Bagaimana menggunakan ChatGPT untuk mencari pekerjaan anda pada tahun 2023

gambar7.png

Adakah anda seseorang yang cenderung untuk enggan meminta bantuan tetapi masih mempunyai banyak soalan yang perlu dijawab?

Kenali ChatGPT!

Penyelesaian tunggal untuk semua persoalan anda. ChatGPT boleh menjadi kawan AI terbaik anda dan membantu anda menavigasi semua aspek kehidupan dengan pengetahuan yang melimpah.

ChatGPT telah menjadi nama yang terkenal dalam industri teknologi dengan sebab yang baik. Kemampuan AI percakapan canggihnya membolehkannya memahami dan menulis teks seperti manusia. Chat GPT dilatih dengan dataset yang besar dan dapat mengotomatiskan tugas-tugas yang berulang, menulis lagu, merencanakan perjalanan, menulis rencana pemasaran, dan memberikan nasihat karier.

Teruja? Belajarlah bagaimana menggunakan ChatGPT.

Walaupun Chat GPT adalah sistem chatbot AI percakapan yang kuat, ia mempunyai beberapa kelemahan tertentu. Salah satu kelemahan utamanya adalah kemampuannya untuk menghasilkan teks yang hanya relevan sehingga 2021. Chat GPT sepenuhnya kelam tentang situasi selepas 2021, seperti Piala Dunia FIFA, pelancaran 5G di India dan banyak lagi.

imej35.png

Lagi pun, ia hanya model bahasa dan tidak dapat menghasilkan imej. Had terbaru ialah ChatGPT sedang terjejas atau sudah diisi penuh.

Bolehkah ChatGPT Plus membantu dengan kekurangan-kekurangan ini?

Memperkenalkan ChatSonic, versi yang ditingkatkan dari Chat GPT yang dirancang untuk mengatasi tantangan dan meningkatkan kinerja secara keseluruhan.

  • Chatsonic disambungkan dengan data Google secara langsung untuk menjana kandungan yang faktual, terkini, dan relevan.
  • Ini juga dibangunkan dengan teknologi Stable Diffusion + Dall-E untuk mencipta seni digital AI yang menakjubkan dalam beberapa saat sahaja. Klik sini untuk mengetahui cara menggunakan penjana seni AI Chatsonic.
  • Chatsonic membolehkan anda menggunakan perintah suara bukan menaip.
  • Anda juga boleh berborak dengan avatar peribadi seperti Jurulatih Peribadi, Guru Matematik, Kaunselor Kerjaya, dan banyak lagi mengenai pertanyaan yang khusus.
  • Tulis tweet yang menarik di Twitter dengan segera dengan menggunakan bot Twitter @ChatsonicAI.
  • Gunakan API Chatsonic untuk menyambungkan Chatsonic dengan aplikasi atau platform web anda untuk meningkatkan fungsinya. Klik sini untuk melihat contoh-contoh terbaik penggunaan API.
  • Dengan bantuan Sambungan Chatsonic Chrome, anda kini boleh menggunakan Chatsonic di mana-mana di web (Email, Cari Google, Twitter, dan sebagainya) tanpa membuka Chatsonic dahulu. Klik sini untuk melihat lagi contoh penggunaannya.
  • Jangan risau jika anda tidak berada di tempat yang tepat bagi mengemukakan pertanyaan anda, gunakan Aplikasi Chatsonic untuk mendapatkan jawapan pada bila-bila masa.

💡 Ketahui lebih lanjut tentang ChatGPT vs Chatsonic.

Tidak sabar untuk mencuba?

Rasai keajaiban Chatsonic hari ini!

Bagaimana alat seperti ChatGPT dengan kebolehan super - Chatsonic boleh membantu anda dalam mencari pekerjaan

Sama ada anda seorang pelajar mencari pekerjaan pertama anda atau seorang profesional yang berpengalaman yang meneroka peluang baru, Chatsonic - alternatif ChatGPT dapat membantu anda mendapatkan pekerjaan yang lebih baik dan bergaji tinggi.

Anda boleh memulakan dengan mengetahui peranan kerja terbaik yang tersedia berdasarkan kemahiran dan pendidikan anda menggunakan Chatsonic. Fahami peranan dan tanggungjawab, KPI (Penunjuk Prestasi Utama), dan pertumbuhan kerjaya bagi setiap peranan yang anda senaraikan.

Lakukan penyelidikan mendalam untuk mencari syarikat-syarikat terbaik, papan iklan pekerjaan dan kursus-kursus yang diminta. Anda juga boleh bertukar kepada mod Penasihat Kerjaya untuk mendapatkan nasihat kerjaya seperti pekerjaan vs pengajian tinggi, tip temuduga, strategi pekerjaan, dan lain-lain.

Cipta resume yang sempurna dengan menonjolkan pengalaman anda dalam menggunakan input Chatsonic. Gunakan template email dan kes penggunaan e-mel Chatsonic untuk menulis e-mel terbaik kepada pemberi kerja yang pasti memperoleh panggilan temu duga. Sediakan diri untuk semua temu duga anda dengan bertukar ke mod Penyemak Temu Duga pada Chatsonic.

Kami telah mengumpulkan lebih daripada 40 rangsangan Chatsonic Chat GPT untuk membantu anda memulakan carian kerja menggunakan Chatsonic.

Guna Chatsonic untuk dapatkan pekerjaan yang membayar tinggi!

40+ Petua ChatSonic ChatGPT untuk membantu anda dalam Carian Kerja dan Resume

1. ChatGPT mempromosikan pencarian pekerjaan berdasarkan Ijazah

ChatSonic Chat GPT: Saya sedang menuntut ilmu MBA dalam pemasaran. Saya berminat untuk membuat sesuatu dan berbual dengan orang. Saya suka menyelesaikan masalah. Subjek kegemaran saya adalah pemasaran jenama, hubungan pelanggan, dan komunikasi perniagaan. Berikan saya senarai pekerjaan yang sesuai untuk saya.

gambar32.png

2. Pesanan ChatGPT untuk kemahiran yang diperlukan dalam pekerjaan

Chatsonic Chat GPT prompt: Apa kemahiran yang diperlukan untuk menjadi jurutera perisian pada tahun 2023?

gambar10.png

3. ChatGPT yang menggalakkan pertumbuhan kerjaya dalam bidang pekerjaan tertentu

Chatsonic Chat GPT prompt: Apa trend pertumbuhan dalam kejuruteraan perisian? Bagaimana saya boleh membesar sebagai jurutera perisian terbaik?

gambar25.png

4. Titik permintaan ChatGPT untuk memahami KPI dalam peranan kerja

Chatsonic Chat GPT prompt: Senaraikan KPI bagi seorang jurutera pembangunan perisian dalam syarikat seperti Google.

gambar18.png

5. Tugasan ChatGPT untuk memahami tanggungjawab dalam peranan kerja

Prompt Chat GPT Chatsonic: Apa peranan dan tanggungjawab biasa seorang jurutera pembangunan perisian pada tahun 2023?

gambar9.png

6. ChatGPT mengemukakan tajuk mengenai syarikat-syarikat terbaik untuk bekerja

Chatsonic Chat GPT berpesan: Berikan saya senarai syarikat terbaik untuk memulakan kerjaya sebagai jurutera perisian.

gambar43.png
imej26.png

7. Promp ChatGPT untuk kursus-kursus yang diminati

Prompt Chatsonic Chat GPT: Apakah kursus terbaik untuk mempelajari kemahiran-kemahiran yang dicari dalam kejuruteraan perisian?

gambar2.png

8. ChatGPT bertanya untuk mendapatkan nasihat mengenai pekerjaan vs pengajian lanjutan

Prompt Chatsonic Chat GPT: Saya mempunyai Ijazah Sarjana Muda dalam Sains Komputer dan tawaran pekerjaan sebagai pembangun perisian di salah satu syarikat multinasional (MNC). Adakah saya patut mengambil pekerjaan atau melanjutkan pengajian ke peringkat Sarjana? Senaraikan kelebihan dan kelemahan bagi kedua-dua situasi.

imej1.png

9. ChatGPT sorotan untuk pencapaian kerja

Chatsonic Chat GPT prompt 1: Bagaimana menambahkan pencapaian kerja dalam resume agar profil saya lebih menonjol?

gambar44.png

Chatsonic Chat GPT prompt 2: Cadangkan penambahbaikan untuk menulis pencapaian kerja ini dengan lebih baik. "Meningkatkan jualan dengan inisiatif perisian"

gambar41.png

10. ChatGPT merangsang untuk ringkasan profesional

Promp Chatsonic Chat GPT: Tulis ringkasan profesional untuk saya. Saya mempunyai pengalaman selama 3 tahun sebagai jurutera perisian di syarikat teknologi mula-up. Saya telah mengembangkan perisian dari asas dan mengendalikan pembangunan perisian dari awal hingga akhir. Saya menguruskan pasukan 5 pembangun perisian, 2 orang juruteknik kualiti, dan 3 orang praktikal. Tingkatkan dan berikan cadangan sekiranya ada.

gambar46.png

11. Arahan ChatGPT untuk bahagian pengalaman kerja

Menggunakan Chatsonic Chat GPT: Hi Chatsonic! Tuliskan bahagian pengalaman kerja yang efektif dalam resume saya. Ajak saya menambahkan angka dan hasil di mana perlu. Saya telah menjadi seorang jurutera perisian di Amazon selama 2 tahun sebelum ini.

gambar34.png

12. ChatGPT promp untuk surat permohonan pekerjaan

Chatsonic Chat GPT permintaan: Sila tulis surat permohonan kerja saya sebagai pembangun perisian kanan di Microsoft. Formatkan mengikut garis panduan.

gambar5.png

13. ChatGPT menyarankan laman web pencarian kerja

Chatsonic Chat GPT prompt: Berikan saya senarai laman web carian kerja terbaik untuk pekerjaan pembangun perisian yang mempunyai bayaran tinggi.

Bersama kerja berbayar tinggi, anda juga boleh membuat wang tambahan dengan ChatGPT.

imej42.png

14. Arahan ChatGPT untuk carian pekerjaan LinkedIn

Prompt Chat GPT Chatsonic: Bagaimana mencari pekerjaan pembangun perisian berbayar tinggi di LinkedIn? Berikan saya tip-tip yang unik dan berkesan.

gambar15.png

Kami pasti anda akan mendapatkan pekerjaan dengan gaji yang tinggi dalam waktu singkat dengan alternatif utama ChatGPT, Chatsonic. Adakah anda mempunyai pemikiran untuk menguruskan wang ini? Cukai, pelaburan, penjimatan dan banyak lagi. Tenang saja! Lihat bagaimana anda boleh menggunakan ChatGPT untuk perbincangan kewangan.

15. Petikan ChatGPT untuk laman web pencarian pekerjaan antarabangsa

Prompt Chat GPT Chatsonic: Tolong bantu saya dengan senarai papan kerja untuk memohon pekerjaan perisian di peringkat antarabangsa.

gambar36.png

16. ChatGPT mempromosikan konsultasi pekerjaan untuk syarikat-syarikat

Chatsonic Chat GPT prompt: Apakah agensi pekerjaan terbaik di Amerika Syarikat untuk mencari pekerjaan pembangun perisian bergaji tinggi?

gambar3.png

17. ChatGPT mempromosikan pencarian pekerjaan berdasarkan gaji

Chatsonic Chat GPT prompt: Berikan saya senarai peranan pekerjaan dalam industri perisian dari yang tertinggi hingga terendah dari segi gaji.

gambar29.png

18. Tanda arahan ChatGPT untuk mencari pekerjaan berdasarkan kemahiran

Prompt Chatsonic Chat GPT: Saya adalah siswazah sains komputer tahun terakhir. Saya boleh mengkod dalam HTML, JAVA, CSS, dan node JS. Apakah jenis peranan pekerjaan yang harus saya mohon?

gambar48.png

19. Idea ChatGPT untuk mendapatkan tip cari kerja

Prompt Chatsonic Chat GPT: Berikan saya beberapa cara unik untuk mencari pekerjaan yang dapat membantu saya menemukan peran perangkat lunak yang baik dengan bayaran yang tinggi.

gambar50.png

20. ChatGPT mengajak untuk mencari kerja di MAANG

Chatsonic Chat GPT: Bagaimana menulis resume agar dipanggil untuk temuduga kerja sebagai pembangun perisian di salah satu syarikat MAANG.

gambar8.png

21. Tip ChatGPT untuk Latihan Industri

Chatsonic Chat GPT prompt: Bagaimana untuk mendapatkan latihan industri sebagai pembangun perisian

gambar12.png

22. ChatGPT panduan untuk laman web mencari latihan industri

Chatsonic Chat GPT prompt: Apa laman web terbaik untuk mencari peluang latihan industri dalam bidang pembangunan perisian?

gambar13.png

23. ChatGPT panduan untuk kemahiran pembelajaran

Prompt 1: Bagaimana belajar untuk kod percuma pada tahun 2023

gambar19.png

Promp 2 Chat GPT Chatsonic:

gambar23.png

24. ChatGPT pangkalan nada untuk terjemahan bahasa

Chatsonic Chat GPT Prompt: Terjemahkan ringkasan profesional saya ke dalam bahasa Melayu

gambar11.png

25. Arahan ChatGPT untuk resume

Chatsonic Chat GPT: Cipta resume yang terperinci dan diformatkan untuk internship developer perisian di Microsoft. Saya seorang siswazah sains komputer tahun terakhir. Tambahkan kemahiran dan projek yang relevan.

Prompt ChatGPT untuk resume

26. ChatGPT permintaan untuk e-mel permohonan pekerjaan

Prompt Chatsonic Chat GPT: Tulis email permohonan kerja yang diformat untuk jawatan pembangun perisian Amazon.

gambar30.png

27. ChatGPT menawarkan sumber-sumber persediaan temubual

Chatsonic Chat GPT prompt: Berikan saya sumber daya terbaik untuk mempersiapkan wawancara putaran pertama saya untuk peran SDE Amazon

gambar22.png

28. Cadangan ChatGPT untuk soalan temu duga

Chatsonic Chat GPT prompt: Berikan saya senarai soalan temuduga dari mudah hingga sukar untuk bersedia untuk temuduga SDE Amazon saya.

gambar38.png
gambar37.png

29. Sesi pertanyaan ChatGPT untuk peranan pemeriksa

Soalan Chatsonic Chat GPT: Hi, saya di sini untuk temuduga bagi jawatan jurutera pembangunan perisian di Amazon. Soal saya dengan tahap kesukaran rendah ke tinggi. Mari kita mula!

gambar16.png

30. Pemintaan ChatGPT untuk e-mel ucapan terima kasih

Prompt Chatsonic Chat GPT: Tulis e-mel ucapan terima kasih yang diformat kepada pihak temu duga di Amazon kerana menjalankan temu duga saya untuk jawatan Jurutera Pembangunan Perisian.

gambar27.png

31. ChatGPT menyarankan untuk mengirim email tindak lanjut.

Prompt Chatsonic Chat GPT: Saya telah melakukan temuduga di Amazon untuk jawatan SDE pada 2 minggu yang lepas. Saya masih belum menerima sebarang maklum balas daripada mereka. Sila tuliskan e-mel tindak lanjut yang diformat dengan baik untuk saya.

gambar28.png

32. ChatGPT meminta maklum balas e-mel penolakan

Promp Chatsonic Chat GPT: Saya telah ditolak untuk peranan SDE di Amazon. Sila tulis balasan terhadap e-mel penolakan yang saya terima dari Amazon.

gambar20.png

33. Tugasan ChatGPT untuk biodata LinkedIn

Prompt Chatsonic Chat GPT: Tulis bahagian "tentang saya" di LinkedIn saya dengan nada yang menarik. Saya seorang jurutera perisian dengan pengalaman selama 2 tahun.

Anda juga boleh menggunakan prompt ChatGPT untuk SEO untuk menulis bio LinkedIn yang dioptimumkan untuk carian.

gambar40.png

34. ChatGPT meminta maklumat gaji

Chatsonic Chat GPT prompt: Apakah julat gaji untuk SDE 1 di Amazon?

gambar31.png

35. Cadangan ChatGPT untuk nasihat perubahan kerjaya

Chatsonic Chat GPT renungan 1: Saya ingin menukar kerjaya saya dari seorang pembangun perisian kepada seorang penulis kandungan teknikal. Tolong bantu saya menimbang segala pendapat daripada segi kelebihan dan kekurangan menukar kerjaya ini.

gambar14.png

Sementara itu, anda boleh membina portfolio penulisan anda dengan panduan mudah untuk menulis blog dengan Chatsonic.

Arahan Chatsonic Chat GPT 2: Saya tidak suka mengkod dan ingin menukar kerjaya saya ke sesuatu yang menarik. Sila berikan beberapa pilihan kerjaya di mana peralihan lebih mudah dari peranan jurutera perisian.

gambar-223.png

36. ChatGPT menggalakkan jenaka carian pekerjaan

Jenaka carian pekerjaan menggunakan dialog-filem terkenal yang popular:

gambar39.png

37. Tanda Perintah ChatGPT untuk Menerima Tawaran Kerja Melalui Email

Soalan GPT Chatsonic Chat: Tulis e-mel penerimaan jawatan kepada Microsoft untuk jawatan pembangun perisian kanan yang lebih senior.

gambar4.png

38. Segera Memuatkan Contoh Resume dari ChatGPT mengikut jenis pekerjaan

Promp Chatsonic Chat GPT: Di mana saya boleh mencari template resume terbaik untuk fresher yang memohon pekerjaan perisian peringkat permulaan?

gambar45.png

39. Panduan ChatGPT untuk petua permohonan pekerjaan

Promt Chat GPT Chatsonic: Cadangkan pelan strategi pekerjaan untuk mendapatkan sekurang-kurangnya 4 temu duga kerja pembangun perisian dalam tempoh 2 minggu akan datang. Sertakan papan kerja pekerjaan apa yang perlu diberi perhatian dan berapa bilangan kerja yang perlu dipohon setiap hari.

gambar-227.png

40. ChatGPT - Ciptaan Gerak Permata - cadangan untuk tip temuduga

Promp Chat GPT Chatsonic: Hi Chatsonic! Saya akan menghadiri temu duga software development engineer di Amazon esok. Sila berikan beberapa petua untuk persiapan temu duga saya. Termasuk petua teknikal dan kemahiran lunak.

gambar47.png

41. Pemintaan ChatGPT untuk jangkauan LinkedIn

Umpukan ’Chatsonic Chat GPT’: Bagaimana untuk menjalankan usaha LinkedIn untuk kerja? Siapa yang perlu dihubungi dan bagaimana memilih syarikat? Saya mencari peranan pembangun perisian dengan pengalaman 2 tahun.

gambar24.png

42. ChatGPT cadangan untuk Hobi yang boleh ditambah di dalam Resume

Chatsonic Chat GPT prompt 1: Apa hobi yang sepatutnya saya tambahkan dalam resume saya?

gambar21.png

Chatsonic Chat GPT prompt 2: Berikan saya senarai hobi dan minat untuk ditambah dalam resume saya untuk pekerjaan pembangun perisian.

imej33.png

43. ChatGPT meminta supaya jenis fon dalam ringkasan ditukar

Chatsonic Chat GPT prompt: Apa jenis huruf dan warna yang perlu saya gunakan dalam resume saya sebagai pelajar baru mencari pekerjaan sebagai pembangun perisian?

gambar17.png

Anda kini sedar bagaimana Chatsonic boleh membantu mencari kerja dan bagaimana petunjuk berdasarkan AI boleh membantu anda menjimatkan masa penyelidikan yang signifikan dan memperoleh pekerjaan yang membayar dengan baik.

Belajar menulis prompt ChatGPT yang sempurna untuk meningkatkan proses mencari kerja anda.

Ini adalah 110 contoh lagi penggunaan Chat GPT. Anda juga boleh mengintegrasikan ChatGPT dengan mudah untuk tujuan perniagaan lain. Sekarang menjadi lebih mudah dengan aplikasi mudah alih Chatsonic. Anda sekarang boleh mendapat nasihat kerjaya di mana sahaja! Sementara itu, sambungan Chatsonic di Chrome menjadikan carian pekerjaan di desktop lebih mudah.

Jika anda seorang perekrut yang mencari pasangan yang sesuai, sila rujuk 12 templat penerangan jawatan ini.

Mencari lebih banyak rangsangan AI? Bagaimana jika kami memperkenalkan anda kepada perpustakaan rangsangan AI yang tersedia di pasaran?! Sila lawati pasar rangsangan AI Chatsonic secara percuma untuk mencari, menguji, dan menggunakan rangsangan AI yang luar biasa yang dibuat oleh pengguna seperti anda.

Bimbang tentang pekerjaan anda? Lihat 4 alasan mengapa ChatGPT tidak akan mengambil pekerjaan anda.

Hantarkan cadangan menarik anda dan berpeluang untuk memenangi 20,000 perkataan premium dalam akaun Writesonic anda!

Artikel Berkaitan

Lihat Lebih >>