Adakah ChatGPT percuma untuk digunakan? Ya, terdapat versi percuma.

is-chat-gpt-free-768x435-718x (1).jpg

ChatGPT adalah alat percuma yang mengoptimumkan model bahasa untuk dialog. Dengan kata lain, alat ini berinteraksi secara percakapan dan menjawab sebarang soalan yang anda ada. ChatGPT adalah AI dan menjadi salah satu yang pertama dalam jenisnya yang tersedia untuk orang ramai, bermakna jumlah pengguna meledak dan ramai yang tidak pasti sama ada ChatGPT adalah servis percuma atau berbayar. Program ini mencipta kandungan yang dapat difahami oleh orang ramai dan juga dapat memberikan respons yang seolah-olah "mirip manusia". Berita baiknya, ChatGPT adalah percuma, namun, untuk perkhidmatan yang lebih baik secara keseluruhan, anda boleh membayar ChatGPT Plus.

ChatGPT semakin popular, yang membawa kepada beberapa kebimbangan bahawa ia digunakan oleh pelajar di pelbagai sekolah. Perkhidmatan percuma ini masih sangat baik untuk pengguna biasa, dan kebanyakan pengguna tidak perlu melanggan perkhidmatan premium.

Adakah Chat GPT percuma?

Apabila anda melawat blog Open AI, anda dapat mengetahui bahawa ChatGPT percuma. OpenAI mengenalkan ChatGPT kepada orang ramai bagi mendapatkan maklum balas pengguna, yang akan membantu meningkatkan lagi perisian tersebut.

Tiada apa-apa yang tidak biasa untuk melihat syarikat melakukan ini, walaupun ia adalah yang pertama dalam bidang ini. ChatGPT tidak akan sentiasa percuma, akhirnya, mereka akan memonitizasinya, walau bagaimanapun, semasa pratinjau penyelidikan siapa sahaja boleh menggunakannya. Ikuti pautan di atas untuk mencubanya sendiri, kemudian yang perlu anda lakukan hanyalah membuat akaun dan memilih 'Untuk Kegunaan Peribadi'.

ChatGPT Plus kini berjaya dilancarkan, yang dilengkapi dengan pelan langganan. Perkhidmatan berbayar menawarkan akses yang sama seperti versi percuma, namun dengan bayaran $20 sebulan, anda akan memperolehi beberapa faedah tambahan.

Apabila kapasiti dipenuhi, tidak akan ada pengantri, anda akan menerima respons yang lebih cepat dari chatbot, dan akses ke ciri-ciri terbaru yang sedang dibangunkan.

Adakah ChatGPT Plus berbaloi?

Terdapat beberapa kelebihan dalam ChatGPT Plus yang bermakna anda mungkin ingin mempertimbangkan $20 langganan bulanan. Walaupun begitu, sama ada ChatGPT berbaloi untuk anda atau tidak adalah keputusan yang hanya anda boleh membuat!

Ini adalah beberapa manfaat utama ChatGPT Plus:

  • Kelajuan unggul
  • Pemprosesan unggul
  • Jawapan yang lebih baik
  • Pangkalan pengetahuan yang lebih luas
  • Kemampuan pelbagai bahasa yang lebih baik

Salah satu faedah utama ChatGPT Plus adalah dengan langganan anda, anda akan menerima keutamaan berbanding pengguna GPT lain. Ini bermakna pada waktu yang sibuk dan puncak penggunaan, anda tidak akan mengalami masalah yang sama seperti pengguna ChatGPT biasa yang melambat. Tambahan pula, pengguna Plus memperolehi masa tindak balas yang lebih pantas.

Selain itu, pengguna ChatGPT Plus juga mendapat akses awal ke segala pembaruan yang akan datang pada chatbot OpenAI!

Alternatif ChatGPT Percuma

Sudah ada perkhidmatan chatbot AI yang tersedia dan percuma seperti ChatGPT tetapi seperti setiap satu daripadanya ia datang dengan kekurangan dan manfaatnya sendiri.

Layanan Chat gratis seperti ChatGPT:

  • GPT-3 Sandbox
  • GPT-2 Hugging Face
  • YouChat
  • GPT OpenAI
  • T5
  • Meena
  • Chatsonic

Adakah aplikasi ChatGPT percuma?

Walaupun tiada aplikasi rasmi daripada OpenAI, pembangun-pembangun telah bekerja dengan sisi open-source perkara, menghasilkan aplikasi-aplikasi percuma yang menggunakan teknologi ini.

Masalah ChatGPT

Dengan ChatGPT yang percuma untuk digunakan, ia telah melahirkan beberapa masalah yang agak tidak mengejutkan. Dengan popularitinya dan kegunaan yang semakin berkembang, ChatGPT mempunyai potensi untuk digunakan secara jahat. Kami telah membincangkan tentang e-mel penipuan yang ditulis dengan baik mampu untuk dihasilkan secara besar-besaran dengan perasaan yang seperti manusia tetapi terdapat juga kuasa untuk menghasilkan berita palsu.

Pembangun dan pengguna perlu sepenuhnya menyedari isu-isu ini dan mengambil langkah-langkah untuk mencegah bahaya.

Berapa kos ChatGPT?

Chat GPT adalah percuma, tetapi terdapat perkhidmatan premium yang dipanggil Chat GPT Plus yang berharga $20 sebulan.

Adakah ChatGPT Plus percuma?

Tidak, ChatGPT Plus ialah perkhidmatan premium yang memerlukan langganan bulanan.

Artikel Berkaitan

Lihat Lebih >>