5 Alternatif Chatbase pada 2023 Yang Dilatih Khas oleh ChatGPT

gambar1.png

Jika anda sedang mencari alternatif Chatbase, anda boleh melatih ChatGPT dengan data anda sendiri dan membina chatbot AI tersuai bagi laman web anda.

Dulu terasa seperti menumbuk batu saat berbicara dengan chatbot, tapi sekarang sudah tidak lagi.

Dengan kemampuan ChatGPT khusus yang disematkan ke dalam chatbot AI Anda, Anda dapat membayangkan pengalaman pelanggan menjadi A+++.

Dan, tentu saja, dengan memiliki ChatGPT dilatih pada data Anda untuk melayani pelanggan Anda - dapatkah Anda menawarkan pengalaman pelanggan yang lebih baik daripada ini?

Saya ragu!

Walaupun Chatbase menjadi pilihan yang popular, ia semakin pudar ke dalam sejarah! Kini anda mungkin bertanya-tanya, "Apakah alternatif Chatbase terbaik untuk menaik taraf permainan chatbot anda?"

Baiklah, pos blog ini menjawab pertanyaan anda.

Bersiap-siaplah untuk meneroka chatbot AI yang disesuaikan lain dalam ChatGPT untuk mencari yang terbaik bagi keperluan perniagaan unik anda. Berikut adalah 5 alternatif Chatbase pada tahun 2023 yang mengubah cara chatbot berfungsi.

Dari Botsonic yang mengagumkan hingga Chatfuel yang perkasa, alternatif Chatbase ini dapat membantu meningkatkan bisnis Anda ke puncak baru.

Namun sebelum itu, marilah kita fahami mengapa anda perlu mencari alternatif bagi Chatbase.

Apa itu Chatbase?

gambar2.png

Chatbase, pembina chatbot AI, membantu anda dengan mudah melatih ChatGPT menggunakan data unik anda dan kemudian mengubahnya menjadi chatbot pintar dan interaktif yang dapat diintegrasikan dengan mudah ke dalam laman web anda.

Sekarang, anda mungkin tertanya-tanya bagaimana untuk melakukan ini atau apa jenis data yang anda perlukan, betul? Nah, yang perlu anda lakukan hanyalah memuat naik dokumen atau berkongsi pautan ke laman web anda, dan voilà!

Chatbase dapat membantu anda membangunkan chatbot yang canggih yang direka khusus untuk menjawab segala pertanyaan pengunjung mengenai kandungan. Selain itu, ia membantu mengedit prompt asas, memberi nama pada chatbot anda, menambah sifat personaliti dan mengajar cara menjawab.

Chatbase telah menjadi pilihan popular bagi perniagaan yang ingin membuat chatbot berasaskan AI mereka sendiri tanpa mengkod. Namun, seperti mana-mana platform, terdapat beberapa had tertentu pada Chatbase yang mungkin membuat anda mempertimbangkan alternatif yang lebih sesuai dengan keperluan anda. Mari kita lihat.

Mengapa mencari alternatif Chatbase?

Walaupun Chatbase telah menjadi pilihan popular bagi perniagaan yang ingin membina chatbot AI ChatGPT tanpa kod, kekurangan ini menjadikannya baik dipertimbangkan alternatif.

1. Pilihan penyesuaian terhad

Walaupun Chatbase menawarkan rangka kerja asas untuk membina chatbot, ia kekurangan pilihan pengubahsuaian yang banyak diberikan oleh pembina chatbot AI lain. Ini boleh menyekat untuk perniagaan yang ingin mencipta chatbot yang disesuaikan dengan keperluan khusus dan identiti jenama mereka.

2. Kekurangan pelbagai integrasi

Chatbase tidak menyediakan integrasi yang lancar dengan banyak platform CRM, e-commerce, dan media sosial populer, yang dapat menghambat kemampuan chatbot Anda untuk menjadi alat komunikasi dan interaksi yang efektif.

3. Tiada pilihan untuk mewujudkan beberapa bot

Jadi syarikat yang berbeza memerlukan beberapa set chatbot - satu untuk kegunaan awam, satu lagi untuk kegunaan pasukan dalaman, dan satu lagi untuk pelanggan mereka. Di samping itu, mereka tentunya ingin menyesuaikan setiap chatbot berdasarkan siapa yang akan berinteraksi dengannya — yang tidak disediakan oleh Chatbase pada masa ini.

5 alternatif Chatbase bagi tahun 2023 yang dikuasai oleh ChatGPT dan tanpa kod

  1. Botsonic
  2. Chatfuel
  3. Fini
  4. Ingest AI
  5. Yuma AI

1. Botsonic

Botsonic, alternatif Chatbase tanpa kod revolusioner oleh Writesonic (dan Chatsonic), membolehkan sesiapa sahaja untuk membuat chatbot AI khas dengan tanpa kod dalam beberapa minit dengan kuasa ChatGPT-4. Pembina chatbot AI, Botsonic, boleh membantu anda mencipta pengalaman pengguna yang peribadi, interaktif, dan futuristik untuk pelanggan anda.

gambar4.png

Mari kita teruskan dengan fitur utama yang membezakan Botsonic dan menjadikannya alternatif Chatbase yang terbaik.

Ciri-ciri Botsonic

Integrasi Mudah

Ungkapkan selamat tinggal pada integrasi kompleks dan pengalaman pelanggan yang tidak seragam! Botsonic dapat diintegrasikan dengan mudah ke situs web Anda yang sudah ada hanya dengan skrip tersemat atau kunci API.

Botsonic menawarkan pelbagai integrasi seperti Notion, Google Drive, laman web tunggal, dokumen individu, dan banyak lagi. Selain itu, pembina AI chatbot ini menawarkan integrasi untuk WhatsApp, Slack, Discord, Telegram, dll (akan datang)

Penyesuaian yang tiada tandingan

Dengan pilihan penjenamaan yang fleksibel daripada Botsonic, anda boleh menyesuaikan sama ada AI chatbot ChatGPT anda untuk sepadan dengan penjenamaan dan gaya unik perniagaan anda.

Ini dapat membantu anda membuat tampilan yang selaras dan konsisten di seluruh laman web dan chatbot anda, memastikan penampilan profesional yang mencerminkan identiti jenama anda di semua titik sentuhan digital anda.

Hyper-personalization

Pembina chatbot AI Botsonic yang didukung oleh GPT-4 dapat dilatih dengan menggunakan data khusus Anda untuk memberikan respons yang personal dan akurat kepada pelanggan Anda.

Pendekatan yang disesuaikan ini memastikan bahawa chatbot AI anda mempunyai maklumat yang paling relevan untuk menangani keperluan unik pengguna anda dan meningkatkan pengalaman mereka secara keseluruhan.

Sokongan 24/7

Dengan chatbot ChatGPT AI yang dikuasai oleh Botsonic di laman web anda, anda boleh menawarkan sokongan sepanjang hari kepada pelanggan anda.

Tidak hanya meningkatkan kepuasan pelanggan, tetapi juga dapat mengurangi biaya operasional anda hingga 80%, karena anda tidak lagi perlu bergantung pada tim besar perwakilan layanan pelanggan.

Meningkatkan kekemasan percakapan

Kemampuan Pemrosesan Bahasa Alam Botsonic yang canggih membolehkan chatbot anda memahami dan menafsirkan bahasa manusia secara efektif.

Ini memastikan percakapan yang lancar dan menarik dengan pelanggan anda, menjadikan interaksi mereka lebih semulajadi dan menyerupai manusia.

Sokongan pelbagai bahasa

Botsonic membantu anda menjangkau khalayak yang pelbagai dengan mencipta chatbot yang menyokong pelbagai bahasa.

Selain itu, dengan Botsonic, anda dapat mudah mengatasi rintangan bahasa dan menjangkau pangsa pasar yang lebih luas, memastikan komunikasi yang lancar di seluruh geografi yang berbeda.

2. Chatfuel

Alternatif Chatbase terbaik seterusnya adalah Chatfuel. Pencipta chatbot AI tanpa kod ini yang revolusioner membantu membangunkan chatbot AI untuk meningkatkan jualan, meningkatkan sokongan pelanggan, dan membawa komunikasi ke tahap seterusnya.

IA bertaraf tinggi dihasilkan menggunakan GPT-4 oleh Open AI untuk membina chatbot yang boleh menjawab soalan berkaitan perniagaan anda, mengesyorkan produk / perkhidmatan, dan banyak lagi secara conversational dan bersifat manusia.

gambar5.png

Dan inilah yang terbaik - yang perlu anda lakukan hanyalah menambahkan informasi dasar yang berkaitan dengan bisnis anda dan menghubungkan aplikasi pesan yang anda inginkan, dan ta-da! Chatfuel AI dapat menyiapkan segala hal lainnya dalam hitungan menit.

Antara kelebihan Chatfuel ialah antaramuka yang mesra pengguna, dilengkapi dengan ciri-ciri terkini yang membolehkan perniagaan mencipta chatbot yang menarik, pintar dan dipersonalisasikan untuk memenuhi keperluan unik pelanggan mereka.

Alami kehebatan Chatfuel dan transformasikan interaksi Anda dengan pelanggan hari ini!

Yuran Chatfuel

Chatfuel menawarkan dua pilihan harga: Grow dan Enterprise

Di Grow, anda mendapat percubaan percuma selama 14 hari, dan kemudian kosnya ialah $79/bulan.

Untuk Enterprise, anda perlu membuat janji panggilan dengan pasukan sokongan.

Botsonic vs. Chatfuel
Chatfuel adalah alat yang hebat. Namun, jika anda ingin membina chatbot AI yang kompleks, Chatfuel bukanlah alat yang sesuai bagi anda - kerana NLP-nya tidak begitu baik. Selain itu, kadang-kadang ia gagal memahami input dan juga tidak memberi respons. Yang paling penting, apabila ia berkaitan dengan harga, Botsonic lebih terjangkau daripada Chatfuel.

3. Selesai

Fini adalah pembina chatbot AI terkini tanpa kod yang direka khas untuk memberikan sokongan pelanggan yang luar biasa dengan memanfaatkan teknologi ChatGPT.

gambar6.png

Ini adalah alternatif Chatbase yang menakjubkan yang membantu mengubah pangkalan pengetahuan anda menjadi chatbot AI yang kuat dan interaktif.

Dan inilah caranya - ia hanya menggunakan pautan ke pangkalan pengetahuan anda yang disediakan untuk mencipta chatbot AI tanya-jawab interaktif sendiri 24/7 - untuk memberikan jawapan segera, mencipta pengalaman yang menyeronokkan yang membuat mereka kembali untuk lebih banyak lagi.

Tanpa pengintegrasian yang diperlukan, Fini menyediakan jawapan segera kepada soalan pelanggan anda, mencipta pengalaman yang menyenangkan yang membuat mereka kembali untuk mendapatkan lebih banyak informasi.

Berikut adalah kelebihan Fini daripada pembina chatbot lain:

  • Kemampuan untuk memberikan pengalaman yang mirip dengan manusia
  • Mengizinkan konfigurasi nada suara (20+ nada suara untuk dipilih)
  • Membantu dalam hal pengalihan manusia yang mulus
  • Mendukung integrasi out-of-the-box (Slack, Discord, dan lainnya)
  • Belajar, berkembang, dan berkembang bersama bisnis Anda.

Pelajari kekuatan AI dan ubah strategi sokongan pelanggan anda dengan Fini hari ini.

Harga Fini

Fini menawarkan 3 pelan harga:

  • Pemula - Gratis - Menawarkan hingga 50 pertanyaan/bulan gratis
  • Lanjutan - $0,096/pertanyaan - Menawarkan hingga 10 ribu pertanyaan/bulan
  • Perusahaan - Pertanyaan tak terbatas + Diskon volume

Botsonic vs. Fini
Secara semulajadi, Fini adalah alternatif Chatbase yang hebat, tetapi apabila dibandingkan dengan Botsonic, ia sukar digunakan dan kurang mempunyai pelbagai pilihan penyesuaian. Selain itu, ia mempunyai masa tindak balas yang lebih perlahan, membawa kepada pengalaman yang kurang memuaskan. Dan ia hanya menyokong bahasa yang terhad dan kadang-kadang gagal untuk mengendalikan pertanyaan yang kompleks, berbeza dengan Botsonic.

4. Memproses AI

IngestAI adalah alternatif Chatbase lain yang dapat membantu meningkatkan efisiensi bisnis Anda dengan chatbot AI - yang dapat dibangun tanpa keahlian teknis.

gambar3.png

IngestAI membolehkan anda untuk membuat chatbot AI kustom yang membantu pekerja anda untuk tetap mempunyai kefahaman, membuat keputusan yang lebih baik, dan menjimatkan masa. Dengan memanfaatkan kandungan yang dikuasakan oleh GPT, pembantu AI anda dapat memahami dan menjawab pertanyaan pengguna, memastikan pasukan anda dapat mengakses maklumat penting dengan segera. Dengan IngestAI, anda boleh:

  • Meningkatkan pembuatan keputusan: Dengan bantuan asisten yang dilengkapi kecerdasan buatan, karyawan Anda dapat dengan cepat mengakses data penting, membuat keputusan yang tepat tanpa membuang waktu untuk melakukan pencarian manual.
  • Menghemat waktu: Chatbot IngestAI mengotomatiskan tugas-tugas yang berulang, membebaskan waktu berharga bagi tim Anda untuk fokus pada proyek yang lebih strategis dan berdampak.
  • Meningkatkan kepuasan pelanggan: Dengan memberikan informasi yang akurat secara instan kepada klien, asisten kecerdasan buatan Anda membantu meningkatkan pengalaman pelanggan secara keseluruhan.

IngestAI adalah pembangun chatbot AI ChatGPT tanpa kod yang memudahkan sesiapa sahaja untuk mewujudkan chatbot AI yang dilatih ChatGPT khusus untuk meningkatkan pengambilan keputusan dan mengoptimumkan operasi.

Harga IngestAI

IngestAI menawarkan percubaan percuma yang merangkumi 100 permintaan dalam dataset WebChat 100k aksara (~50 halaman A4 standard). Selain itu, IngestAI menawarkan 3 pakej harga:

Pemula - $39/bulan

Pro - $89/sebulan

Perniagaan - $480/sebulan

Botsonic vs. IngestAI Ingest AI tidak membenarkan bot berbilang, berbeza dengan Botsonic oleh Writesonic. Selain itu, Botsonic menawarkan lebih banyak pilihan penyatuan berbanding IngestAI.

5. Yuma AI

Yuma AI adalah alternatif utama kepada Chatbase yang berintegrasi dengan lancar dengan perisian meja bantuan anda, mengautomatikkan penyediaan jawapan untuk ejen sokongan pelanggan. Alternatif Chatbase yang mempunyai perbezaan ini dibangunkan khusus untuk pedagang Shopify yang menggunakan Gorgias dan bertujuan merevolusikan cara perniagaan mengendalikan pertanyaan pelanggan.

gambar7.png

Yuma Penolong Tiket direka untuk membuat proses sokongan pelanggan anda lebih cekap dan berkesan. Berikut adalah gambaran lebih terperinci mengenai ciri-cirinya:

  • Penjawab automatik AI
  • Mengajar dan menulis jawapan
  • Membina asas pengetahuan khusus
  • Menjaga nada yang betul
  • Meringkaskan keseluruhan perbualan
  • Sokongan untuk 15 bahasa
  • Membantu meningkatkan produktiviti
  • Sokongan yang pelbagai

Manfaatkan kekuatan Yuma's AI Ticket Assistant dan revolusikan proses sokongan pelanggan anda.

Yuma Harga

Yuma menawarkan percubaan percuma selama 7 hari. Inilah pelan-pelan yang ditawarkan oleh Yuma:

  • Pemula - $39/sebulan
  • Pemula + - $95/sebulan
  • Pro - $195/sebulan
  • Enterprise - Kustom

Botsonic vs. Yuma AIBotsonic menyokong lebih banyak bahasa dan pilihan pengintegrasian berbanding Yuma AI. Selain itu, Botsonic lebih terjangkau dan menawarkan lebih banyak fitur.

Transformasikan bisnes anda dengan alternatif Chatbase - Botsonic

Sebagai kesimpulan, walaupun Chatbase telah menjadi pilihan popular bagi perniagaan yang ingin membangunkan chatbot berteknologi AI tanpa pengaturcaraan, kini adalah masa untuk mengeksplorasi pilihan lain yang dapat menyediakan penyesuaian yang lebih baik, lebih banyak integrasi, dan pengalaman pengguna yang ditingkatkan secara keseluruhan.

Alternatif Chatbase yang terdapat dalam catatan blog ini, termasuk Botsonic, Chatfuel, Fini, Ingest AI, dan Yuma AI, menawarkan pelbagai ciri dan keupayaan untuk memenuhi keperluan perniagaan anda yang unik.

Di antara alternatif-alternatif tersebut, Botsonic merupakan pilihan utama sebagai alternatif Chatbase terbaik.

  • Integrasi mudah
  • Penyesuaian yang tak tertandingi
  • Hiper-personalisasi
  • Dukungan 24/7
  • Percakapan yang menarik
  • Dukungan multi-bahasa.

Dengan memilih Botsonic AI pembina chatbot untuk perniagaan anda, anda boleh mencipta pengalaman pengguna yang dipersonalisasi, interaktif, dan masa depan yang selamat bagi pelanggan anda.

Selain itu, anda boleh menyemak 6 pembina bot perbualan AI ini untuk meningkatkan permainan chatbot anda.

Memerlukan lebih banyak pilihan? Semak 10 pembina chatbot AI tanpa kod teratas.

Jadi, apa yang anda tunggu? Tingkatkan permainan chatbot anda dan ubah perniagaan anda dengan Botsonic hari ini!

Gunakan Botsonic untuk membina bot borak AI tersuai anda yang dilatih dengan ChatGPT

Artikel Berkaitan

Lihat Lebih >>