Panduan ChatGPT untuk Pemasaran Melalui Emel - Jadilah Pakar Pemasaran Emel

gambar10.png

Adakah anda penat menghabiskan berbulan-bulan untuk mencipta satu e-mel pemasaran?

Yah, kamu tidak keseorangan!

Menurut kaji selidik oleh Litmus, 53% jenama mengambil masa berbulan-bulan untuk menghasilkan satu e-mel. Tetapi bagaimana jika kami memberitahu anda bahawa anda tidak perlu lagi melalui proses yang membosankan itu?

Ini tahun 2023 dan ialah tahun AI!

Di sinilah chatbot kecerdasan artifisial seperti ChatGPT dan Chatsonic muncul. Mereka dapat membantu Anda menghemat waktu, mengurangi usaha, dan membuat kampanye pemasaran email yang hebat.

Dari idea dan penyelidikan hingga perancangan, penulisan kandungan dan pengoptimuman, terdapat banyak perkara yang boleh dilakukan oleh AI dalam pemasaran e-mel.

Di dalam blog ini, kami akan meneroka keajaiban ChatGPT dan bagaimana anda dapat memanfaatkan kekuatannya untuk merevolusikan permainan pemasaran e-mel anda. Dan kami ada kejutan untuk anda di akhir blog, jadi teruskan membaca!

Apa itu ChatGPT?

ChatGPT oleh OpenAI diperkenalkan pada November 2022. Ia dibina atas dasar GPT-3.5 dan mempunyai kemahiran pemprosesan bahasa yang luar biasa. Kita bercakap mengenai jawapan kepada soalan yang kompleks, menulis puisi, dan juga mengubah industri seperti penjagaan kesihatan, pendidikan, pemasaran, dan perkhidmatan pelanggan. Ia agak serupa dengan bersembang dengan manusia sebenar, yang merevolusikan permainan chatbot.

Bot perbualan ini menjadi sangat popular dan telah mendapat satu juta pengguna kurang daripada lima hari! Walau bagaimanapun, ia seringkali tidak boleh digunakan beberapa kali sehari yang menyakitkan hati penggunanya. Oleh itu OpenAI telah membangunkan penyelesaian - langganan premium yang dipanggil ChatGPT Plus. Pengguna boleh mengakses bot perbualan ini hanya dengan $20/bulan, walaupun versi percuma tidak berfungsi atau berada di tahap kemampuan maksimum.

gambar8.png

Dan tiba-tiba terdengar kabar baik, OpenAI telah merilis GPT-4 pada tanggal 14 Maret 2023, yang hanya tersedia untuk pelanggan ChatGPT Plus. Versi baru ini jauh lebih bertenaga daripada pendahulunya, GPT 3.5, dan mampu menghasilkan akurasi, kinerja akademik, dan banyak lagi. Selain itu, ia dapat menghasilkan hingga 25.000 kata dibandingkan dengan GPT-3.5 yang hanya menghasilkan 8.000 kata! Dengan GPT-4, Anda bahkan dapat menghasilkan rangkaian email yang lengkap yang sangat akurat dan kreatif.

gambar11.png

Tunggu dulu, ada lagi! OpenAI juga memperkenalkan Plugin ChatGPT, yang membolehkan anda melakukan pelbagai perkara tanpa keluar dari tetingkap perbualan. Anda boleh mencari trend pemasaran e-mel terkini dengan plugin pelayar, menyambung aplikasi pemasaran e-mel anda dengan plugin Zapier, dan menulis kod khusus untuk kempen e-mel anda dengan Penterjemah Kod.

Jadi, jika anda mencari cara untuk menjadikan tugasan pemasaran e-mel anda lebih mudah, ChatGPT adalah cara yang terbaik!

Sekarang anda mengetahui semua tentang ChatGPT dan kemampuan luar biasanya, sudah tiba masanya untuk belajar cara menggunakan ChatGPT.

Bagaimana menggunakan ChatGPT?

Menggunakan ChatGPT adalah sangat mudah!

  • Pergi ke laman web ChatGPT, buat akaun dengan OpenAI
  • Input teks permintaan anda, dan ChatGPT akan menghasilkan respons yang anda cari di kawasan hasil

Ia boleh digunakan untuk pelbagai tujuan seperti kempen pemasaran, SEO, pengkodan, carian pekerjaan, perancangan kewangan, tugasan pelajar, menghasilkan pancingan untuk seni AI, dan banyak lagi.

Apabila berkaitan dengan pemasaran melalui e-mel, ChatGPT membolehkan anda menghasilkan e-mel yang sangat tertumpu dengan menganalisis interaksi pelanggan dengan laman web, media sosial, atau chatbot. Ia juga dapat meningkatkan optimasi kandungan pemasaran melalui e-mel dengan memberikan maklum balas tentang penulisan dan memastikan bahawa e-mel tidak memicu penapis spam atau melanggar isu pematuhan.

Bersama dengan kebolehan yang luar biasa, anda perlu mengetahui had-had ChatGPT untuk menggunakannya secara berkesan untuk pemasaran mel melalui emel.

Had-had ChatGPT

  • Had Limitasi utama ChatGPT ialah sistem terhenti atau penuh dengan penggunaan yang terlalu banyak oleh jutaan pengguna di seluruh dunia. Dalam beberapa kes, chatbot AI percakapan menunjukkan ralat - 'Sesuatu tidak kena' dan memerlukan kemas kini semula laman web untuk mengatasi ralat tersebut.
gambar4.png
  • ChatGPT dilatih dengan model data yang besar dengan hanya memperbaharui info hingga tahun 2021, yang bermakna ChatGPT tidak mempunyai pengetahuan tentang apa-apa yang berlaku selepas tahun tersebut. Ini mungkin mengecewakan apabila anda mencari trend penulisan salinan terkini atau reka bentuk untuk e-mel anda.
  • ChatGPT juga diketahui dapat menghasilkan jawapan yang salah dan tidak relevan dengan penuh keyakinan, menjadikan ia sukar dipercayai oleh pengguna.

Oleh itu, anda mungkin merasa dikhianati apabila anda sepenuhnya mengandalkan ChatGPT untuk strategi pemasaran e-mel anda.

ChatGPT sebagai alternatif untuk pemasaran melalui e-mel - Chatsonic

Anda mempunyai harapan yang tinggi terhadap ChatGPT, namun tibatiba anda rasa tidak ada cara lain daripada melakukan tugas pemasaran melalui e-mel yang memakan masa.

Di situlah kamu salah!

ChatGPT bukanlah satu-satunya chatbot AI perbualan yang dapat membantu anda dengan pemasaran e-mel. Terdapat alternatif-alternatif ChatGPT lain yang dapat membantu anda meningkatkan pemasaran e-mel anda ke tahap yang lebih tinggi.

Chatsonic merupakan alternatif ChatGPT terbaik dengan ciri-ciri dan kemampuan canggih, menjadikannya sekutu yang kuat untuk pemasaran melalui e-mel. Sebagai perpaduan antara ChatGPT dan GPT-4, ia membawa yang terbaik dari kedua-dua dunia untuk meningkatkan strategi pemasaran e-mel anda.

Chatsonic dapat membantu Anda dalam melakukan brainstorming kreatif, riset mendalam, kampanye strategis, desain template email yang menarik, dan menulis copy email yang menarik sehingga dapat meningkatkan metrik pemasaran email Anda.

Beberapa ciri utama Chatsonic yang menjadikannya chatbot AI percakapan terbaik untuk pemasaran melalui emel adalah:

  • Akses maklumat secara masa nyata: Terus berinformasi tentang tren pemasaran melalui e-mel apabila Chatsonic disambungkan ke internet, menyediakan jawapan dan pandangan terkini.
  • Pengecaman arahan suara: Mempercepatkan proses pemasaran melalui e-mel dengan perbualan suara bantu Chatsonic.
  • Penghasil imej AI: Jimatkan masa yang dibelanjakan untuk mencari gambar stok yang sesuai untuk e-mel anda. Anda boleh menghasilkan visual AI unik dan imej grafik dengan Chatsonic dalam beberapa saat sahaja.
  • ChatGPT untuk Gmail: Anda tidak perlu lagi menukar antara aplikasi yang pelbagai untuk membina e-mel yang sempurna. Sambungan Chrome Chatsonic akan menjadi ChatGPT untuk Gmail, di mana anda boleh mengurus semua e-mel anda dengan cepat.

Sebagai aplikasi mudah alih dan API untuk pembangun, Chatsonic menawarkan penyelesaian serba boleh untuk mereka yang mencari alat seperti ChatGPT untuk menangani pelbagai tugas pemasaran mel mel, dari penulisan salinan mel hingga membentuk strategi pemasaran mel yang digerakkan oleh kecerdasan buatan (AI).

Dengan Chatsonic di sisimu, permainan pemasaran melalui emelmu akan naik ke tahap yang lebih tinggi 🚀

Kes penggunaan utama ChatGPT yang teratas untuk pemasar e-mel

Mari menyelami dunia pemasaran melalui e-mel dan ungkapkan bagaimana anda dapat memanfaatkan kuasa ChatGPT untuk merancang kempen yang menarik, subjek yang memikat, dan kandungan yang memikat untuk memikat pelanggan e-mel anda.

Di bahagian ini, anda akan melayari kes penggunaan ChatGPT untuk pemasaran mel meliputi - Kempen e-mel, menulis jujukan e-mel, surat berita e-mel, e-mel sejuk, cadangan pos tetamu, membina senarai e-mel, mengukur metrik pemasaran e-mel dan mengurus e-mel.

1. Kempen e-mel

Tiada peneraju yang diubah dengan segera selepas mereka mendarat di laman web anda. Mereka perlu dirawat dan diperkenalkan dengan jenama agar mereka mempercayai anda untuk membuat pembelian dan menjadi pelanggan anda.

Bayangkan kempen e-mel sebagai perjalanan dari "hanya mencari" kepada "Ya betullah, saya pelanggan!" Walaupun kedengarannya mudah, banyak kerja yang dilibatkan, dari menyegmen senarai e-mel, melengkapkan e-mel, ujian A/B, mengukur metrik, dan mengoptimumkannya mengikut keadaan.

Penyesuaian dan Penyekatan: Anda telah berjaya mengumpul e-mel yang baik untuk senarai e-mel tetapi kini buntu tentang e-mel yang hendak dihantar kepada setiap orang. Biarlah ChatGPT mencadangkan segmen yang sesuai dengan objektif anda dan menyesuaikan kandungan e-mel untuk setiap segmen.

Ini adalah contoh pengasingan senarai emel oleh ChatGPT.

Ujian A/B: Mencari emel yang terbaik menjadi lebih mudah 😌

ChatGPT dapat menghasilkan beberapa versi konten email, subjek email, atau CTAs untuk digunakan dalam pengujian A/B. Ini dapat mempercepat proses pengujian A/B Anda dan meluncurkan urutan email terbaik dengan lebih cepat.

Kami meminta ChatGPT untuk membuat 2 versi subjek emel dan CTA untuk mempromosikan webinar yang akan datang.

Merancang kempen titik-titik: Kempen titik-titik, mengelirukan betul! Ia boleh menjadi sukar terutama apabila merancang pemacu dan membuat banyak e-mel.

Dengan ChatGPT, kempen titisan boleh menjadi lebih menyeronokkan 😎.

Anda boleh menggunakan ChatGPT untuk merancangnya dari awal dengan pencetus, penghasilan e-mel, alatan terbaik yang perlu digunakan, dan praktik terbaik. Selain itu, ChatGPT juga akan melalui perjalanan pelanggan anda dan memberikan anda skenario yang mungkin di mana e-mel diperlukan.

Kempen pemulihan hubungan: Langganan anda tidak membuka emel-emel anda 🙁. Ia boleh mengecewakan selepas anda berusaha dalam pemasaran emel.

Mungkin anda perlu pendekatan yang berbeza untuk memikat semula pelanggan tidak aktif ini. Dan ChatGPT akan membantu anda mengembangkan strategi kempen penglibatan semula yang baru dan menciptakan satu untuk anda. Ia boleh menambahkan personalisasi, cadangan nilai, diskaun istimewa, dan mengoptimumkan frekuensi e-mel.

2. Menulis rangkaian e-mel

Mencipta urutan e-mel boleh menjadi sedikit berliku-liku, takkan? Anda perlu mencipta mesej yang menarik dan dapat memandu pelanggan melalui perjalanan dan memberi motivasi kepada mereka untuk mengambil tindakan. Dan mari hadapi, mencapai ton sempurna dan gaya yang konsisten di seluruh e-mel boleh menjadi cabaran yang sebenar.

Di sinilah ChatGPT datang! Ia di sini untuk membantu anda menghasilkan kandungan e-mel yang bersesuaian, menarik dan berkaitan dengan audiens anda. Yang perlu anda lakukan adalah memberikan maklumat tentang matlamat anda, siapa yang anda targetkan, dan apa yang anda ingin capai pada ChatGPT. Kemudian, lihat bagaimana ChatGPT membantu anda menyusun rangkaian e-mel yang menangani masalah yang dihadapi oleh pelanggan anda, menarik minat mereka, dan memberikan hasil konversi yang anda mahukan!

Struktur urutan: Anda ingin memastikan e-mel anda mengalir lancar, mengarahkan pelanggan dari satu peringkat ke peringkat berikutnya tanpa ada masalah. Namun, mencari struktur urutan yang sempurna boleh menjadi satu masalah yang memeningkan kepala.

Jangan risau, ChatGPT di sini untuk membantu! Kami dapat membantu anda menghasilkan rangkaian e-mel yang terstruktur dengan baik yang menjaga langganan anda terlibat dan berasa gembira.

Hanya berikan prompt ChatGPT seperti contoh di bawah ini dengan tujuan urutan Anda dan jenis konten yang ingin Anda sertakan.

Tajuk subjek: Mereka ibarat penjaga pintu e-mel anda, yang menentukan sama ada pelanggan akan menyebelahi e-mel anda atau tidak. Kita semua mengalami perasaan tersebut ketika berusaha untuk mencipta sesuatu yang menarik perhatian dan relevan untuk menonjolkan e-mel kita di dalam peti masuk.

ChatGPT adalah kawan pemikir yang sempurna untuk mencari tajuk subjek yang unik dan menarik perhatian untuk membuat pelanggan anda bersemangat mencari lebih banyak.

Ini satu dari ChatGPT!

Salinan e-mel: Merangka salinan e-mel yang benar-benar memberi kesan kepada pelanggan anda dan memacu tindakan daripada mereka kadang-kadang boleh terasa seperti satu cabaran yang tidak mampu diatasi. Kunci utamanya ialah dengan menghasilkan kandungan yang informatif dan meyakinkan sambil mengekalkannya relevan dengan keperluan audiens anda.

Dengan ChatGPT, anda dapat menyusun kandungan e-mel yang menarik, dipersonalisasi dan direka untuk memukau pelanggan anda.

Memperibadikan kandungan: Mencipta kandungan yang dipersonalisasi untuk kempen e-mel anda boleh memberikan perbezaan yang besar dalam menjalin hubungan dengan pelanggan anda dan mendorong mereka untuk mengambil tindakan. Anda boleh menyesuaikan kandungan anda dengan minat, keutamaan, dan tingkah laku mereka untuk membuat mesej anda lebih relevan dan menarik dengan ChatGPT.

Reka bentuk e-mel yang menarik: Visual boleh meningkatkan keberkesanan kempen anda, kerana visual yang menarik dapat menarik perhatian pelanggan anda dan menguatkan mesej anda. Untuk mencipta reka bentuk e-mel yang menarik, anda boleh menggabungkan rangsangan seni AI yang dihasilkan dari ChatGPT yang boleh digunakan dengan alat pembangunan imej berasaskan AI seperti DALL-E, Photosonic, atau Midjourney.

Ini adalah bagaimana ChatGPT dapat membantu menghasilkan rangsangan seni AI untuk email yang menarik secara visual:

  • Tentukan tema atau mesej bagi kempen e-mel anda dan tentukan jenis visual yang sesuai untuk melengkapkannya.
  • Berikan pesanan yang terperinci kepada ChatGPT yang mengandungi konteks kempen e-mel anda, gaya visual yang diingini, dan emosi atau idea yang ingin disampaikan.

3. Surat berita melalui emel

Anda tahu apa yang boleh menggagalkan🚫? Mencuba untuk mencipta kandungan baru dan menarik untuk buletin e-mel setiap minggu. Ia seperti satu misi yang tidak terhenti untuk menarik minat dan memberi maklumat kepada pelanggan anda sambil memastikan ia menyeronokkan dan mencerminkan jenama anda.

Namun, ChatGPT boleh membuat hidup anda lebih mudah! Ia seperti mempunyai pembantu penulisan buletin sendiri yang sentiasa sedia membantu anda menyiapkan kandungan yang disenaraikan untuk disukai oleh pelanggan anda. Yang anda perlukan hanyalah membimbing ChatGPT dengan maklumat tentang matlamat, audiens sasaran, dan topik yang ingin anda tampilkan, dan lihatlah bagaimana ia membantu anda mencipta buletin yang menarik dan berharga. Pelanggan anda akan menantikan e-mel anda tidak lama lagi!

Jadual Kandungan: Menjaga kekonsistenan dalam pemasaran melalui emel boleh menjadi sukar, kan? Menjaga rekod apa yang perlu dihantar dan pada waktu yang sesuai dapat terasa seperti menjuggling bola sebanyak sebelas. Namun, sebuah jadual kandungan yang terancang dengan baik boleh membuat perbezaan yang ketara, memastikan anda kekal dalam landasan dan tidak terlepas sebarang perkembangan.

Masuk ChatGPT, kawan jadual kandungan anda! Ini untuk membantu anda membuat jadual kandungan yang kukuh dan memastikan pemasaran e-mel anda teratur dan berjalan lancar.

Pembaikan kandungan: Kadangkala terasa seakan-akan idea kandungan untuk kempen e-mel telah kering 🌵. Tetapi terdapat tip yang bijak untuk menjadikan kandungan sentiasa segar dan menarik tanpa perlu sentiasa mengubah segalanya daripada awal: pembaikan kandungan!

Ia semua berkaitan dengan mengubah kandungan sedia ada anda menjadi sesuatu yang baru dan menarik untuk pelanggan anda.

Dan berita baiknya, ChatGPT di sini untuk membantu! ia dapat membantu anda mengubah kandungan terkini anda menjadi kandungan yang segar untuk buletin e-mel anda.

Untuk memulakan, anda hanya perlu memberikan ChatGPT permintaan yang mengandungi butir-butir tentang kandungan yang ingin anda gunakan semula dan format yang diinginkan.

Alat untuk surat berita emel: Dalam dunia pemasaran emel, mempunyai alat yang tepat untuk membuat surat berita emel boleh membuatkan segalanya berbeza. Ia bukan hanya tentang membina kandungan yang menarik – anda juga perlu menghasilkan reka bentuk yang menarik secara visual, menguruskan senarai pelanggan anda, dan mengesan prestasi kempen anda.

Nasib baik, terdapat banyak alat bantu surat berita e-mel yang tersedia untuk membantu anda menyederhanakan proses dan mencipta surat berita yang kelihatan profesional dan memberi kesan dengan audiens anda. Tetapi mencari yang betul-betul sesuai untuk anda boleh menjadi sedikit sukar!

Dan ChatGPT boleh membantu merangsangkan beban anda dengan membimbing anda tentang apa yang perlu dicari, tanda bahaya, apa yang perlu ditanya dalam demonstrasi produk, dan sebagainya, agar membuat keputusan pembelian yang tepat.

Pembangunan Konten:

Adakah anda kesulitan untuk mengekalkan kandungan surat berita e-mel anda yang segar dan menarik? Kami faham - mencipta kandungan kreatif yang memberi kesan pada audiens anda boleh menjadi satu cabaran yang sebenar. Di sinilah ChatGPT akan membantu! Ia membantu anda menulis e-mel yang memukau dan menarik perhatian pelanggan anda, menjadikan ia lebih mudah untuk anda berhubung dengan audiens anda secara peribadi.

Bersedia untuk mengubah masalah e-mel menjadi kejayaan e-mel 🏆

4. E-mel Sejuk

Ah, emel sejuk - bencana bagi setiap pemasar🍀.

Membuat mesej yang sempurna untuk menembusi kebisingan dan menarik minat bakal pelanggan bukanlah satu cabaran yang mudah. Tidak lagi dengan ChatGPT. Ia membantu anda mencipta e-mel sejuk yang berdaya tahan dengan daya tarikan yang membuka peluang dan mencetuskan perbincangan.

Jadi, teruskan dan buangkan perasaan tidak yakin untuk menghantar e-mel tidak diingini itu, dan mula menawan bakal pelanggan anda hari ini!

Kaji sasaran audiens anda: Terjun ke dunia e-mel sejuk boleh menjadi menakutkan, terutamanya apabila anda tidak pasti siapa yang anda hubungi. Membuat kajian terlebih dahulu ke atas sasaran audiens anda sebelum menekan butang hantar adalah penting, memastikan mesej anda tersentuh hati. Tetapi dari mana anda mula? Mulakan dengan bertanya ChatGPT! Ia dapat membantu anda mencipta e-mel sejuk yang berkesan dan memberikan pandangan berharga ke atas sasaran audiens anda.

Sedia untuk mencubanya?

Garis subyek yang memikat: Seni membuat e-mel dingin sering bermula dengan garis subyek - kesan pertama boleh memenangi atau merosakkan peluang anda untuk mendapat perhatian. Mendapat garis subyek yang sempurna untuk e-mel dingin anda seperti mengimbas kod rahsia. Ini satu-satunya peluang untuk memberikan kesan pertama yang tidak boleh dilupakan dan menggoda penerima anda untuk membuka e-mel.

Dengan ChatGPT di samping anda, anda akan segera dapat membuat baris subjek yang membuat prospek anda ingin segera mengetahui apa yang ada di dalamnya.

Jadi, bersiap-siaplah dan siapkan diri Anda untuk menciptakan judul yang menarik perhatian dan memicu percakapan!

Email berdasarkan nilai: Kita semua pernah menghadapi situasi ini: mencoba merancang email dingin yang memancarkan nilai tanpa terdengar seperti pitch penjualan. Ini adalah jalan yang sulit, tetapi kami siap membantu! ChatGPT adalah senjata rahasia Anda untuk menciptakan salinan email dingin berdasarkan nilai yang resonansi dengan prospek Anda. Anda sekarang dapat membuat email yang berfokus pada kebutuhan prospek Anda dan menampilkan bagaimana solusi Anda dapat meningkatkan kehidupan mereka.

Ucapkan selamat tinggal kepada email yang memaksa dan sambutlah percakapan penuh nilai dengan ChatGPT!

Emel tindak lanjut: Menindaklanjuti emel terutama yang berunsur pemasaran sejuk boleh terasa seperti berjalan di atas telur - anda tidak mahu terlalu menekan, tetapi anda juga tidak mahu terlepas peluang yang mungkin ada.

Alih-alih bolak-balik antara ChatGPT dan Gmail untuk menulis email tindak lanjut yang sempurna, mengapa tidak melakukannya di Gmail dengan menggunakan AI?

Bingung! Dengan pengaya Chrome Chatsonic, sekarang Anda bisa menulis, memantau, dan merangkum semua email Anda dengan mudah.

Perhatikan contoh di bawah.

Lacak dan analisis: Strategi e-mel sejuk anda tidak lagi kelihatan seperti melemparkan mesej ke dalam lubang hitam, tidak pernah benar-benar tahu apa yang berfungsi dan apa yang tidak. Anda boleh menukarkan ini dengan melacak dan menganalisis prestasi e-mel sejuk.

ChatGPT dapat membantu Anda dalam mengasah pendekatan Anda dan meningkatkan tingkat konversi. Anda akan dapat menemukan apa yang membuat audiens Anda tertarik dan membuat keputusan berdasarkan data untuk meningkatkan kualitas email Anda.

Sudah tiba masanya untuk menghilangkan tebakan dalam mengirim email dingin dan memulai meraih sukses🎖️!

5. Cadangan hantaran tetamu

Membina cadangan pos tamu yang sempurna boleh terasa seperti cuba untuk menyelesaikan teka-teki yang kompleks - bagaimana anda memaparkan kepakaran anda, menawarkan nilai, dan menimbulkan kesan yang kekal sekaligus? ChatGPT dapat membantu anda mencipta cadangan pos tamu yang menonjol untuk menarik perhatian editor dan membuka pintu untuk kerjasama yang bernilai.

Dengan bantuan ChatGPT, Anda dapat menjadikan mimpi post tamu Anda menjadi kenyataan, satu pitch yang tak dapat ditolak pada setiap kesempatan!

Publicasi sasaran penelitian: Mencari publikasi yang tepat untuk guest posting bisa menjadi labirin yang tak ada ujungnya. Tetapi bagaimana jika ada cara yang lebih mudah? ChatGPT hadir untuk membantu Anda menemukan permata tersembunyi tersebut!

Ia menyederhanakan proses mencari dan menemukan publikasi yang paling relevan dengan keahlian anda.

Cipta idea berdasarkan garis panduan: Mencipta idea untuk tulisan tetamu yang mematuhi garis panduan penerbitan boleh menjadi sesuatu yang menakutkan.

Tetapi ada berita baik: ChatGPT adalah sekutu kreatif anda! Ia menyederhanakan proses perbincangan idea, membantu anda mencipta idea yang relevan dan menarik yang memenuhi kriteria penerbitan. Adakah anda bersedia untuk meluaskan potensi kreatif anda?

Menghasilkan mesej pitch/email: Mahir dalam menghasilkan email pitch untuk menghasilkan post jemputan adalah bukan perkara mudah. Tetapi ChatGPT boleh membantu anda menghasilkan email pitch yang menyerlahkan! ChatGPT dapat membantu anda membuat komposisi email pitch yang menonjolkan kemahiran anda dan menyampaikan usul nilai anda kepada editor. Mari ubah email pitch anda menjadi kunci untuk membuka kolaborasi post jemputan yang mengujakan!

6. Membina senarai emel

Membina senarai e-mel adalah seperti mengejar kawanan kupu-kupu - sukar ditemui dan mengambil masa yang lama. Tetapi ChatGPT boleh menjadikan proses itu jauh lebih mudah! Ia membantu anda merancang strategi yang berkesan untuk menambahkan senarai e-mel anda dan menarik pelanggan yang tidak sabar-sabar untuk berinteraksi dengan kandungan anda. Jadi bersedia untuk menukar senarai e-mel anda menjadi komuniti yang berkembang pesat dengan peminat yang bersemangat!

Mencari platform pemasaran e-mel: Mencari platform pemasaran e-mel yang sesuai untuk perniagaan anda boleh menjadi sukar. Tidak menghairankan bahawa dengan begitu banyak pilihan di luar sana, ia boleh menjadi sukar ditangani.

Biar ChatGPT membantu anda! Anda boleh berikan maklumat tentang keperluan anda, dan ChatGPT akan mencari platform yang ideal untuk menjadikan pemasaran e-mel anda mudah.

Cipta sebuah magnetan pemimpin: Tergagap bagaimana untuk mencipta magnetan pemimpin yang tidak dapat di tolak supaya lebih ramai orang mendaftar ke dalam senarai emel anda? Jangan risau! Ini adalah satu cabaran yang banyak dihadapi.

Apa kata jika kami memberitahu anda melakukan sembang dengan ChatGPT adalah satu-satunya perkara yang perlu anda lakukan untuk mencipta magnet pemimpin?

Jangan percaya kepada kami? Cuba sendiri dengan prompt ChatGPT di bawah.

Anda boleh meneruskan perbincangan ini dengan bertanya kepada ChatGPT tentang setiap langkah dan akhirnya, hasilkan magnet tarik terakhir.

Reka borang opt-in: Mahu meningkatkan senarai e-mel anda dengan borang opt-in yang tinggi konversi dan benar-benar menarik perhatian pelawat? Ia semua tentang mencipta reka bentuk yang menarik secara visual, mesra pengguna, dan menawarkan nilai sebenar kepada pelanggan berpotensi anda.

Dengan bantuan ChatGPT, anda boleh membuat borang opt-in yang terbaik dalam sekelip mata! ChatGPT boleh membantu menghasilkan idea reka bentuk, cadangan susunan, prompt untuk seni AI, dan juga salinan yang betul-betul menyentuh hati audiens anda.

Anda akan mempunyai borang opt-in yang kelihatan profesional yang dioptimumkan untuk pengubahsuaian dan siap untuk membesarkan senarai e-mel anda seperti tidak pernah sebelum ini!

Memanfaatkan pemasaran konten: Membangun daftar email Anda melalui pemasaran konten adalah strategi yang sangat efektif yang dapat membantu Anda menarik dan mempertahankan pelanggan yang secara sungguh-sungguh tertarik pada merek dan yang Anda tawarkan. Menciptakan konten yang berharga yang sesuai dengan kebutuhan dan minat audiens Anda membentuk kepercayaan dan otoritas serta membangun pengikut yang setia.

Dengan menggunakan ChatGPT untuk pemasaran konten, anda akan dapat membuat kandungan yang meningkatkan trafik, membina senarai emel anda dan menubuhkan jenama anda sebagai autoriti yang dipercayai dalam industri anda.

7. Mengukur metrik pemasaran melalui e-mel

Anda sudah letih menghantar kempen e-mel dan bimbang adakah ianya memberi kesan yang memberangsangkan? Tidak mengetahui sama ada usaha anda memberi hasil boleh menjadi mendukacitakan, terutamanya jika anda melaburkan masa dan sumber dalam strategi pemasaran e-mel anda.

Jangan risau! ChatGPT boleh membantu anda mengukur metrik pemasaran e-mel anda seperti pakar. Ia dapat membantu anda menetapkan dan menjejaki metrik utama seperti kadar pembukaan, kadar klik-terus, dan penukaran dan memberikan wawasan untuk meningkatkan metrik ini dari semasa ke semasa.

Dengan ChatGPT sebagai rakan analitik pemasaran e-mel anda, anda akan dapat mengukur kesan kempen anda, menyesuaikan strategi anda seperti yang diperlukan, dan mendapatkan hasil yang terbaik dari usaha pemasaran e-mel anda.

Pemilihan KPI pemasaran melalui emel: Cadangan biasa adalah 'semakin banyak metrik yang anda jejak, semakin baik.'

Walaupun menjejaki metrik untuk kempen pemasaran e-mel anda penting, ia tidak perlu menjejaki sebanyak mungkin. Sebaliknya, ia berkaitan dengan memilih metrik yang betul yang seiring dengan matlamat anda.

Kadar Terbuka, Kadar Klik Melalui, Kadar Tolakan, Kadar Penukaran - senarai ini berterusan. Biar ChatGPT membantu mencocokkan matlamat anda dengan KPI pemasaran e-mel untuk mengelakkan kekeliruan.

Pemasangan pemantauan: Memasang pemantauan metrik pemasaran e-mel boleh menjadi agak menakutkan terutama jika anda baru dalam dunia pemasaran e-mel. Tetapi jangan risau - Anda tidak perlu melakukannya sendiri. ChatGPT di sini untuk membantu.

Sebagai model bahasa yang dilatih dengan data yang luas, ChatGPT dapat memberikan panduan dan rekomendasi yang dipersonalisasi untuk mengatur pelacakan metrik pemasaran email berdasarkan alat yang Anda gunakan. Ini dapat memberikan panduan langkah demi langkah untuk mengatur setiap KPI pada alat pemasaran email Anda.

Mengira KPI: Anda tidak perlu menjadi ahli data untuk memahami metrik pemasaran emel anda. ChatGPT dapat membantu anda mengira sebarang KPI pemasaran emel dengan mudah.

8. Mengurus emel

Terakhir tetapi tidak terkecuali, mengurus emel merupakan urusan harian bagi semua orang dalam bekerja. Terutamanya bagi pemasar emel yang menghantar dan menerima ratusan emel setiap minggu. Untuk membantu anda menguruskan emel dengan lebih baik dan menjimatkan masa, di sini ada ChatGPT untuk Gmail, yang boleh menggubah, membalas, memantau, dan mengemukakan ringkasan emel dengan serta-merta.

Menghantar emel: Pasang sambungan Chatsonic Chrome, dan apabila anda ingin menulis emel baru, klik ikon CS di tetingkap Tulis Emel.

Mula dengan memberitahu AI Chatsonic apa yang anda ingin sampaikan dengan menaip mesej anda selepas "Tulis e-mel kepada...". Tetapkan nada yang anda mahu, tekan "Tulis," dan tada! Chatsonic menyediakan e-mel yang telah dihasilkan dengan subjek untuk anda dalam masa yang singkat. Cuba dan kotak masuk anda akan berterima kasih!

Balasan kepada e-mel: Anda tidak terhad kepada sekadar mengarang e-mel. Dengan sambungan Chrome Chatsonic, anda boleh menulis balasan yang tepat dalam tiga nada yang berbeza dan juga menyesuaikannya mengikut selera anda. Ianya tidak pernah begitu mudah untuk meneruskan perbualan!

Ringkaskan e-mel: Ciri ringkasan adalah ladang emas! Ia sempurna untuk mengambil kesan dalam perbualan e-mel dengan cepat. Anda boleh membuat ringkasan satu perenggan atau kronologi keseluruhan rangkaian e-mel.

Tekan ikon CS di bahagian atas tetingkap e-mel anda, dan anda bersedia!

Maksimakan kuasa ChatGPT untuk pemasaran emel!

Chatsonic yang dilengkapi dengan GPT-4 adalah alat yang membawa perubahan besar untuk pemasar email yang mencari cara untuk menghemat waktu, menyederhanakan alur kerja, dan mencapai hasil yang lebih baik. Alat ini menambahkan kepada tumpukan teknologi pemasaran Anda dengan membantu dalam pelbagai tugas pemasaran e-mel seperti membina senarai e-mel, menulis rentetan e-mel, menghasilkan visual AI, pengasingan senarai, dan membantu mengoptimumkan kempen anda.

Untuk memaksimumkan penggunaan ChatGPT untuk pemasaran melalui emel, lihatlah beberapa ajakan ChatGPT untuk pemasaran melalui emel yang perlu anda cuba.

Lisannya, sambungan Chatsonic untuk Chrome mengautomatikkan tugas-tugas membosankan seperti menghantar emel, menjadual tindak balas, dan memperibadikan mesej, memberikan lebih banyak masa untuk aktiviti penting seperti membangunkan strategi dan membina hubungan dengan pelanggan.

Jika anda ingin meningkatkan usaha pemasaran e-mel anda dan membawa kempen anda ke peringkat seterusnya, pertimbangkan untuk mencuba Chatsonic.

Artikel Berkaitan

Lihat Lebih >>