Bagaimana Menulis ChatGPT Prompts Untuk Mendapatkan Hasil Terbaik

reverse-prompt-chatgpt-64108376ed35e-sej-760x400.png

Dengan kemunculan model bahasa bertenaga AI seperti ChatGPT, bagaimana anda menulis promosi menentukan kualiti hasil yang anda dapat daripada alat tersebut.

Anda boleh mengarahkan ChatGPT untuk menjana maklumat, pos media sosial, penerangan produk, dan banyak lagi dengan memberikan beberapa kata kunci atau frasa.

Bagi seseorang pemasar digital, penulis blog, atau pemilik perniagaan, menguasai seni penulisan rangsangan adalah penting untuk mencipta kandungan yang menarik dan relevan dengan audiens anda.

Menulis suatu arahan yang efektif boleh jadi cabaran kerana kualiti keluaran bergantung pada ketepatan dan kejelasan arahan tersebut.

Ini adalah beberapa tip yang dapat dilakukan serta praktik terbaik untuk menulis kata-kata pemicu yang menghasilkan hasil terbaik dari ChatGPT.

Promosi Penulisan Untuk ChatGPT

Apa itu Pengekodan ChatGPT?

Prompt ChatGPT ialah arahan atau topik perbincangan yang diberikan oleh pengguna untuk model AI ChatGPT untuk memberi respons.

Promp boleh berupa soalan, kenyataan, atau rangsangan lain yang bertujuan untuk mencetuskan kreativiti, refleksi atau penglibatan.

Pengguna boleh menggunakan prompt untuk menghasilkan idea, berkongsi pemikiran, atau memulakan perbualan.

Promp ChatGPT direka untuk menjadi terbuka dan boleh disesuaikan berdasarkan pilihan dan minat pengguna.

Bagaimana Menulis Prompts untuk ChatGPT

Mula dengan memberikan ChatGPT satu prompt penulisan seperti "Tuliskan sebuah cerita pendek mengenai seseorang yang menemukan kekuatan super mereka."

ChatGPT akan menghasilkan respon berdasarkan permintaan Anda. Jawabannya mungkin berupa beberapa kalimat atau beberapa paragraf tergantung pada kompleksitas permintaan dan tingkat detail yang Anda minta.

Gunakan respon yang dihasilkan oleh ChatGPT sebagai titik awal untuk menulis Anda. Anda dapat mengambil gagasan dan konsep yang disajikan dalam jawaban tersebut dan mengembangkannya, menambahkan sentuhan unik Anda sendiri pada ceritanya.

Jika anda ingin menghasilkan idea tambahan, cubalah bertanya soalan-soalan lanjutan yang berkaitan dengan topik asal anda kepada ChatGPT.

Alat Kit Pemasaran Konten yang Didayagunakan oleh Kecerdasan Buatan (AI) Terbaru

Adopsikan teknologi generasi mendatang sebelum pesaing-pesaing anda melakukannya. Ciptakan konten yang dioptimalkan dengan baik dan terfokus untuk menghasilkan hasil tiga kali lebih cepat.

Sebagai contoh, anda boleh bertanya, "Apa cabaran yang mungkin dihadapi individu dalam meneroka kuasa super mereka yang baru?" atau "Bagaimana hubungan individu dengan orang lain dipengaruhi oleh kuasa super mereka?"

Sila ingat bahawa jawapan-jawapan ChatGPT dihasilkan oleh kecerdasan buatan dan mungkin tidak sentiasa sempurna atau sepenuhnya memenuhi kehendak anda.

Namun, mereka masih boleh menjadi sumber inspirasi yang hebat dan membantu anda memulakan penulisan.

Plugin Wajib Chrome

Saya mengesyorkan untuk memasang plugin WebChatGPT, yang membolehkan anda menambah keputusan yang berkaitan daripada Google ke dalam ChatGPT anda.

Sambungan ini menambahkan hasil web pertama ke dalam ChatGPT anda untuk perbualan yang lebih tepat dan terkini.

gambar-screen-shot-02-22-23-pada-jam-07-32-pt-63f660181d55f-sej.png

Contohnya, jika saya bertanya, "Siapakah Vincent Terrasi?," ChatGPT tidak mempunyai jawapan.

Dengan WebChatGPT Aktif, plugin Chrome akan membuat prompt baru dengan hasil pertama dari Google, dan sekarang ChatGPT tahu siapa Vincent Terrasi.

Tetapi halusinasi masih lagi ada kerana saya tidak pernah bekerja dengan Hilti; ChatGPT mencipta syarikat tersebut kerana ia tidak mempunyai data.

tangkapan-skren-02-22-23-pada-10-42-mlm-63f6903b55eaa-sej.png

Penguasaan Kejuruteraan Reverse Prompt

ChatGPT boleh menjadi alat yang hebat untuk kejuruteraan songsang prompts kerana ia menghasilkan respons semula jadi dan menarik kepada input yang diberikan.

Dengan menganalisis prompt yang dihasilkan oleh ChatGPT, anda dapat memperoleh pandangan terhadap proses berfikir dan strategi pembuatan keputusan yang mendasari model tersebut.

Salah satu manfaat utama menggunakan ChatGPT untuk merekayasa balik prompt adalah model tersebut sangat transparan dalam pengambilan keputusannya.

Ini bermakna ia membolehkan penjejakan penalaran dan logik di sebalik setiap respons, menjadikannya lebih mudah untuk memahami bagaimana model tersebut tiba pada kesimpulannya.

Sekiranya anda telah melakukan ini beberapa kali untuk jenis kandungan yang berbeza, anda akan memperoleh wawasan untuk membina rangsangan yang lebih berkesan.

Sedia ChatGPT Anda Untuk Menghasilkan Petikan

Pertama, aktifkan kejuruteraan prompt terbalik.

  • Taipkan prompt berikut: "Aktifkan Kejuruteraan Prompt Terbalik? Dengan Kejuruteraan Prompt Terbalik, saya maksudkan mencipta prompt dari teks yang diberikan."
gambar-tangkapan-skrin-02-22-23-pukul-07.18-ptg-63f65c6e0ffb2-sej.png

Okey, ChatGPT kini bersedia untuk menghasilkan prompt anda. Anda boleh menguji keterangan produk dalam sesi chatbot baru dan menilai prompt yang dihasilkan.

  • Jenis: "Buat templat kejuruteraan pantulan teknikal yang sangat untuk keterangan produk tentang iPhone 11."
gambar-skrin-02-22-23-pada-07.19-ptg-63f65cd12c391-sej.png

Keputusannya sangat menakjubkan. Anda boleh mengujinya dengan teks penuh yang ingin anda hasilkan semula. Berikut contoh cadangan jualan Kindle di Amazon.

  • Jenis: “Jurubahasaan Prompt Terbalik enjin {produk), tangkap gaya penulisan dan panjang teks :
    produk =”
screen-shot-02-22-23-at-07.24-pm-63f65dd60fdd0-sej.png

Saya mengujinya pada sebuah pos blog SEJ. Nikmatilah analisisnya - ia sangat baik.

  • Jenis: “Reka semula jurutera tekanan untuk teks berikut, tangkap nada dan gaya penulisan teks untuk dimasukkan ke dalam tuntutan:
    teks = semua teks yang datang dari https://www.searchenginejournal.com/google-bard-training-data/478941/”
gambar tangkapan skrin-02-22-23-pada-07.27-ptg-63f65ecfc692e-sej.png

Tetapi berhati-hatilah agar anda tidak menggunakan ChatGPT untuk menghasilkan teks anda. Ia hanyalah seorang pembantu peribadi.

Adakah setiap jawapan yang dihasilkan oleh ChatGPT benar-benar unik? Atau adakah kita terlalu menganggap kemampuannya untuk menghasilkan teks yang berbeza?

Ini adalah soalan yang menarik yang timbul selepas saya menganalisis 10,000 teks yang dihasilkan oleh ChatGPT.

Kesimpulan

Sepuluhnya, kajian mengenai kualiti teks yang dihasilkan oleh ChatGPT telah menghasilkan beberapa hasil yang menarik.

Walaupun algoritma boleh menghasilkan jawapan yang serupa untuk soalan yang berbeza, terdapat pertanyaan tentang janji OpenAI.

Nampaknya ChatGPT mungkin bukan alat terbaik untuk menghasilkan kandungan kerana kurang kreativiti dan penggandaan kandungan yang signifikan.

Bagaimanapun, alat ini masih boleh berguna untuk mencari sokongan sempurna untuk menghasilkan teks kualitatif menggunakan penjana lain seperti LLAMA, OPT, BLOOM, GPT3.5, atau Cohere.

Sumber Tambahan:

Artikel Berkaitan

Lihat Lebih >>