (Ketahui kes penggunaan Chrom Chatsonic yang terbaik)
  8. Akses Chatsonic dengan selesa di rumah atau ketika anda sedang bergerak. Aplikasi Chatsonic untuk Android seperti ChatGPT - mudah digunakan dan menyokong semua ciri Chatsonic. Untuk hari-hari anda yang tidak berniat untuk membuka komputer riba tetapi perlu menyelesaikan banyak kerja, aplikasi Chatsonic adalah penyelamat.
  9. Seperti AIPRM mempunyai perpustakaan prompt untuk ChatGPT prompts, kandungan pasar Chatsonic menawarkan ChatGPT prompt yang menakjubkan secara percuma. Anda tidak perlu memuat turun sambungan atau membayar tambahan untuk menggunakannya.
  10. Bagi jenama dan perniagaan yang ingin meningkatkan pengalaman pelanggan mereka, Chatsonic memperkenalkan Botsonic. Botsonic adalah pembina chatbot AI tanpa kod yang membantu jenama dan perniagaan untuk melatih ChatGPT pada data dan pangkalan pengetahuan mereka sendiri untuk menawarkan pengalaman pelanggan yang disesuaikan dengan kebolehan ChatGPT.

Cuba alternatif ChatGPT ini secara percuma

Anda boleh menggunakan Chatsonic untuk pelbagai kegunaan. Terokai lebih lanjut bagaimana untuk menggunakan ChatGPT?

Juga, lihatlah lebih daripada 215 topik ChatGPT untuk pelbagai situasi dan penggunaan. Anda boleh menyalin dan menampalnya pada ChatGPT atau Chatsonic untuk menghasilkan jawapan yang menakjubkan.

Harga Chatsonic

Chatsonic boleh didapati di Writesonic pada ujian percuma dan pelan berbayar jangka panjang. Anda boleh mendapatkan 10,000 perkataan premium percuma apabila mendaftar untuk diuji. Anda juga boleh dengan mudah menggunakan baki perkataan sedia ada anda jika anda ingin menjana lebih banyak di Chatsonic.

Di samping itu, jika anda ingin melanggan rancangan premium, ia bermula dari $19/sebulan, yang memberikan anda 100,000 perkataan premium setiap bulan.

Adakah ini membuat Chatsonic menjadi salah satu alternatif ChatGPT teratas yang ada?

Untuk maklumat lanjut tentang ini, sila rujuk rancangan harga Writesonic!

Dengar daripada pengguna-pengguna

Chatsonic sudah memerintah hati ramai di luar sana. Mari kita lihat apa yang dikatakan oleh pengguna.

ChatSsonic juga disebutkan di platform-popular seperti Make Use Of, Analytics India Mag, India Today, Indian Express, and Exchange4media.

ChatGPT vs Chatsonic: Adakah Chatsonic benar-benar merupakan alternatif ChatGPT yang baik?

Kedua-dua Chatsonic dan ChatGPT adalah alatan AI yang semakin popular di internet.
Tetapi jika anda masih merasa hairan bagaimana Chatsonic berbeza daripada ChatGPT, biar kami tunjukkan beberapa perkara utama dengan cepat:

1. Graph Pengetahuan Google - Chatsonic mempunyai sokongan daripada Google, maka ia dapat menghasilkan maklumat yang terkini dan relevan. Walau bagaimanapun, ChatGPT tidak. 

2. Integrasi dengan Stable diffusion dan DALL-E - Walaupun ChatGPT tidak mempunyai keupayaan menghasilkan seni kecerdasan buatan (AI) (selain daripada sekadar ajakan), Chatsonic dapat menghasilkan gambar Al secara langsung dalam perbualan menggunakan model penghasilan seni AI seperti Stable diffusion dan DALL-E.

3. Pemilihan persona - Sementara Anda perlu memberikan prompt pada ChatGPT untuk membuatnya berperilaku seperti persona yang diinginkan, Chatsonic telah memiliki daftar persona seperti penyair, penerjemah, pelatih kebugaran, dll. Cukup pilih satu dan mulai chatting.

Daftar di Chatsonic secara percuma!

OpenAI tanah permainan

Alternatif ChatGPT ini mirip seperti versi demo dari ChatGPT. OpenAI menyediakan GPT3 dan model lainnya, sehingga pengguna dapat dengan mudah bereksperimen dengan berbagai kasus penggunaan yang berbeda.

OpenAI Playground tidak ditujukan untuk pengguna sehari-hari, tetapi merupakan cara yang baik bagi mereka yang terkunci dari ChatGPT untuk mencicipi fitur-fitur canggihnya. Di web, ia berfungsi seperti ChatGPT dan memungkinkan pengguna untuk bereksperimen dengan berbagai model bahasa.

Taman permainan ini agak teknikal untuk digunakan kerana mempunyai fungsi-fungsi seperti menetapkan suhu, penalti frekuensi, bilangan token, urutan berhenti, dan lain-lain.

gambar open-ai-playg (2)

Mari kita lihat ciri utama Open AI Playground:

  1. Ketepatan dan kelajuan yang sangat baik.
  2. Berbagai jenis model bahasa yang dapat dipilih.
  3. Fleksibel sehingga Anda dapat bereksperimen dengan mudah.
tangkapan skrin (1).png

Harga OpenAI Playground

OpenAI adalah percuma untuk digunakan pada permulaan (setelah anda membuat akaun), tetapi jika penggunaan anda tinggi, anda perlu melanggan langganan premium.

OpenAI dilatih dengan jutaan data dan sangat berkualitas. Tentu saja, Anda dapat mengujinya dan melihat bagaimana cara kerjanya, tetapi pada akhirnya, Anda membutuhkan solusi yang dapat memberikan jawaban yang tepat pada pertanyaan Anda tanpa berputar-putar atau mencari tahu sugesti yang harus diberikan. Dan di sinilah Chatsonic dan Writesonic dapat membantu!

Jasper Chat

Jasper adalah alat perisian penulisan AI yang merupakan alternatif yang baik kepada ChatGPT (bukan secara literal). Sebelumnya dikenali sebagai Jarvis, ia adalah salah satu alat penulisan AI yang paling banyak digunakan yang tersedia di pasaran selain Writesonic dan sangat sesuai untuk syarikat yang perlu menghasilkan kandungan berkualiti tinggi dalam waktu yang singkat.

Jasper Chat, yang dilancarkan oleh Jasper, merupakan antara muka perbualan baru yang membantu mencipta kandungan dengan berkesan. Dengan menggunakan teknologi terkini, ia membantu menghasilkan output purata yang lebih baik.

foto layar4.png

Mari kita lihat ciri utama Jasper Chat:

  1. Kemampuan menjawab pertanyaan hingga Musim Panas 2021. Jasper telah dilatih dengan konten yang besar dari tahun 2021 dan sebelumnya. Oleh karena itu, ia mampu menyediakan informasi dalam hal-hal sebelum itu.
  2. Antarmuka seperti ChatGPT. Antarmuka pengguna yang sederhana menyediakan akses pengguna untuk berchatting dengan AI dengan mudah.
  3. Membuat percakapan yang berkelanjutan. Jasper Chat dapat mengingat percakapan Anda dan memberikan konteks yang lebih baik pada percakapan Anda.
Jasper-Chat (1).png

Harga Jasper Chat

Namun, berbeza dengan Chatsonic, Jasper Chat tidak dapat memberikan kandungan yang faktual dan terkini, pemilihan personaliti, arahan suara, menghasilkan seni digital, atau menyediakan akses API. Lihat perbandingan terperinci antara Writesonic dan Jarvis untuk memahami siapa yang lebih baik berdasarkan keperluan anda.

Pilihan alternatif ChatGPT oleh Google

Dalam beberapa tahun terakhir, Google telah meluncurkan berbagai proyek AI percakapan, sebagian besar berada dalam fase pengujian atau penelitian. AI terbaru Google, yang mirip dengan ChatGPT, adalah pengembangan terbaru mereka.

Ini adalah senarai yang paling penting:

Bard AI

Bot perbualan AI terbaru dari Google yang bertenaga AI, seperti ChatGPT, Bard AI, dibangunkan dengan platform AI yang telah wujud iaitu LaMDA mereka; ia merupakan perkhidmatan AI percakapan eksperimen yang berjanji untuk memberi impak besar pada dunia AI.

LaMDA merevolusikan kemampuan pemrosesan bahasa alami Bard dengan memungkinkannya untuk memahami dan merespons masukan pengguna dengan lebih akurat, mengeliminasi batasan data terbatas pada tahun tertentu.

Mari kita lihat beberapa ciri utama Bard AI:

  1. Google mengklaim bahawa Bard boleh menghasilkan teks dan menjawab soalan.
  2. Ia tidak terhad dari segi pengetahuan hingga ke tahun tertentu.
  3. Projek chatbot AI perbualan baru oleh Google ini juga diketahui boleh merangkum teks-teks.

Harga Bard AI

Kerana projek ini adalah projek eksperimen, Google belum mengumumkan harga. Pada 6 Februari 2023, ia hanya tersedia untuk ujian terhad, di mana penggunaan yang lebih meluas akan dirancang pada akhir tahun ini.

gambar-108 (1).png

Perbandingan ChatGPT dengan Google Bard

Orang yang ingin memanfaatkan chatbot yang dijalankan oleh AI seharusnya mempertimbangkan baik-baik ChatGPT dan Bard. Meskipun keduanya menawarkan fitur yang serupa, Bard berbeda karena hubungannya dengan perusahaan teknologi raksasa Google.

Dengan lipatan dalam dan sumber daya yang luas dari Google di belakangnya, Bard memiliki akses ke model bahasa dan teknologi yang canggih, mengarah pada jawaban dan data yang sangat akurat. Baik Anda mencari layanan pelanggan yang dapat diandalkan atau analitik yang tangguh, Bard layak dipertimbangkan.

Bagaimanapun, Bard masih dalam pembangunan, dan terdapat sedikit kejelasan mengenai kasus penggunaannya atau perkembangan masa depan. Walaubagaimanapun, sudah ada alat yang tersedia di pasaran dengan AI yang serupa dengan ChatGPT dan sokongan Google dalam hal maklumat terkini - Chatsonic!

Adakah Chatsonic benar-benar merupakan alternatif ChatGPT yang lebih baik daripada Bard AI?
Chatsonic menawarkan tidak hanya kuasa ChatGPT dan Google tetapi juga perpustakaan 100+ templat untuk pembuatan kandungan. Jika anda tidak mahu menunggu akses Google Bard untuk berbulan-bulan dan ingin mencuba alternatif ChatGPT dengan graf pengetahuan Google yang menyediakan respons terkini, daftarlah untuk Chatsonic sekarang.

LaMDA (Model Bahasa untuk Aplikasi Dialog)

Salah satu alternatif ChatGPT yang hebat adalah LaMDA, yang dikembangkan oleh Google. Ia dikembangkan dengan 137 bilion parameter dan telah dipre-training pada 1.56T perkataan dokumen web dan data dialog yang tersedia secara umum.

LaMDA dianggap sebagai revolusi dalam dunia Pemprosesan Bahasa Semulajadi (Natural Language Processing atau NLP). Model revolusioner ini diperhalusi pada tiga metrik: Kualiti, Keselamatan, dan Kepatuhan Dasar.

tangkapan_layar5.png

LaMDA, sistem dialog AI bertenaga dari OpenAI. Alat ini dapat mengambil masukan bahasa alami dan menghasilkan respons yang sadar konteks, padu, dan alamiah. LaMDA juga memiliki kemampuan unik untuk menjawab pertanyaan tindak lanjut, yang menjadikannya alternatif ChatGPT yang baik.

Mari kita lihat ciri utama LaMDA:

  1. LaMDA mempunyai keupayaan untuk memahami pertanyaan dan perbincangan yang kompleks yang meliputi pelbagai subjek.
  2. Model ini telah diasah dengan penggunaan 1.56 trilion perkataan dan sebanyak 137 billion parameter yang sangat besar.
  3. Semasa fasa fein-tuning, LaMDA dilatih untuk menjalankan tugas penghasilan dan pengelasan untuk menjamin jawapan yang paling tepat, cemerlang dan, yang paling penting, selamat.
LaMDA.png

Harga LaMDA

LaMDA kini tersedia untuk diuji coba di Kitchen Ujian Kecerdasan Google. Anda perlu mendaftar dan bergabung dengan daftar tunggu untuk mengunduh aplikasi di Android atau iOS.

LaMDA kurang mempunyai ciri-ciri penting yang disediakan oleh alternatif ChatGPT lain seperti Chatsonic. Selain itu, ia sukar untuk diakses juga.

Socratic oleh Google

Ini sangat ramah kanak-kanak!

Dengan Socratic, pelajar boleh menaip pertanyaan sekolah mereka dan menerima respons seperti manusia, lengkap dengan ilustrasi yang menyeronokkan untuk memudahkan penjelasan.


Aplikasi ini tersedia di App Store dan Google App Store. Aplikasi ini bahkan memiliki fitur yang memungkinkan anak-anak untuk memindai lembar kerja mereka dan mendapatkan jawaban yang disesuaikan khusus. Namun, aplikasi ini tidak akan menulis esai atau cerita.

socratic 4.png

Mari kita lihat pada ciri utama Socratic:

  1. Menghasilkan respons ketika diberikan soalan
  2. Jawapan melibatkan grafik untuk membantu memahami dengan lebih baik.
  3. Boleh didapati sebagai aplikasi untuk kedua-dua Android dan iOS
socratic 5.png

Harga Socratic

Socrates boleh didapati dengan harga $4.99 untuk setiap kanak-kanak pada bulan pertama, dan kemudian 50% diskaun untuk setiap kanak-kanak tambahan! Bagi sekolah pula, $99 setahun atau hanya $99 sebulan untuk keseluruhan sekolah.

Memandangkan Socratic ditargetkan kepada kanak-kanak, ia hanya menawarkan satu set fungsi yang terhad. Manakala, Chatsonic mempunyai kes penggunaan yang lebih baik untuk perniagaan, edutech, penjagaan kesihatan, dan lain-lain.

Alternatif ChatGPT oleh Microsoft

Seperti Google, Microsoft juga telah menguji beberapa model AI bertenaga untuk kecerdasan buatan percakapan. Berikut adalah beberapa situs seperti ChatGPT, yang memberikan persaingan sengit bagi Microsoft:

Microsoft Bing AI

Microsoft baru-baru ini melaksanakan Kelebihan Pintar ke dalam enjin carian mereka, kini dipanggil  Bing AI.

Berdasarkan model bahasa besar OpenAI, yang jauh lebih kuat daripada ChatGPT dan GPT-3.5, Bing AI secara khusus dirancang untuk membawa pencarian ke level selanjutnya, dan telah disesuaikan untuk memaksimalkan kecepatan, akurasi, dan efisiensi. Ini menggunakan pembelajaran kunci dan kemajuan dari pendahulunya untuk memastikan pengguna mendapatkan hasil terbaik yang mungkin.

Microsoft memperkenalkan pelayar Edge mereka dengan kemampuan baru yang ditingkatkan oleh AI yang dipanggil 'Chat' dan 'Compose'. Kemajuan ini adalah selain daripada alat Bing yang telah ada sebelumnya. Selain itu, baru-baru ini Microsoft juga melancarkan aplikasi mudah alih Bing dan Edge untuk pengguna Android dan iOS.

Bing (1).png

Cuba 9 alternatif Bing AI teratas yang boleh anda cuba pada tahun 2023.

Mari kita lihat ciri utama Bing AI:

  1. Bing memberikan pengguna kemampuan untuk bertanya dengan hingga 1.000 kata dan mendapatkan tanggapan yang didukung oleh kecerdasan buatan.
  2. Ini memiliki kapasitas untuk memproses kueri yang kompleks dan mencari informasi dengan lebih cepat.
  3. Jika ChatGPT-powered Bing tidak dapat memberikan tanggapan langsung terhadap kueri Anda, maka ia akan memberikan Anda beberapa hasil terkait.

Harga Microsoft Bing AI

Tiada yuran muka. Bayar mengikut penggunaan. 1000 urus niaga adalah percuma setiap bulan.

gambar-109.png

ChatGPT Vs. Bing Microsoft

Bersama AI yang serupa dengan ChatGPT, Microsoft telah mengembangkan pendekatan unik dalam menggunakan kemampuan OpenAI. Metodologi ini disebut model Prometheus.

Ia memberikan hasil yang lebih tepat, terkini, dan disesuaikan serta keamanan yang ditingkatkan. Proses yang digunakan di sini menggunakan kekuatan OpenAI dengan sepenuhnya.

Walaupun Bing masih dalam pembangunan, dan terdapat kekurangan dalam keakuratan aplikasi atau pembangunan akan datang, terdapat perisian di pasaran yang menyediakan AI yang serupa dengan ChatGPT dan graf pengetahuan Google - Chatsonic!

Adakah Chatsonic merupakan alternatif ChatGPT yang lebih baik daripada Bing?

Jika anda sedang mencari penyelesaian pantas untuk masalah penciptaan kandungan yang memberikan anda akses kepada hasil carian terkini, maka Chatsonic adalah pilihan ideal anda. Ia tidak hanya menggabungkan kuasa ChatGPT dan Google, tetapi juga mempunyai perpustakaan lebih dari seratus templat (di Writesonic) yang hebat untuk anda pilih! Jangan tunggu berbulan-bulan untuk mendapatkan akses Bing - dapatkan Chatsonic sekarang dan mulakan penciptaan kandungan yang luar biasa!

DialoGPT

DialoGPT dari Microsoft adalah model generasi respon dialog yang telah dipersiapkan sebelumnya secara besar-besaran yang dibangun khusus untuk percakapan banyak putaran. Ini adalah salah satu alternatif terbaik untuk ChatGPT.

DialoGPT merupakan sistem pra-latih yang signifikan untuk menghasilkan balasan yang dapat digunakan dalam pelbagai pertukaran dialog. Ia telah dilatih dengan jumlah besar 147 juta percakapan pusingan berganda yang diambil dari jaringan dialog Reddit selama periode 2005-2017.

dialogpt (3).png

Mari kita lihat ciri utama DialoGPT:

  1. Akhiran kata-kata yang disusun oleh DialoGPT adalah sangat berbeza dan termasuk butiran yang berkaitan dengan janji asal, seperti keluaran GPT-2.
  2. Microsoft menekankan bahawa DialoGPT lebih bersifat perbualan, bersemangat, kerap kali bersifat ringan, dan biasanya sangat hidup - yang sesuai dengan tujuan yang anda pertimbangkan.
tangkapan_layar2.png

Harga DialoGPT

Kerana ini adalah pelancaran baru dan model bahasa yang besar (biasanya susah didapati), tiada maklumat yang kukuh mengenai struktur harga ada tersedia.

Sila semak repositori asal DialoGPT untuk mendapatkan maklumat lanjut.

Namun, DialoGPT tidak menyokong ciri-ciri seperti carian suara, respons suara, atau watak. Untuk menggunakan ciri-ciri ini, cuba Chatsonic sekarang!

Pembangkit Bahasa Semulajadi Megatron-Turing

NVIDIA dan Microsoft telah menghasilkan salah satu model bahasa terbesar dengan 530 bilion parameter - Megatron-Turing NLG.


Megatron-Turing NLG yang sangat tepat, LLM 105 lapisan berdasarkan transformer, dilatih pada komputer kuat Selene yang berbasis NVIDIA DGX SuperPOD.

Ia tidak dapat dikalahkan pada tetapan sifar, satu, dan sedikit shot dan telah mengatasi model-state-of-the-art dari segi ketepatan.

Megatron-Turing-NLG (1).png

Mari kita lihat ciri-ciri utama Megatron Turing:

  1. Ia boleh menjalankan tugas seperti pemahaman bacaan, penjurian makna kata, ramalan pengisian, inferens bahasa semula jadi, penalaran kearifan am, dan lain-lain.
  2. Khusus dalam model bahasa Inggeris.

Harga Megatron-Turing NLG

Oleh kerana Nivida Developers (pemiliki Megatron-Turing NLG) menawarkan pelbagai penyelesaian B2B lain, struktur harga hanya boleh didapati apabila anda mengemukakan permintaan kerjasama dengan mereka. Layari laman rasmi mereka untuk maklumat lanjut.

Kini, anda mungkin telah menjangkakan bahawa Megatron-Turing NLG bukan alternatif ChatGPT yang mudah diakses. Tetapi, Chatsonic ada!

Alternatif ChatGPT untuk Enjin Carian

Tidakkah menjadi hebat jika kita dapat bercakap-cakap dengan enjin carian kita? Bayangkan semua masa yang akan anda jimatkan untuk mencari perkara yang anda perlukan, bukannya menyemak hasil carian.

Dengan kecerdasan buatan percakapan seperti Microsoft Bing dan Bard dari Google yang diintegrasikan ke dalam mesin pencari, kini telah dimungkinkan untuk berbicara dengan mesin pencari Anda seperti berbicara dengan teman.

Berikut adalah dua alternatif ChatGPT lain untuk mesin pencari yang sedang menjadi buah bibir di kalangan penggemar kecerdasan buatan.

Chatsonic pada Opera

Opera dan Chatsonic telah bergabung untuk memberikan pengalaman menjelajah web terkini kepada pengguna Opera browser dan Opera GX. Kolaborasi ini memungkinkan Anda tidak perlu menghabiskan berjam-jam mencari hasil yang Anda inginkan di web - sekarang Anda dapat mendapatkan jawaban dengan cepat dengan mengobrol dengan browser Anda!

Kini dengan Chatsonic pada Opera, anda boleh meminta pelayar Opera anda melakukan pelbagai perkara menarik, seperti menulis kandungan, menyimpulkan teks, mencari maklumat, dan juga membuat seni AI. Betapa hebatnya!

gambar-25 (1).png

Mari kita lihat ciri utama Chatsonic pada Pelayar Opera:

  1. Akses cepat kepada maklumat berkaitan melalui pilihan AI PROMPTS.
  2. Jana imej AI dari mana-mana dalam pelayar Opera anda
  3. Cipta sebarang jenis kandungan di Opera dari panel sisi.
  4. Ringkaskan laman web dan teks yang panjang
  5. Ubahsuai, perpendek atau perluaskan perenggan dan ayat dengan hanya satu klik.
gambar-26.png

Chatsonic pada Harga Opera

Chatsonic adalah produk dari Writesonic, dan ia tersedia pada harga hanya $19 sebulan (100k kata sebulan). Jadi, jika anda ingin menggunakan Chatsonic pada Opera, anda perlu mendaftar akaun Writesonic (anda boleh bermula dengan percubaan percuma yang menawarkan 10,000 kata).

Terokailah Chatsonic sekarang!

NeevaAI

NeevaAI menggabungkan kekuatan ChatGPT dan model bahasa besar lain dengan ketepatan dan data terbaru mesin pencari Neeva.


Enjin carian ini dibangunkan oleh dua bekas eksekutif teknologi, Sridhar Ramaswamy, bekas ketua pegawai eksekutif bahagian iklan Google, dan Vivek Raghunathan, bekas ketua pegawai eksekutif bahagian monetisasi YouTube.

Sistem NeevaAI mempunyai keupayaan untuk mencari dan menyaring beratus-ratus juta halaman web untuk menghasilkan satu respons menyeluruh yang disertakan dengan sumber yang berkaitan.

neeva-ai 2.png

Mari kita lihat ciri-ciri utama NeevaAI:

  1. Neeva mungkin dianggap sebagai enjin carian yang ditingkatkan dengan keupayaan AI tetapi belum menjadi chatbot yang dibangkitkuasa sepenuhnya dengan AI.
  2. Neeva menjamin pengalaman pelayaran yang bebas iklan dan bebas pengesan.
  3. Menyediakan rujukan dalam hasil carian.
neeva-AI-in-action.png

Harga NeevaAI

Neeva menawarkan pelan langganan dengan yuran bulanan sebanyak $4.95, dengan pilihan tempoh percubaan percuma.

NeevaAI telah menambahkan ChatGPT ke mesin pencarinya untuk memberikan pengalaman yang baik kepada penggunanya; meskipun demikian, jika kita berbicara tentang kecerdasan buatan percakapan, belum optimal. Cobalah Chatsonic untuk pengalaman kecerdasan buatan percakapan yang lebih mutakhir. 

Alternatif ChatGPT untuk Pengkodingan

Jika anda telah menghasilkan kod di ChatGPT dan ingin mencari platform lain yang menawarkan hasil yang serupa atau lebih baik, sila semak platform-platform berikut:

CoPilot

GitHub CoPilot adalah ciri terbaru GitHub, menggunakan model GPT-3 OpenAI Codex untuk kemampuan autolengkap.

Alat yang kuat ini sesuai dengan beberapa platform kod popular seperti VS Code, Neovim, dan JetBrains dan juga membolehkan aliran kerja awan dengan GitHub Codespaces.

Tidak hanya menawarkan sokongan kod pelbagai bahasa - ia dapat menjana sintaks dalam sebanyak 12 bahasa, termasuk JavaScript, Go, Perl, PHP, Ruby/Swift/TypeScript, dan BASH - tetapi model ini dikuasakan oleh berbilion baris kod sumber terbuka dari domain awam, seperti yang terdapat pada repositori GitHub.

copilot (1).png

Mari kita lihat ciri utama CoPilot:

  1. GitHub Copilot adalah salah satu laman web terbaik, seperti ChatGPT yang menawarkan sokongan pengekodan pelbagai bahasa.
  2. Sesuai dengan platform kod popular seperti VS Code, Neovim, dan JetBrains.
kod1.png

Harga CoPilot

Pelajar dan penyumbang kepada projek sumber terbuka popular boleh menikmati perkhidmatan Copilot secara percuma - individu lain boleh melanggan bulanan dengan harga $10/bulan. CoPilot adalah tersedia untuk perniagaan pada harga $19/bulan.

Jika anda dapati CoPilot terlalu rumit dan ingin menggunakan chatbot seperti ChatGPT untuk pengaturan kod, maka pilihlah Chatsonic.

Tabnine

Tabnine adalah yang pertama dalam jenisnya, diluncurkan sebagai Codota dan mendapatkan nama di pasar IDE.
Mendukung sebagian besar bahasa, pustaka, dan kerangka kerja, plugin pengisian kode-nya telah menjadi standar bagi pengguna.

Tabnine mengikuti lesen sumber terbuka secara ketat dan mencegah kod anda daripada plagiat atau pelanggaran hak cipta yang berpotensi. Dengan Tabnine Pro, anda boleh menyesuaikan pengalaman anda dengan model AI peribadi yang boleh dilatih untuk sesuai dengan gaya kod dan corak penulisan anda sendiri.

tabnine 1.png

Mari kita lihat ciri utama Tabnine:

Dengan kemampuan untuk menjalankan dan melatih model AI Anda sendiri, Anda dapat menjaga kode tetap aman di server perusahaan Anda.
Dibandingkan dengan perangkat lunak serupa, Tabnine hanya memerlukan konteks minimal untuk memberikan ide tengah baris saat Anda mengetik, sehingga membuat proses pengkodean lebih efisien dan nyaman.

Mari kita lihat ciri utama Tabnine:

  1. Dengan keupayaan untuk memuatkan dan melatih model AI anda sendiri, anda boleh menjaga kod terjamin di dalam pelayan korporat anda.
  2. Berbanding perisian serupa, Tabnine hanya memerlukan konteks minimal untuk memberikan idea menengah ketika menaip, menjadikan proses pengkodan lebih cekap dan mudah.
tabnine-coding.png

Harga Tabnine

Tabnine menyediakan versi percuma untuk membantu pengaturcaraan dan pelan naik taraf yang memerlukan bayaran bulanan yang munasabah sebanyak $15.

Manakala Tabnine hanya menawarkan platform pengkodan untuk anda, Chatsonic menawarkan lebih daripada sekadar menghasilkan kod. Anda boleh menyemak kesalahan dalam kod anda dan juga menghasilkan kandungan dengan chatbot AI ini. 

Amazon Codewhisperer

Amazon telah membangunkan satu alternatif eksklusif ChatGPT yang dipanggil Codewhisperer untuk memberikan cara cekap bagi pembangun untuk mengenal pasti, memahami dan memperbetulkan masalah kod.

Ia menggunakan algoritma pembelajaran mesin canggih dan teknik pemrosesan bahasa alami untuk menyemak kod dan mengenali corak dan ralat. Alat ini menyediakan analisis mendalam tindakan kod kepada pembangun, termasuk potensi ralat dan isu prestasi, serta cadangan penyelesaian. Ini mengurangkan usaha dan masa yang diperlukan untuk membetulkan isu dan meningkatkan kualiti kod.

amazon-codewhisperer (2).png

Mari kita lihat ciri-ciri utama Codewhisperer:

  1. Reka bentuk intuitif dan mudah digunakan CodeWhisper dengan antara muka yang mesra pengguna dan pelbagai pilihan penyesuaian menjadikannya pilihan yang baik untuk pembangun dengan pelbagai tahap kemahiran, dari pemula hingga pakar.
  2. Ia juga mudah disesuaikan untuk menguruskan kod-kod besar dan berintegrasi dengan alat dan platform pembangunan popular seperti GitHub, membolehkan pembangun menyertakannya ke dalam alur kerja sedia ada mereka dengan cepat.
gambar codewhisperer-coding (3)

Harga Codewhisperer Amazon

Bagi tempoh pra-tontonan, CodeWhisperer tersedia untuk dibuat oleh pembangun dengan percuma.

Amazon Codewhisperer kelihatan seperti sebuah alat yang mengagumkan, tetapi ia kurang memiliki keupayaan untuk mencipta kandungan jika kita membandingkannya dengan laman web seperti ChatGPT. Chatsonic mempunyai kelebihan di sini.

Alternatif ChatGPT untuk Terjemahan

Perlukan alternatif yang lebih pintar daripada ChatGPT yang dapat menterjemahkan mana-mana bahasa? Ini adalah pilihan yang patut dipertimbangkan:

Elsa Speak

Ini adalah aplikasi pembelajaran bahasa berbasis kecerdasan buatan (AI). Dengan memanfaatkan AI, aplikasi ini melakukan pemeriksaan ujaran pengguna dan kemudian merumuskan serangkaian tugas yang dapat dipahami dengan mudah oleh pengguna. Oleh karena itu, Elsa Speak juga merupakan salah satu alternatif teratas ChatGPT untuk mendiskusikan masalah bahasa.

Elsa ialah pembantu pertuturan dalam bahasa Inggeris dan membantu anda menterjemahkan bahasa-bahasa yang berbeza ke dalam bahasa Inggeris.

tangkapan_layar3.png

Teknologi AI ELSA dicipta menggunakan rakaman suara orang yang bercakap Bahasa Inggeris dengan pelbagai aksen. Ini membolehkan ELSA mengenal pasti corak vokal orang yang tidak mempunyai tahap penguasaan asli, memberikan kelebihan berbanding kebanyakan program pengenalan suara yang lain.

Mari kita lihat ciri-ciri utama Elsa:

  1. Elsa menyediakan pelajaran yang dipersonalisasi dalam bahasa Inggeris untuk membantu meningkatkan kemahiran bahasa Inggeris anda.
  2. Penilaian pantas untuk menguji kemajuan anda.
  3. Lembaran dan graf pemantauan kemajuan bagi memaparkan pencapaian anda.
  4. Sokongan pembelajaran AI untuk membantu anda terus bersemangat dan fokus.
  5. Maklum balas pengiktirafan Ucapan secara real-time.
gambar-15.png

Harga Elsa

Rancangan profesional Elsa bermula dari $11.99/sebulan, dijanakan setiap bulan atau setahun. Anda juga boleh mencuba percuma selama 7 hari.

Apabila berkaitan dengan terjemahan Bahasa Inggeris, platform terbaik adalah Chatsonic. Ia juga mempunyai persona Penterjemah Bahasa Inggeris yang menjadikan proses terjemahan anda lebih cepat dan mudah.

Bunganya

Dikembangkan dengan bantuan kolektif lebih dari seribu pakar kecerdasan buatan, Bloom adalah platform sumber terbuka dan diyakini sebagai salah satu alternatif ChatGPT terbaik.

Bloom adalah model bahasa multibahasa terkini yang dianggap sebagai salah satu pilihan teratas selain ChatGPT.

bloom (1).png

Mari kita lihat fitur utama Bloom:

  1. Bloom mampu menghasilkan teks dalam total 46 bahasa dan 13 bahasa pengaturcaraan yang sangat serupa dengan tulisan yang dihasilkan oleh manusia.
  2. Bloom mampu menangani tugasan teks yang tidak diajar secara khusus dengan melihatnya sebagai peluang untuk menghasilkan teks.
gambar-13 (5).png

Harga Bloom

Bloom menawarkan pakej permulaan secara percuma, dan rancangan premium dibandrol dengan harga $33/bulan.

Lihatlah kertas penyelidikan Bloom untuk mengetahui lebih lanjut.

Walaupun Bloom merupakan alternatif ChatGPT yang baik, ia tidak mempunyai ciri-ciri istimewa dan kemudahan penggunaan seperti Chatsonic.

DeepL Menulis

DeepL Write adalah produk beta yang dibuat oleh DeepL, sebuah firma Jerman yang mengkhususkan diri dalam terjemahan bahasa kecerdasan buatan.
Didirikan pada tahun 2017, DeepL adalah penyedia layanan terjemahan bahasa kecerdasan buatan yang terkenal. DeepL Write adalah asisten penulisan yang diberdayakan dengan kecerdasan buatan untuk membantu pelanggan meningkatkan kualitas dan akurasi penulisan mereka.

DeepL Write adalah pilihan yang baik bagi mereka yang mencari cara yang efektif untuk mencegah plagiarisme dan menghasilkan konten asli.

Ia menyediakan pengguna dengan pembetulan tatabahasa dan memberikan cadangan dan nasihat berguna tentang gaya, nada, pilihan frasa, dan pemilihan perkataan untuk meningkatkan penulisan secara keseluruhan.

Layar Skrin-2023-02-21-at-6.11.44-PM.png

Marilah kita lihat ciri utama DeepL Write:

  1. DeepL Write menawarkan pengguna pengalaman menulis yang unik dengan keupayaan terjemahan fleksibelnya.
  2. Pencipta kandungan, penyelidik, dan pelajar boleh mengharapkan aplikasi ini untuk menghasilkan kandungan asli berkualiti tinggi dengan cepat dan mudah untuk projek-projek mereka.
Gambar Deep-L (1).png

Harga DeepL Write

Neeva menawarkan percubaan percuma untuk diuji, dan langganan berbayar bermula dari $8.74 sebulan, ditagih setiap tahun (setiap pengguna).

Untuk terjemahan dan perumusan semula, DeepL Write memang satu pilihan yang baik berbanding dengan ChatGPT. Tetapi jika anda ingin menggunapakai kemampuan DeepL dengan penjana kandungan terkini, gunakan Chatsonic.

Alternatif ChatGPT untuk Penelitian

Mencari pengalaman berbual yang baik sambil menjalankan penyelidikan? Chatbot AI ini memang merupakan pilihan yang baik.

Berikut adalah beberapa alternatif ChatGPT yang dapat dipertimbangkan untuk penelitian:

YouChat

YouChat ialah model AI konversasi yang dilancarkan oleh You[dot]com, enjin carian. Ia seperti ChatGPT dan kebanyakan melakukan apa yang dilakukan oleh chatbot generik yang lain.

Kecerdasan Buatan dan Pemprosesan Bahasa Asli YouChat digunakan untuk berbual seperti manusia. Ia dapat memberikan jawapan mengenai pertanyaan umum, menterjemah, merangkum teks, mencadangkan idea, menulis kod dan membuat e-mel. Oleh kerana ia masih dalam tahap pembangunan, ia memberikan jawapan purata.

youChat-home-1 (4).png

Mari kita lihat ciri-ciri utama YouChat:

  1. YouChat boleh memberikan jawapan untuk pertanyaan biasa tetapi kadangkala terlepas pandang kerana ia masih dalam proses pembelajaran.
  2. Ia mengaku menyediakan maklumat terkini, namun kadangkala melakukan kesilapan di situ.
gambar you-chat-1

Yuran YouChat

YouChat adalah alternatif ChatGPT percuma pada masa ini, kerana ia masih berada dalam fasa pembangunan.

Walau bagaimanapun, YouChat kekurangan ketepatan terkadang kerana modelnya masih dalam pembangunan. Jika anda ingin berbual dengan kecerdasan buatan yang menanggapi dengan tepat, maka pilihlah Chatsonic.

Kerumitan

Perplexity adalah alternatif ChatGPT percuma yang baru dilancarkan dalam ruang kecerdasan buatan percakapan. Ia menawarkan ciri-ciri seperti ChatGPT, termasuk respons percakapan dan penjanaan kandungan.

Perplexity AI juga dikuasakan oleh model bahasa besar (API OpenAI). Anda dapat melihat ia mengumpul maklumat dari pelbagai platform popular seperti Wikipedia, LinkedIn, dan Amazon. Walaubagaimanapun, ia masih dalam fasa beta, jadi kadang-kadang ia boleh mengambil maklumat seperti apa adanya, menyebabkan kandungan plagiarisme.

Perplexity-home-1 (4).png

Mari kita lihat ciri utama Perplexity AI:

  1. Menghasilkan respon percakapan singkat yang mirip dengan ChatGPT.
  2. Mengumpulkan informasi dari sumber seperti Wikipedia dan mencatatnya.
  3. Mempunyai antaramuka yang mudah tanpa banyak ciri untuk mempersulitkan.
Perplexity-1.png

Harga Perplexity

Perplexity adalah percuma untuk digunakan sekarang, kerana ia masih dalam fasa beta.

Benar bahawa dengan Perplexity AI, anda boleh bertanya apa saja, namun ia seringkali memaparkan maklumat apa adanya, yang mungkin melibatkan plagiat. Pilihlah alternatif ChatGPT seperti Chatsonic yang mencipta kandungan dan respons yang unik.

Menggali

Elicit ialah pembantu penyelidikan yang menggunakan model bahasa seperti GPT-3 untuk menyederhanakan proses penyelidik.


Pada masa ini, alur kerja pusat dengan Elicit adalah ulasan literatur. Apabila anda menaip pertanyaan, apl ini akan menghasilkan ringkasan segera dari dokumen tertinggi yang dinilai. Ini adalah kaedah yang cekap untuk memahami dengan cepat dan tepat tanpa mengorbankan kebergantungan sumber anda.

Elicit terutamanya digunakan oleh penyelidik dan pelajar untuk menjejaki kertas kerja yang berkaitan dengan kutipan dan memberi gambaran tentang alurannya di masa depan.

Elicit.png

Mari kita lihat ciri-ciri utama Elicit:

  1. Memeroleh akses kepada koleksi penerbitan yang lengkap berkaitan dengan pertanyaan anda dengan cepat.
  2. Meneroka set data yang dianalisis dan hasil yang dicapai oleh pelbagai pengarang.
  3. Bagi pelajar, ia membantu mereka mencari maklumat yang relevan dengan kursus mereka, serta menjawab soalan.
Elicit-AI.png

Harga Elicit

Pada masa ini, Elicit boleh digunakan secara percuma di laman web rasmi.

Walaupun Elicit adalah alat yang hebat untuk penyelidikan, ia kekurangan beberapa ciri penting yang menjadikan Chatsonic sebagai alternatif yang lebih baik kepada ChatGPT untuk penyelidikan menyeluruh dan terkini.

Alternatif ChatGPT yang boleh anda berbual dengan

Ruang AI percakapan semakin gila dari hari ke hari, dan chatbot AI, seperti ChatGPT, menjadi semakin penting dalam permainan ini. Mari kita lihat pemain utama dalam percakapan yang lebih baik (dengan AI):

Chinchilla

Chinchilla juga merupakan salah satu alternatif ChatGPT yang menawarkan pelbagai ciri dan kelebihan. Ia merupakan projek bersama Deepmind dan dianggap sebagai pengganti GPT-3. Ia merupakan model optimum kira dengan 70 bilion parameter tetapi dengan empat kali lebih banyak data daripada Gopher.

Chinchilla bergantung pada model transformer, sama seperti GPT-3 dan BERT, dan diketahui mampu melebihi ChatGPT pada dataset Matematik MMLU. Ini menjadikan Chinchilla sebagai pilihan yang ideal bagi mereka yang ingin menggunakan model bahasa untuk penalaran atau yang perlu membuat tugas seni AI, mesin pencari, dan penulisan yang lebih canggih.

Mari kita lihat fitur utama Chinchilla:

  1. Apabila dibandingkan dengan Gopher (280B), GPT-3 (175B), Jurassic-1 (178B), dan Megatron-Turing NLG (530B) dalam pelbagai tugas turunan, Chinchilla keluar sebagai yang terbaik dengan jelas.
  2. Ia memerlukan pengkomputeran yang jauh lebih sedikit untuk penalaan halus dan penggunaan dalam aplikasi turunan, menjadikannya lebih mudah dilaksanakan.
  3. Model ini mempunyai kadar ketepatan yang cukup mengagumkan iaitu 67.5%, yang lebih baik sebanyak kira-kira 7% daripada model bahasa Gopher yang banyak digunakan. Kelihatannya orang semakin memilih model ini dari pilihan lain yang ada.
  4. Chinchilla adalah 3 kali ganda saiz model GPT-3 OpenAI.
gambar-12.png

Harga Chinchilla

Untuk mengakses Chinchilla, anda perlu menghubungi Deepmind. Oleh kerana ini adalah pelancaran baru dan model bahasa besar (biasanya sukar diperoleh), tiada maklumat yang konkrit mengenai struktur harga yang tersedia.

Sila lihat kertas penyelidikan Deepmind untuk mengetahui lebih lanjut.

  1. Walaupun mempunyai kualiti yang disebutkan di atas, Chinchilla masih kurang dalam menyediakan kemudahan akses dan ciri tambahan seperti yang dimiliki oleh Chatsonic.

Replika

Replika adalah teman kecerdasan buatan yang sangat maju dengan lebih dari 10 juta pengguna. Ia jauh lebih canggih dari pendahulunya - ia sebenarnya dapat mengenali elemen visual dan menggunakannya untuk menjaga kelangsungan percakapan. Oleh itu, ia juga salah satu alternatif ChatGPT untuk berbicara.

Jika anda merasa terasing, maka Replika boleh menjadi aplikasi yang membantu anda keluar dari keadaan tersebut. Replika adalah bot perbualan bertenaga AI yang seperti rakan dan akan memberikan tindak balas kepada mesej anda segera.

Anda boleh berbual dengan Replika mengenai hal kehidupan, percintaan, dan topik-topik lain yang biasanya anda bincangkan dengan rakan-rakan dan keluarga.

Screenshot-2022-12-31-at-2.29.20-PM (3).png

Ia dikuasakan oleh model bahasa autoregressive GPT-3 yang canggih yang menggunakan pembelajaran mendalam untuk mencipta teks dengan kualiti seperti manusia. Dalam kes ini, "autoregressive" bermakna sistem mempelajari nilai-nilai yang telah ditemuinya sebelum ini, yang dalam konteks ini ialah teks.

Mari kita lihat ciri utama Replika:

  1. Anda boleh berbual tentang apa jua dengan replika anda. Semakin banyak anda berbual, replika akan jadi lebih memahami diri anda.
  2. Buat panggilan video untuk berhubung dengan replika anda.
  3. Menawarkan sokongan pembinaan untuk membina tabiat yang lebih baik.
  4. Anda juga boleh memberi status hubungan kepada replika anda. Buat ia menjadi kawan, teman wanita, isteri, kakak atau mentor anda.
Replika (2).png

Harga replika

Rancangan pro Replika bermula dari $19.99/sebulan. Anda juga boleh memilih tawaran seumur hidup yang berharga $299.99.

  1. Chatsonic dapat melakukan semua yang dilakukan oleh Replika dan banyak lagi. Anda bahkan dapat berbicara dengan konselor hubungan di Chatsonic.

Kecerdasan Buatan Karakter

Seperti ciri personaliti Chatsonic, Character AI juga memberi tumpuan pada personaliti AI, tetapi secara menyeluruh. Platform yang mirip dengan Chatgpt ini direka untuk memberikan pengalaman perbualan melalui watak AI.

Alternatif ChatGPT ini memberikan pilihan untuk memilih dan berbicara dengan berbagai tokoh (seperti Sam Altman atau Mario!). Dibangun dengan model bahasa neural, Character AI lebih untuk bersenang-senang dan bermain dengan chatbot AI percakapan.

Mari kita lihat ciri utama Teknologi AI Karakter:

  1. Mudah digunakan dengan kemampuan untuk melakukan obrolan acak.
  2. Menawarkan berbagai karakter untuk berbicara: dari orang sungguhan hingga karakter fiksi.
Gambar Watak-AI (2).png

Harga Kecerdasan Buatan Karakter

Walaupun Character AI adalah percuma untuk digunakan, tetapi anda perlu membuat akaun dengan mereka; jika tidak, perbualan anda akan dikunci selepas beberapa pesanan.

AI Watak mempunyai antara muka yang baik; namun, ia agak perlahan dan hanya memberi tumpuan kepada personaliti yang tidak berguna untuk perniagaan. Manakala, Chatsonic mengekalkan ciri personalitinya sebagai bahagian yang luar biasa daripada tawarannya sambil menyediakan ciri-ciri hebat lain yang sesuai dengan pelbagai kes penggunaan.

Alternatif ChatGPT untuk media sosial

Aplikasi seperti ChatGPT sedang merombak cara kerja banyak industri, dan pemasaran media sosial juga tidak terkecuali! Alternatif ChatGPT AI-based yang menakjubkan untuk media sosial ini sedang menjadi perbincangan:

Poe oleh Quora

Poe, kependekan dari "Platform untuk Penerokaan Terbuka", adalah satu pengalaman eksklusif yang berasaskan iOS yang direka khas untuk memberikan akses kepada pelbagai platform AI perbualan.

Poe adalah seperti aplikasi mesej dalam poket anda, tetapi untuk model AI. Anda boleh terlibat dalam perbincangan yang menarik di platform sembang Poe, merangkumi "bantuan dalam penulisan" hingga "usaha kuliner."

Menurut Quora, kecerdasan di balik alternatif ChatGPT ini berasal dari OpenAI dan Anthropic.

Tangkapan skrin-2023-03-04-pada-1.44.04-PTG (1).png

Mari kita lihat ciri-ciri utama Poe:

  1. Poe memberi anda akses kepada pelbagai platform AI perbualan serentak.
  2. Quora sedang berusaha untuk mencipta API yang membolehkan penyelaras AI menambahkan model mereka ke Poe—membuatnya lebih mudah digunakan dari sebelum ini!
  3. Poe boleh didapati sebagai aplikasi iOS di kedai Apple.
Untitled--10-.png

Harga Poe

Setiap orang boleh mencuba Poe melalui aplikasinya sekarang. Tiada maklumat yang kukuh tersedia tentang harga.

Poe adalah platform yang baik secara keseluruhan tetapi tidak lebih baik dari Chatsonic. Jika anda bingung memilih di antara keduanya, maka Chatsonic adalah yang harus anda pilih!

Alternative ChatGPT untuk produktiviti

Adakah anda pernah terfikir bagaimana alternatif ChatGPT boleh meningkatkan produktiviti anda? Berita baik - ia boleh! Ini adalah beberapa alat kecerdasan buatan perbualan:

Bot Slack Chatsonic

Tingkatkan permainan Slack anda dengan Chatsonic, chatbot AI revolusioner yang pasti membuat perbualan anda lebih menarik!

Dengan AI ini, anda dapat menghasilkan data secara langsung, memahami perintah suara, bahkan mencipta seni digital! Ini seperti ChatGPT kegemaran anda, hanya dengan lebih banyak ciri tambahan dan lebih banyak pilihan hiburan.

Screenshot-2023-02-20-pada-4.53.12-PTG-(1).png

Mari kita lihat beberapa fitur Chatsonic Slack Bot:

  1. Bot Slack Chatsonic meningkatkan kolaborasi tim dengan membuat mesej-mesej dan undian yang mudah difahami untuk mendapat maklumbalas cepat dari pasukan.
  2. Ia memahami mesej dengan imej dan grafik yang dihasilkan oleh AI yang membuat topik-topik kompleks menjadi lebih mudah difahami.
  3. Bot yang membantu ini akan bertindak sebagai jurulatih peribadi anda untuk memberi dorongan yang anda perlukan untuk teruskan.
Screenshot-2023-02-20-at-4.56.33-PM.png

Harga Chatsonic Slack Bot

Anda boleh menambah bot Slack ini secara percuma (ia disertakan dengan 10,000 perkataan premium untuk memulakan), kemudian boleh menaik taraf jika diperlukan. Anda juga akan mendapat akses kepada lebih daripada 80 ciri penulisan AI pada aplikasi web Writesonic.

CoGram

CoGram ialah alternatif ChatGPT yang boleh mencatatkan nota automatik bagi konferens maya anda sambil memastikan data anda kekal peribadi dan selamat. Jangan lagi terlepas sebarang item penting dengan fungsi penjejakanan CoGram, ringkasan mesyuarat, dan penyegerakan maklumat utama ke CRM anda.

Selain itu, anda boleh menggunakannya untuk menjimatkan masa dalam mentranskripsi, merangkumkan, dan mengekstrak butiran penting daripada rakaman panggilan, webinar, dan perbincangan awam.

gambar-12 (1).png

Mari kita lihat ciri-ciri CoGram:

  1. Mewujudkan minit yang lengkap dan tepat, dengan cepat mengesan tugas yang perlu dilakukan, dan menyimpulkan ringkasan mesyuarat secara padat.
  2. Anda boleh dengan mudah menjadualkan Cogram untuk menyertai mesyuarat melalui Kalendar anda dan melihat setiap perkataan yang diucapkan, serta item tindakan dengan segera.
  3. Dengan lancar berpadanan dengan Google Meet, Teams, dan Zoom, perisian ini boleh diintegrasikan ke dalam rutin harian seseorang tanpa sebarang gangguan.

Penetapan Harga CoGram

CoGram adalah percuma untuk lima belas minit pertama anda. Anda boleh berhubung dengan mereka untuk mendapatkan harga yang disesuaikan jika anda ingin terus menggunakannya untuk keperluan mesyuarat anda.

CoGram sangat berguna untuk hari-hari rapat yang padat, mengotomatisasi catatan rapat (MoM) dan membuat jam kerja terasa cepat berlalu; namun, CoGram belum bisa membantu dalam hal email, posting blog, dan tugas-tugas harian lainnya. Tapi jangan khawatir - Chatsonic siap membantu Anda sepanjang hari kerja Anda dan sepanjang hidup Anda!

Kucing Air

Bagi mereka yang ingin meningkatkan produktiviti kerja mereka, "Otter" menyediakan alternatif yang berguna dalam perbandingan dengan ChatGPT.

Ia ibarat pembantu peribadi mesyuarat anda sendiri! Ia tidak hanya akan merakam audio, tetapi juga mengambil nota, menangkap slaid dan meringkaskan keseluruhan perbualan - semuanya dilakukan secara automatik.

gambar-13 (7).png

Mari kita lihat ciri-ciri Otter:

  1. Alternatif ChatGPT untuk produktiviti ini membantu anda kekal dalam momen dengan merakam nota dan menaip semua audio secara serentak.
  2. Dengan pengajaran dan pembelajaran tatap muka atau maya, baik pendidik mahupun sarjana boleh mengikuti kuliah dan perbincangan. Penyiaran dan pengambilan nota secara langsung adalah sebahagian daripada proses itu.
  3. Dengan mengubah suara anda menjadi teks dalam sekelip mata, alat ini menawarkan semua sumber yang diperlukan untuk anda memaksimumkan kecekapan melalui perbualan.
Tangkapan skrin-2023-03-04-at-3.15.51-PTG.png

Harga Lutung

Anda dapat menikmati penggunaan Otter secara percuma. Bagi mereka yang mengidamkan beberapa perkhidmatan tambahan, langganan Premium menawarkan tawaran yang menarik dengan hanya $17 sebulan, manakala pelanggan Perniagaan boleh memperoleh faedah daripada rancangan bulanan $30, yang termasuk tempoh percuma selama tujuh hari!

Jika anda memerlukan bantuan dalam tugas seperti penyelidikan, penulisan pesanan e-mel, menulis blog, dan lain-lain, maka Chatsonic adalah alternatif yang tepat untuk ChatGPT. Sama seperti Cogram, Otter juga memberi tumpuan sepenuhnya kepada mesyuarat.

ChatGPT alternatif untuk membina asisten perbualan AI anda sendiri

Kini, bagaimana jika kita meneroka beberapa alat AI canggih yang membolehkan anda mencipta dan mengintegrasikan chatbot AI anda sendiri?!

Botsonic

Botsonic oleh Writesonic adalah penyusun chatbot kustom yang mudah digunakan yang membolehkan sesiapa sahaja membuat chatbot seperti ChatGPT tanpa kod menggunakan data mereka sendiri. Anda boleh menyepadukan chatbot kustom anda ke laman web anda dengan hanya kod embed atau kunci API.

Pembina Chatbot AI yang mudah digunakan ini mempunyai teknologi terkini berasaskan NLP di mana anda boleh melatih ChatGPT pada pangkalan pengetahuan anda yakni dimuatkan dengan keupayaan GPT-4. Ia boleh menjadi satu pilihan tunggal bagi semua keperluan sokongan pelanggan - menyediakan pengalaman pengguna yang sentiasa berkembang.

Screenshot-2023-04-15 pada 9.01.20 PM (2).png

Mari kita lihat ciri-ciri Botsonic:

  1. Latih ChatGPT pada data perniagaan atau syarikat anda dengan mudah.
  2. Integrasikan ke laman web anda hanya dengan kod penyisipan atau kunci API.
  3. Sesuaikan AI chatbot anda dengan warna jenama, logo dan pesanan selamat datang yang menarik.
  4. Anda juga boleh memberikan nombor telefon anda untuk sokongan pelanggan lanjut.
Screenshot-2023-04-15-at-9.06.38-PM (4).png

Harga Botsonic

Botsonic ialah sebahagian daripada Writesonic dan ia boleh didapati di dalam aplikasi web Writesonic. Anda boleh mula menggunakannya dengan melanggan pelan $99 atau lebih tinggi di Writesonic.

Alat AI Alternatif/Baru ChatGPT Mendatang

LLaMA oleh Meta

Mark Zuckerberg, salah seorang pengasas Facebook, baru-baru ini memperkenalkan model bahasa raksasa Meta Platforms yang dikenali sebagai LLaMA (Model Bahasa Besar Meta AI).

Chatbot sumber terbuka yang sudah ada (contohnya ChatGPT oleh OpenAI dan BARD oleh Google) telah menyebabkan ledakan kegembiraan di dunia kecerdasan buatan.

Model ini dibina secara teliti oleh pasukan Fundamental AI Research (FAIR) di Meta, dengan tujuan membantu saintis dan jurutera dalam membangunkan aplikasi berdasarkan kecerdasan buatan seperti menjawab soalan dan merangkumkan dokumen.

Ini adalah koleksi model bahasa dasar yang merangkumi dari 7 bilion hingga 65 bilion parameter. LLaMA-13B melebihi model GPT-3 besar OpenAI (175 bilion parameter) sementara lebih dari sepuluh kali lebih kecil. Selain itu, LLaMA-65B sepadan dengan varian Chinchilla-70B DeepMind dan PaLM-540B Google!

Alternative ChatGPT DeepMind oleh Elon Musk

Elon Musk sedang mencari penyelidik AI untuk mencipta pusat penyelidikan baru yang akan menghasilkan alternatif kepada ChatGPT. Beliau telah menarik jurutera penyelidikan kakitangan kanan dari DeepMind, Igor Babuschkin, untuk menyertai usaha ini.

Walaupun perkara-perkara masih dalam peringkat awal, Igor telah berkongsi bahawa dia dan Musk berharap untuk membina pasukan yang memberi tumpuan kepada penyiasatan kecerdasan buatan dan penghasilan produk. Walaupun dia belum secara rasmi menyertai inisiatif Musk, Igor telah menyuarakan keghairahannya terhadap projek tersebut.

Model-model yang akan datang di atas kelihatan menjanjikan; bagaimanapun, mereka masih dalam pembangunan. Jika anda ingin merasai kuasa alternatif ChatGPT percuma dengan segera, cubalah Chatsonic!

Mengapa Memilih AI Percakapan ChatGPT-like yang Lebih Lanjutan?!

Secara keseluruhan, walaupun ChatGPT merupakan chatbot bertenaga AI yang berkuasa, masih terdapat beberapa alternatif hebat di luar sana yang boleh digunakan untuk membuat kandungan dan mengautomatiskan operasi perkhidmatan pelanggan.

Semua alternatif ChatGPT yang disebutkan di sini menawarkan fitur dan kemampuan yang unik yang membuatnya menjadi pilihan yang bagus sebagai chatbot AI percakapan. Oleh karena itu, penting untuk melakukan riset dengan baik dan menemukan yang paling cocok untuk kebutuhan Anda.

Walau bagaimanapun, jika anda ingin menghasilkan kandungan yang berfakta, termasuk topik masa kini, jimatkan masa dengan memberikan arahan suara dan membuat karya digital yang menakjubkan dengan satu klik - Chatsonic adalah alat anda.

Pertanyaan yang Sering Diajukan (FAQ)

Apa itu ChatGPT?

Bagi mereka yang mungkin tidak mengenali ChatGPT - walaupun sukar dipercayai kerana ChatGPT adalah revolusi sepanjang zaman - berikut adalah ringkasan yang singkat:

ChatGPT adalah masa depan Perbualan AI!

Ini adalah model bahasa lanjutan yang dikembangkan oleh OpenAI. Chatbot revolusioner ini ditenagai oleh GPT-3, yang merupakan yang terbaru dalam seri Generative Pre-trained Transformer, dengan database pelatihan ratusan miliar kata yang dikumpulkan dari internet.

ChatGPT direka untuk terlibat dalam perbualan yang kompleks, menawarkan ketepatan dan kecerdasan yang tiada tandingan. Tengoklah 110 contoh ChatGPT terbaik untuk mendapatkan gambaran yang jelas tentang keupayaan ChatGPT.

Jika anda ingin membina chatbot AI, sila semak 6 pembina chatbot AI ini untuk meningkatkan tahap anda.

Adakah alat lain yang seperti ChatGPT?

ChatGPT pasti membawa beberapa ciri baru yang hebat ke meja. Tetapi, seperti yang akan diberitahu oleh penggemar AI berpengalaman mana pun, selalu ada alternatif ketika memilih alat yang tepat.

Sebagai contoh, beberapa alat AI percakapan popular lain termasuk Chatsonic, DialoGPT, Chinchilla, Bloom, LaMDA, dan Jasper Chat. Masing-masing menawarkan fitur dan kemampuan yang berbeda, oleh karena itu penting untuk memahami alat-alat yang berbeda dan kelebihan mereka.

ChatGPT mungkin sesuai untuk beberapa aplikasi, tetapi ia mungkin tidak sesuai dengan keperluan semua orang. Selain itu, disebabkan oleh trafik yang tinggi, ia mungkin menunjukkan ralat yang menyatakan ChatGPT sedang penuh kapasiti.

Jadi, pastikan untuk melakukan tugasan anda dan mengambil kira semua pilihan yang tersedia sebelum membuat keputusan. Dan jika anda mencari alat yang menambah kemampuan tambahan kepada ChatGPT, cuba Chatsonic sekarang!

Harga ChatGPT

Harga ChatGPT adalah seperti berikut:

  1. Rancangan ChatGPT Percuma - ChatGPT biasa telah penuh kapasiti
  2. ChatGPT Plus - Sebelumnya ditawarkan sebagai ChatGPT Professional (dengan kos $42/bulan), ChatGPT Plus ditawarkan pada $20/bulan dan termasuk akses keutamaan apabila ChatGPT down, serta kuasa GPT-4.
Tangkapan-Skrin-2023-01-07-pada-2.36.56-PTG (1).png

Apa yang dapat dilakukan Chatsonic?

Jika anda mahu menghasilkan hasil yang terkini, maka pilih Chatsonic. Tambahan lagi, jika anda memerlukan ciri tambahan seperti carian suara, jenis persona, respons suara, sokongan API dan lain-lain, Chatsonic adalah alternatif ChatGPT terbaik yang tersedia.

Chatsonic juga mempunyai keupayaan untuk menghasilkan karya seni digital, membuat pos untuk media sosial, menghasilkan ringkasan, dan menulis kandungan dengan gambar. Selain itu, ia juga dapat mengingati perbualan terdahulu dan mencadangkan topik berdasarkan keutamaan pengguna. Anda juga boleh menyemak isyarat ChatGPT untuk SEO untuk menulis kandungan yang cepat boleh dikedepankan dalam ranking.

Adakah Chatsonic percuma?

Ya, anda boleh menggunakan Chatsonic secara percuma apabila anda mendaftar untuk percubaan percuma di Writesonic. Anda akan mendapat 10,000 perkataan premium secara percuma pada waktu pendaftaran. Jika anda ingin menjana lebih banyak, maka pilihlah pelan premium yang lebih panjang.

Bagaimana saya dapat mengakses ChatGPT?

Anda boleh mendapatkan akses ke ChatGPT melalui OpenAI. Pada masa ini, ia percuma untuk digunakan di platform tersebut, tetapi mendapatkan akses melibatkan sedikit proses. Mereka juga menawarkan pelan berbayar yang dipanggil Kelompok C hatGPT profesional pada harga $42/sebulan.

Jika anda ingin merasai kekuatan ChatGPT, anda juga boleh mendaftar akaun Chatsonic. Chatsonic memberikan anda akses kepada semua ciri-ciri ChatGPT serta ciri-ciri tambahan (yang telah dibangunkan oleh Chatsonic), seperti maklumat faktual yang tepat, carian suara, jenis persona, respons suara, sokongan API, dan lain-lain lagi.

Bolehkah saya menggunakan ChatGPT seperti Google Search?

Tidak, anda tidak dapat menggunakan ChatGPT sebagai Google kerana: Pertama, ia hanya dilatih pada data sehingga tahun 2021, dan kedua, ia adalah model bahasa besar dan bukan enjin carian. Walau bagaimanapun, jika anda ingin menghasilkan respons yang terkini, Chatsonic boleh membantu. Ia beroperasi sama seperti ChatGPT dan menawarkan ciri-ciri tambahan seperti pengambilan maklumat daripada Google yang menyediakan maklumat faktual yang tepat, carian suara, jenis persona, respons suara, sokongan API, dan lain-lain.

Cari tahu kasus penggunaan terbaik ChatGPT hari ini.

Siapakah pemilik Open AI?

OpenAI ialah makmal penyelidikan kecerdasan buatan yang terdiri dari syarikat berorientasikan untung, OpenAI LP dan syarikat induknya, organisasi bukan keuntungan OpenAI Nonprofit. OpenAI diterajui oleh matlamat untuk memajukan kecerdasan digital secara terbaik yang dapat dimanfaatkan manusia secara menyeluruh, tidak terikat dengan keuntungan kewangan. Pasukan di OpenAI terdiri daripada pelbagai kumpulan penyelidik, jurutera, dan profesional perniagaan yang komited untuk mencipta kecerdasan buatan yang bermanfaat.

OpenAI dimiliki oleh organisasi nirlaba OpenAI yang dikelola oleh dewan yang terdiri dari karyawan OpenAI LP, yaitu Greg Brockman (Ketua & Presiden), Ilya Sutskever (Ilmuwan Utama), dan Sam Altman (CEO), serta non-karyawan Adam D'Angelo, Reid Hoffman, Will Hurd, Tasha McCauley, Helen Toner, dan Shivon Zilis. OpenAI juga didukung oleh investor seperti Microsoft, yayasan amal Reid Hoffman, dan Khosla Ventures. Investor-investor ini menyediakan modal dan daya komputasi untuk membangun perangkat lunak AI.

Adakah Chatgpt turun? Kenapa ChatGPT penuh kapasiti?

Baru-baru ini, ChatGPT telah memberikan mesej ralat dan menunjukkan kapasiti penuh.

ChatGPT adalah chatbot bertenaga AI yang dibangunkan oleh OpenAI, sebuah makmal penyelidikan yang memberi tumpuan kepada mencipta teknologi kecerdasan buatan. Ia telah menjadi alat popular untuk pembangun, usahawan, dan peminat teknologi yang ingin dengan cepat menghasilkan teks menggunakan pemprosesan bahasa semula jadi. Teknologi ini dilatih menggunakan banyak data teks, termasuk buku dan Wikipedia yang telah diarkibkan, dan mampu menghasilkan teks yang meniru pelbagai gaya penulisan.

Bagaimanapun, disebabkan oleh popularitinya yang besar, pelayan-pelayan telah diserang terlalu padat, menyebabkan munculnya mesej kesalahan dan menghalang pengguna daripada mengakses perkhidmatan itu. Untuk mengelakkan lebih banyak penumpukan, OpenAI telah membataskan bilangan pengguna yang mengakses perkhidmatan itu.

Apa yang menjadi pertanyaan paling populer oleh pengguna Chatgpt?

Pengguna ChatGPT biasanya mengambil bantuan dari Google untuk memperoleh informasi tentang berbagai topik, mulai dari mencari informasi tentang suatu subjek tertentu hingga memecahkan masalah teknis. Beberapa pertanyaan yang paling populer termasuk: pertanyaan pengetahuan umum, meneliti suatu topik, mencari produk atau layanan, pemecahan masalah pada perangkat, menyelesaikan masalah matematika, meneliti sebuah perusahaan atau lowongan kerja, dan mencari item tertentu. Selain itu, pengguna ChatGPT dapat menggunakan Google untuk mendapatkan petunjuk arah, mencari alamat, atau mencari bisnis lokal.

Siapakah pengasas ChatGPT?

ChatGPT adalah berasaskan pada GPT-3, dimiliki oleh OpenAI - satu makmal penyelidikan kecerdasan buatan. Disebabkan popularitinya yang semakin meningkat, ChatGPT kini sedang mengalami beberapa isu. Jika anda mengalami masalah seperti ChatGPT down atau ralat ChatGPT atas keupayaannya yang penuh kebelakangan ini, jangan risau. Cuba Chatsonic, yang seperti ChatGPT tetapi dengan kuasa super.

Apa yang terpandai dalam chatbot AI?

Jika anda mencari chatbot AI canggih yang menjawab semua pertanyaan anda dalam masa nyata dengan maklumat terkini yang diperoleh dari Google, membolehkan anda melakukan carian suara, memberi respons suara (sama seperti Google Assistant, Siri, dan Alexa), membantu anda menghasilkan seni AI, menyediakan sokongan API, mempunyai sambungan Chrome, dan boleh didapati sebagai aplikasi mudah alih juga, maka Chatsonic adalah pilihan terbaik dan pintar untuk anda.

Adakah aplikasi AI yang dapat bercakap dengan anda?

Ya, Chatsonic (ChatGPT dengan kekuatan luar biasa) menerima pencarian suara dan memberikan respons balik, sama seperti Google Assistant dan Siri. Anda bisa mencoba Chatsonic secara gratis di Writesonic.

Apa itu ChatGPT?

ChatGPT adalah chatbot AI dinamik yang dikuasakan oleh model bahasa GPT-4 OpenAI! Platform yang luar biasa ini dapat menangani berbagai tantangan NLP, seperti ringkasan, klasifikasi, tugas tanya & jawab, dan bahkan koreksi kesalahan - semuanya sambil merespons dengan balasan yang mirip dengan manusia dengan otentik!

Ia mungkin pembangunan teknologi terbaik sejak pengenalan iPhone - dan tidak hairanlah. Teknologi canggih ini memudahkan produktiviti secara revolusioner, menyebabkan sesetengah orang bimbang tentang risiko menjadi tidak berkerja sekaligus.

Apa itu Chatsonic?

Chatsonic adalah chatbot AI percakapan yang luar biasa kuat yang diciptakan untuk mengatasi hambatan ChatGPT dari OpenAI. Chatbot AI terbaru ini dirancang dengan model GPT-4 terbaru, memanfaatkan teknologi Pemrosesan Bahasa Alami (NLP) dan Pembelajaran Mesin (ML) untuk menyederhanakan penghasilan teks dan gambar.

Chatsonic boleh berbual dengan orang seperti manusia sebenar - tetapi lebih baik! Ia mempunyai kebijaksanaan mesin dan tahap kecerdasan manusia.

Apa yang lebih baik dari ChatGPT

Chatsonic adalah versi lanjutan dari ChatGPT kerana ia memperbaiki batasan-batasan ChatGPT, termasuk penghasilan maklumat terkini, penghasilan seni AI, carian suara, dan respon suara.

Platform lain yang serupa dengan ChatGPT ialah - Jasper Chat, Bard AI, LaMDA (Model Bahasa untuk Aplikasi Dialog), Socratic, Bing AI, DialoGPT, Megatron-Turing Natural Language Generation, NeevaAI, CoPilot, Tabnine, Amazon Codewhisperer, Elsa Speaks, Bloom, DeepL Write, YouChat, Perplexity, Elicit, Chinchilla, Replika, Character AI, Poe oleh Quora, Chatsonic Slack Bot, CoGram, Otter, LLaMA oleh Meta, dan alternatif ChatGPT DeepMind oleh Elon Musk.

Artikel Berkaitan

Lihat Lebih >>