Bagaimana menggunakan AI generatif seperti Chatsonic untuk meningkatkan SEO Anda?

Kecerdasan Buatan Generatif sedang mengubah cara kita menghadapi kerja kreatif dan pengetahuan.

Berdasarkan Sequoia Capital, teknologi ini berpotensi untuk membuat pekerja menjadi sekurang-kurangnya 10% lebih cekap dan/atau kreatif. PwC meramalkan bahawa KDNK global boleh meningkat hingga 14% pada tahun 2030 berikutan kehadiran kecerdasan buatan, yang mewakili tambahan $15.7 trilion.

Alat-alat generatif AI utama seperti ChatGPT, Chatsonic, Bing AI, dan Google Bard AI sedang digunakan dalam hampir setiap industri untuk memulai percakapan--penjualan, pemasaran, media sosial, periklanan, pemrograman, game, arsitektur, desain produk, desain grafis, bahkan hukum.

Di tengah-tengah gangguan oleh ChatGPT dan alternatifnya seperti Chatsonic, satu contoh penggunaan pemasaran yang cepat dilaksanakan adalah penggunaan chatbot AI untuk meningkatkan upaya SEO.

Untuk mempelajari lebih lanjut tentang aplikasi chatbot AI untuk SEO dan pemasaran konten, kami mengadakan webinar dengan konsultan SEO internasional Aleyda Solis tentang cara memanfaatkan chatbot AI untuk membuat strategi SEO & konten yang lebih baik...

Kami telah menyediakan panduan ini mengenai cara menggunakan chatbot AI generatif seperti ChatGPT dan Chatsonic untuk meningkatkan usaha SEO anda. Berikut adalah sekilas pandangan...

Mari kita mula dengan memahami perbezaan antara chatbot AI yang terkemuka.

ChatGPT vs Bing AI vs Google Bard vs ChatSonic

ChatGPT, Bing AI, Google Bard, dan Chatsonic menggunakan pemprosesan bahasa semula jadi (NLP) dan teknik pembelajaran mesin (ML) untuk berinteraksi dengan pengguna.

Perbezaan yang paling ketara antara alat AI generatif ini adalah:

 

ChatGPT

Chatsonic

Bing AI

Google Bard

Model Bahasa

Menggunakan model bahasa GPT-3.5

Berdasarkan model GPT-4 terbaru dan menggunakan Teknologi Pemprosesan Bahasa Asli (NLP) dan Pembelajaran Mesin (ML)

BingAI diklaim jauh lebih kuat dibandingkan dengan ChatGPT dengan dukungan model bahasa besar Open AI generasi berikutnya dan penyesuaian khusus untuk pencarian.

Dibuat menggunakan teknologi LaMDA (Model Bahasa untuk Aplikasi Percakapan) yang dikembangkan oleh Google.

Data Latih

ChatGPT memiliki akses ke koleksi informasi teks yang ekstensif, sekitar 570 GB data yang berasal dari berbagai sumber seperti halaman web yang ada, buku, sastra, dan banyak lainnya.

ChatSonic menggunakan teknologi AI canggih. Ini lebih lanjut terintegrasi dengan pencarian Google untuk memberikan informasi yang seterbaru 2023.

AI Bing mampu menemukan informasi terbaru dan terkini serta telah dilatih pada model GPT-4 terbaru yang tersedia.

Bard dilatih pada kumpulan data yang besar. Sumbernya termasuk Common Crawl, Wikipedia, The World Factbook, selain percakapan dan dialog dari web.

Kasus Penggunaan

  • Pembuatan konten
  • Penerjemahan
  • AI Percakapan
  • Pembuatan kode, penyelesaian, refactoring, & dokumentasi
  • Bantuan penelitian
  • Deskripsi produk
  • Menulis templat email, FAQ, dan deskripsi meta
  • Chatbot untuk dukungan pelanggan
  • Ringkasan profesional resume Anda
  • Menulis kembali teks menggunakan pengubah nada
  • Membuat garis besar blog, salinan iklan, pengenalan, kesimpulan, dan deskripsi meta
  • Mencari statistik yang paling relevan
  • Ringkasan konten
  • Menawarkan bantuan pengecekan naskah
  • Mencari kata kunci dan memahami maksud pencarian
  • Menulis templat email
  • Membuat posting media sosial
  • Digunakan untuk menjawab pertanyaan pelanggan
  • Menghasilkan teks tentang segala topik
  • Informasi produk dalam format bagan
  • Membantu dengan kode
  • Menulis cerita dan puisi
  • Mendapatkan jawaban atas pertanyaan tentang berbagai topik
  • Mencari informasi tentang topik tertentu (bekerja dengan cara yang serupa dengan mesin pencari Google)
  • Otomatisasi tugas yang didukung oleh AI Google
  • Asisten AI pribadi

Pengembang

Dikembangkan oleh OpenAI

Dikembangkan oleh WriteSonic

Dikembangkan oleh Microsoft

Dikembangkan oleh Google

Harga

GPT-4 memiliki harga $20 per bulan.

ChatSonic gratis hingga 10.000 kata.

Bing AI dapat digunakan secara gratis.

Google Bard dapat digunakan secara gratis.

Aleyda memberi tangkapan skrin yang membandingkan hasil perbualan dengan Bing Chat dan Google Bard.

Berdasarkan penilaian fungsionalitas terbaru dari berbagai chatbot percakapan, ChatGPT serta Chatsonic muncul sebagai pemenang yang jelas dalam hal kualitas percakapan.

Solis berkata, "Semua bot ini kadang-kadang membuat kesalahan faktual, tetapi Bard adalah yang paling tidak dapat diandalkan dari ketiganya. Bing lebih konsisten dan langsung ke intinya."

👉 Masih tidak pasti jika Bing AI adalah apa yang anda perlukan? lihat alternatif Bing AI ini yang pastinya akan mengubah pengalaman percakapan AI anda!

Secara ringkasnya, chatbot AI menghilangkan keperluan untuk campur tangan manusia semasa pengeluaran kandungan, membolehkan jenama menghasilkan kandungan berkualiti tinggi secara meluas dengan usaha yang minima.

Ini membawa kita kepada satu soalan penting: Apa pendirian Google mengenai kandungan dihasilkan oleh AI? Bolehkah kandungan AI digunakan untuk strategi SEO anda?

Dasar Google mengenai kandungan yang dihasilkan oleh AI

Google baru-baru ini mengeluarkan kenyataan yang menjelaskan kedudukannya mengenai kandungan yang dihasilkan oleh kecerdasan buatan. Syarikat pengendali carian ini mengakui bahawa tidak semua kandungan AI adalah spam. Contohnya, AI digunakan untuk menghasilkan ramalan cuaca, transkrip webinar, dan skor sukan.

Konten yang "asli, berkualitas tinggi, berfokus pada pengguna" akan mencapai keberhasilan di Google Search - baik itu dihasilkan oleh AI atau tidak.

Panduan penilaian kualiti carian Google yang membincangkan mengenai E-A-T, kini telah menambahkan E untuk "pengalaman". Ia menyatakan, "Ambil kira sejauh mana pencipta kandungan mempunyai pengalaman langsung atau kehidupan untuk topik tersebut. Banyak jenis halaman yang boleh dipercayai dan mencapai tujuannya dengan baik apabila dicipta oleh orang yang mempunyai banyak pengalaman peribadi."

Contohnya, pada pendapat anda, mana yang lebih dipercayai: ulasan produk yang datang dari seseorang yang telah menggunakan produk tersebut atau "ulasan" daripada seseorang yang tidak pernah menggunakannya?

Dengan demikian, kandungan harus memperlihatkan pengalaman langsung tentang topik.

Tentunya, kita perlu mencari keseimbangan antara menggunakan kandungan AI (yang cenderung kurang emosi dan personalisasi) dan mengembangkan suara kita sendiri. Kita harus memanfaatkan pengalaman kita untuk memberikan wawasan yang unik yang akan membedakan merek kita dari yang lain.

Sekarang kita beralih ke bahagian seterusnya dalam webinar ini, Solis akan membincangkan bagaimana untuk mendapatkan hasil yang tepat daripada chatbot AI.

Bagaimana untuk mendapatkan keluaran berkualiti tinggi dari chatbot AI?

Dengan perkembangan dalam automasi dan pemprosesan bahasa semulajadi, chatbot AI lebih cekap dalam memenuhi jangkaan pengguna dan kualiti yang diinginkan dalam output.

Terdapat beberapa cara untuk melakukannya; Solis menjelaskan langkah-langkah untuk mendapatkan output berkualitas tinggi dari alat AI generatif pada bagian di bawah ini:

Promp yang jelas dan ringkas sebagai input - 5W+1H

Menggunakan kerangka kerja "5W1H", kita dapat membuat promosi AI yang menghasilkan hasil yang tidak memerlukan beberapa iterasi.

  • Apa tugas yang dijangka? Tentukan tindakan utama tugas tersebut.
  • Di mana ia akan digunakan? Tentukan di lokasi (digital) mana tugas tersebut akan digunakan.
  • Bagaimana ciri-ciri tugas tersebut? Tentukan struktur, panjang, bahasa, nada, format, sekatan, dll. tugas tersebut.
  • Siapa audiens sasarannya?
  • Bila ia akan digunakan? Tentukan waktu pelaksanaan tugas tersebut.
  • Mengapa anda ingin menggunakannya? Tentukan matlamat tugas yang diinginkan.

Sebagai contoh, Solis memberikan hal ini ke Chatsonic:

"Buat 5 tajuk tag untuk dipaparkan pada halaman kategori seluar jeans putih."

  • Ciri-ciri yang perlu dipertimbangkan adalah seperti berikut: deskriptif, dalam bahasa Inggeris, berkaitan, menarik, dan mengikut amalan terbaik SEO, tidak lebih dari 50 karakter setiap satu.
  • Audien sasaran adalah pembeli jeans berpotensi.
  • Akan digunakan secara berterusan dengan tujuan untuk memikat audien dan mendapat tempat yang lebih baik dalam hasil carian.

Keputusan adalah...

Pengesahan output pakar dan penyuntingan

Walaupun penggunaan ChatGPT untuk SEO semakin mendapat penerimaan, penting untuk diingat bahawa kandungan yang dihasilkan secara automatik oleh AI tidak seharusnya disiarkan tanpa pengawasan manusia.

Kesilapan biasa kandungan seperti tidak tepat fakta, tidak membantu, atau tidak asli, boleh mengakibatkan pelanggaran kepercayaan, pengalaman pelanggan yang negatif, dan penglibatan yang berkurangan.

Dengan memvalidasi keluaran chatbot AI dan mendapatkan bantuan dari ahli subjek untuk memastikan ketepatan, kita dapat meningkatkan kualitas dan efektivitasnya.

Solis juga mengesyorkan agar kita mengikuti carta alir ChatGPT Aleksandr Tiulkanov untuk memeriksa fakta kandungan yang dihasilkan oleh AI sebelum menerbitkannya.

Selain itu, fahami apa yang chatbot AI mampu lakukan. Pakar sains data, ML, dan SEO Britney Muller merangkum ini dengan sempurna dalam tweet beliau.

Dengan pemberi isyarat yang tepat, chatbots kecerdasan buatan percakapan dapat dilatih untuk menulis konten faktual dan populer dengan cepat. Mari kita lihat bagaimana Anda dapat melakukannya menggunakan alternatif ChatSonic daripada ChatGOT.

Chatsonic untuk SEO

Chatsonic adalah chatbot kecerdasan buatan percakapan yang kuat yang didukung oleh GPT-4 dan diintegrasikan dengan Google Search, yang mengatasi batasan utama ChatGPT dari OpenAI yaitu penggunaan data latihan terbaru hingga September 2021.

ChatSonic adalah epitoim ekosistem chatbot AI. Ia dengan cepat memberikan anda perkataan yang anda perlukan untuk meluahkan idea anda, menghasilkan salinan iklan Facebook atau strategi pemasaran digital dengan mudah, mencipta grafik AI yang realistik, dan juga menghasilkan perbualan manusia untuk operasi sokongan pelanggan.

Ciri-ciri utama ChatSonic adalah:

  • Mencipta kandungan asli yang bebas plagiarisme dan menjimatkan masa dan usaha.
  • Menjana kandungan yang tepat dan terkini, termasuk maklumat faktual waktu sebenar.
  • Pengintegrasian dengan dua penghasil gambar AI - Stable Diffusion dan DALL-E - untuk menjana gambar realistik, menarik dan unik yang berkaitan dengan kandungan anda.
  • Mencipta pengalaman kandungan yang paling relevan dan peribadi dengan menggunakan lebih daripada 15 avatar yang merangkumi penasihat pelancongan hingga pelawak karut dan penyair hingga ahli astrologi.
  • Pengecaman suara dengan bantuan NLP, yang menjimatkan usaha anda dari menaipnya secara manual. ChatSonic juga memberi respons seperti Siri atau Google Assistant.
  • Twitter bot yang memberi respons pantas dan terkini mengenai soalan Twitter anda. Taipkan soalan anda, tag @ChatSonicAI, dan bot akan menjalankan tugasnya!
  • Menjana kandungan dari mana-mana di internet melalui sambungan ChatSonic Chrome extension. Buka sambungan ChatSonic Chrome extension dengan menekan CMD (icon) + M.
  • Pengintegrasian dan penyambungan API ChatSonic dengan laman web atau aplikasi mudah alih anda untuk menikmati manfaat AI generatif.

Keadaan penggunaan Chatsonics untuk SEO

Inilah beberapa cara menarik di mana chatbot AI Chatsonic membantu anda membina strategi SEO yang berkesan:

1. Hasilkan topik-topik yang relevan untuk kata kunci yang dituju

ChatSonic: Sediakan senarai 10 blog ranking teratas pada kata kunci . Nyatakan URL.

2. Cipta idea untuk catatan blog

Prompt ChatSonic: Cadangkan idea topik blog untuk "Mencipta Survey Pemasaran Kandungan" yang akan disenaraikan di Google.

3. Hasilkan garis besar yang terperinci untuk catatan blog

Pekali ChatSonic: Tulis kerangka blog yang terperinci mengenai topik "Mengapa dan Bagaimana Menjalankan Survey Pemasaran Konten" dengan H2, H3, subheadings, dan bullet points.

4. Cipta pengenalan untuk catatan blog dengan fakta tepat dan terkini

Prompt ChatSonic: Tulis pengenalan untuk sebuah blog dengan statistik, fakta, trend, dan data terbaru tentang topik "AI Generatif"

5. Hasilkan deskripsi meta yang dioptimumkan dengan kata kunci

Prompt ChatSonic: Tulis satu meta keterangan mengenai topik “”

6. Cipta URL yang mesra pengguna

Panduan ChatSonic: Tulis URL yang mudah digunakan dalam domain untuk kata kunci berikut -

7. Menghasilkan topik untuk penghasilan video

ChatsSonic: Hasilkan lima topik video untuk pertanyaan 'Bagaimana Menggunakan ChatGPT untuk Email' dan sebutkan apa yang harus dibahas dalam setiap video.

8. Cipta hashtag untuk memoptimumkan video di YouTube

Prompt ChatSonic: Jana tagar yang sesuai untuk mengoptimumkan 5 topik video di YouTube.

9. Membuat keterangan konten untuk dikongsi dengan penulis

Petunjuk ChatSonic: Buat ringkasan isi untuk konten panjang (3k kata) untuk blog tentang ‘Apa itu ChatGPT4?’ dan optimalkan untuk pencarian organik, termasuk deskripsi isi dengan kata-kata kunci yang bersifat semantis relevan. Panduan ini harus hanya mencakup konten unik dengan saran ahli dan ulasan tentang produk.

10. Menghasilkan tag judul

ChatSonic Respon: Cadangkan 5 tajuk tag untuk panduan tentang “GPT-4 vs. GPT-3” tanpa menyalin tag dari laman web lain yang mempunyai ranking teratas untuk topik carian ini.

11. Menjana penerangan produk

Petikan: Sila berikan saya keterangan produk berjumlah 500 patah perkataan berdasarkan laman-laman teratas bagi “Sony WH1000-XM5.”

12. Mencipta senarai Soalan Lazim (FAQs) untuk laman web

Soalan: Mencipta Soalan Popular (FAQ) untuk laman sesawang tentang "ChatGPT untuk Pemasaran Konten".

Mengakhiri

Jika anda seorang pemasar konten, penulis, pakar SEO atau perunding pemasaran digital, bayangkan bagaimana chatbot AI ChatSonic yang dikuasakan oleh GPT-4 dapat membantu anda mencipta beberapa format kandungan untuk menyokong strategi SEO anda.

Alat API GPT berfungsi sebagai pembantu peribadi maya anda, penyunting anda, pemasar kandungan anda, pengurus media sosial anda, atau pembekal sokongan pelanggan anda.

Ini adalah Chatsonic - chatbot AI generatif yang dibina untuk mengatasi kelemahan ChatGPT. Ia juga memahami perintah suara dan memberikan respons dengan cara yang hampir sama seperti Siri. Tiada lagi menaip yang membosankan. Bercakaplah, dan anda akan mendapatkan jawapan (berkualiti tinggi dan tepat) yang anda inginkan.

Mari kita mengakhiri dengan klip kecil dari webinar di mana Aleyda menjawab beberapa pertanyaan dari penonton...

Jika anda terinspirasi oleh webinar kami bersama Aleyda Solis, kami syorkan untuk mencuba prompt tersebut pada Chatsonic untuk meningkatkan strategi SEO dan kandungan anda.

👉Untuk prompt yang lebih banyak lagi, sila lihat 37 ChatGPT prompts for SEO sekarang!

Konten asli dan faktual dari Chatsonic akan membantu anda berbeda dengan pesaing. Sambut masa depan chatbot AI, dibangun untuk mengatasi keterbatasan ChatGPT.

Tingkatkan strategi SEO anda dan tingkatkan kualitas konten anda sekarang!

Artikel Berkaitan

Lihat Lebih >>