6 Alternatif ChatGPT Teratas untuk Media Sosial pada Tahun 2023

gambar6.png

137 juta pengguna media sosial telah ditambahkan dalam tahun lepas. Ini bermakna anda mempunyai 137 juta peluang untuk mencari pelanggan seterusnya dari media sosial.

Jenama dan individu sudah mula memanfaatkan media sosial untuk membesarkan perniagaan mereka secara eksponen. Mengapa anda mahu lepaskan peluang ini?

Dengan ChatGPT oleh OpenAI, sekarang lebih mudah daripada sebelumnya untuk membina jenama di media sosial untuk menaikkan bisnes anda

Tentu! ChatGPT boleh membantu anda menghasilkan idea, menyediakan kalendar media sosial, menulis entri untuk apa jua platform media sosial, dan membantu anda terlibat dengan entri popular terkini juga. Anda boleh semak usul ChatGPT untuk media sosial untuk memaksimumkan penglibatan anda.

Walaupun ChatGPT hebat dalam apa yang dilakukannya, ia tidak dibina secara khusus untuk media sosial. Oleh itu, ia datang dengan beberapa kekangan.

Dalam artikel ini, kami akan membawa anda melalui batasan-batasan ini dan alternatif ChatGPT untuk media sosial yang sama kuatnya dengan ChatGPT dan mengatasi batasan-batasan tersebut.

Mengapa memilih alternatif ChatGPT untuk media sosial?

Sebelum kita merujuk kepada alternatif ChatGPT untuk media sosial secara mendalam, mari jelajahi mengapa kita memerlukan alternatif ChatGPT.

Kebolehan ChatGPT boleh menakjubkan, tetapi ia tidak sempurna. Terdapat beberapa batasan yang mungkin mengakibatkan jawapan yang tidak relevan dan buruk.

  • Latihan data ChatGPT hanya mencakup hingga tahun 2021. Jika anda membuat kandungan media sosial mengenai topik-topik popular seperti AI, kewangan, dan lain-lain yang memerlukan maklumat terkini mengenai peristiwa semasa, ChatGPT tidak dapat membantu anda dalam penulisan kandungan media sosial.
  • Tetapi ChatGPT tidak dapat menghasilkan imej AI yang boleh menjadi kekurangan besar dalam mencipta kandungan di platform seperti Instagram.
  • ChatGPT tidak menyokong perintah atau respons suara. Seterusnya, menaipnya adalah satu-satunya cara untuk mendapatkan respons.
  • Anda perlu bertukar antara beberapa tab untuk menggunakan ChatGPT untuk media sosial kerana ia tidak mempunyai sambungan Chrome.
  • Adakah perlu mempunyai komputer atau menggunakan versi web ChatGPT di pelayar mudah alih kerana ChatGPT tidak menawarkan aplikasi mudah alih.
  • ChatGPT memperkenalkan API, tetapi ia mempunyai kekurangan yang sama seperti ChatGPT.
  • Server ChatGPT tidak dapat menangani trafik yang meningkat, yang mengakibatkan ChatGPT menjadi tidak tersedia atau kapasiti penuh sepanjang masa.
  • Itali melarang ChatGPT, yang membuatkan ia lebih penting untuk memeriksa alternatif ini.

Mengapa perlu memilih ChatGPT apabila terdapat bermacam alternatif ChatGPT yang lebih baik bagi media sosial?

Mari kita mula meneroka!

6 Alternatif ChatGPT untuk media sosial

Internet dipenuhi alat AI, tetapi mencari alternatif ChatGPT terbaik untuk media sosial berdasarkan kebutuhan Anda dapat cukup merepotkan.

Jadi, kami telah membuat kerja berat untuk anda, dan berikut adalah 6 alternatif terbaik ChatGPT untuk media sosial yang setiap jenama dan pembuat kandungan harus pertimbangkan.

  1. ChatSonic
  2. Writesonic
  3. Poe oleh Quora
  4. Munch
  5. Automata
  6. Postly

Mari kita lihat alternatif ChatGPT ini satu persatu dengan terperinci.

ChatSonic

Yang pertama dalam senarai alternatif ChatGPT untuk media sosial adalah ChatSonic, yang serupa dengan ChatGPT tetapi dengan kuasa hebat⚡️. Ia dibina berdasarkan teknologi GPT 3.5 dan menggunakan teknologi seperti PNM + PB untuk mengautomatikkan proses penjanaan teks dan imej.

gambar9.png

ChatSonic boleh mencipta kandungan teks untuk pos media sosial dan imej AI yang unik yang melengkapkan teks tersebut. Jika anda tidak pasti di mana untuk memulakan perjalanan media sosial anda, ChatSonic boleh membimbing anda dari strategi kandungan hingga penciptaan dan pengedaran kandungan ⏳

ChatSonic mampu melakukan lebih dari sekadar membuat kandungan dengan ciri-ciri luar biasanya.

1. Menghasilkan respon yang bersifat waktu-nyata, faktual, dan relevan

Berkat integrasinya yang kuat dengan Google, ChatSonic hanya mengambil informasi faktual real-time dalam responsnya. Jika Anda masih ragu, ChatSonic menyertakan tautan sumber untuk setiap respons, memungkinkan Anda melakukan pengecekan fakta.

2. Mod Persona

Jika anda mencipta kandungan media sosial mengenai topik tertentu seperti kecergasan dan memerlukan pendapat pakar, anda boleh berbual dengan avatar peribadi ChatSonic seperti jurulatih peribadi, guru matematik, kaunselor kerjaya, dan sebagainya.

3. Seni AI yang Mengagumkan

Anda boleh terus melepasi rutin mengalih penyedia gambar stok untuk mencari gambar yang sesuai untuk pos media sosial anda dengan menggunakan ChatSonic untuk menjana imej AI unik.

4. Perintah suara dan responsnya

Berinteraksi dengan ChatSonic melalui suara untuk percakapan yang lebih cepat dan produktif.

5. Mengingati perbualan

Nyalakan tombol memori ChatSonic untuk menanyakan pertanyaan lanjutan, dan matikan untuk beralih ke topik baru.

6. Edit, kongsi, dan muat turun perbualan

Muat turun, edit, dan kongsikan perbualan ChatSonic anda dengan mudah, yang boleh anda rujuk kemudian, tanpa perlu tambahan sambungan.

7. API

Jimatkan masa anda dengan mengintegrasikan ChatSonic ke dalam aplikasi perisian sedia ada anda dengan bantuan antara muka pemrograman aplikasi (API) ChatGPT ChatSonic.

Ini adalah panduan mendalam mengenai ChatSonic kajian penggunaan API ChatGPT.

8. Sambungan Chrome

Pelanjut ChatSonic Chrome benar-benar berfungsi seperti sihir untuk penjanaan kandungan media sosial. Anda boleh mencipta siaran yang menyeronokkan dan membalas siaran yang sedang trend dalam beberapa saat.

 

9. Aplikasi Mudah Alih

Insipirasi boleh datang dari mana-mana dan bila-bila masa. Jadi kenapa tidak memiliki Aplikasi Mudah Alih ChatSonic untuk mencipta kiriman media sosial di mana saja?

10. Botsonic

Selain daripada itu, dengan pengenalan Botsonic, ChatSonic telah melangkah lebih jauh untuk menjadikan sokongan pelanggan anda lebih menarik. Botsonic menyenangkan pelanggan dengan respon pintar dan padat.

Contoh ChatSonic untuk Media Sosial

Sila lihat beberapa contoh ChatSonic untuk media sosial.

1. Mencipta kalendar media sosial

gambar5.png

2. Menjana imej AI yang unik untuk Instagram

gambar-17.png

3. Tulis tweet-viral menggunakan sambungan ChatSonic di Chrome

gambar4.png

4. Hasilkan balasan segera untuk mesej LinkedIn anda

gambar7.png

Harga ChatSonic

Anda boleh mula menggunakan ChatSonic dengan segera dengan 10,000 perkataan percuma apabila anda mendaftar untuk kali pertama. Jika anda memerlukan lebih banyak, anda boleh melanggan rancangan Pro dengan hanya $19/bulan dengan diskaun tambahan untuk rancangan tahunan. Manakala ChatGPT Plus bermula pada $20/bulan tanpa ciri tambahan.

Bila membanding harga ChatSonic dan ChatGPT Plus, ChatSonic jelas unggul dengan harga yang berpatutan, menjadikannya alternatif terbaik ChatGPT untuk media sosial.

Writesonic

Writesonic adalah destinasi tunggal untuk semua keperluan kandungan anda. Ia adalah alat penulisan AI yang membantu perniagaan dan individu membuat kandungan media sosial. Ia menggunakan algoritma NLP yang canggih untuk menghasilkan kandungan berkualiti tinggi, menarik, dan relevan dalam masa beberapa saat, menjadikannya sebagai salah satu alternatif ChatGPT terbaik untuk media sosial.

Pengguna boleh mencipta pelbagai jenis kandungan, seperti kapsyen posting media sosial, catatan blog, iklan media sosial, huraian produk, dan banyak lagi. Selain itu, Writesonic menawarkan cadangan kata kunci, pengoptimuman kandungan, dan ujian A/B untuk menambah baik kandungan dan meningkatkan penglibatan.

Bahagian terbaik mengenai penggunaan alat penulisan AI seperti Writesonic sebagai alternatif ChatGPT untuk media sosial adalah anda tidak perlu memberi arahan. Writesonic dibina dengan lebih daripada 70 templat yang dilatih mengikut arahan. Jadi anda hanya perlu menambahkan butiran anda, dan ta-da, materi media sosial anda siap!

Ciri-ciri Writesonic

  • Jika anda merancang untuk melancarkan ciri baru dan tiada idea bagaimana untuk mempromosikannya, ciri perancangan media sosial Writesonic akan melakukan tugas tersebut untuk anda.
gambar13.png
  • Kerana setiap platform media sosial berbeza, Writesonic menawarkan ciri-ciri khusus untuk benang Twitter, pos LinkedIn, kapsyen Instagram, dan lain-lain.
gambar8.png
  • Anda juga boleh menjana skrip video YouTube, kaitan, kerangka dan tajuk menggunakan Writesonic.

Harga Writesonic

Harga adalah sama seperti ChatSonic. Anda boleh mula secara percuma dengan 10,000 perkataan. Pelan berbayar bermula pada $19/bulan untuk 100,000 perkataan, dengan diskaun tambahan pada pelan harga tahunan.

Poe oleh Quora

Poe, 'Platform untuk Penjelajahan Terbuka,' adalah platform yang hanya tersedia untuk iOS dan direka untuk memberikan akses kepada pelbagai platform AI perbualan.

Pengguna boleh terlibat dalam perbualan dengan chatbot yang dikuasakan oleh AI tentang pelbagai topik, daripada bantuan penulisan hingga usaha masakan dan banyak lagi. Pada dasarnya, Poe adalah aplikasi mesej yang memberi tumpuan kepada model AI.

gambar10.png

Bersama-sama, OpenAI dan Anthropic menyediakan teknologi AI generatif yang menggerakkan Poe. Sementara OpenAI, perusahaan di belakang ChatGPT, adalah organisasi riset yang berfokus pada kemajuan AI dengan aman dan bermanfaat. Di sisi lain, Anthropic adalah startup yang berfokus pada pengembangan sistem AI sejalan dengan nilai dan tujuan manusia.

Secara keseluruhannya, Poe menawarkan cara yang unik dan menarik untuk meneroka keupayaan AI perbualan, dan penggunaannya dalam teknologi AI yang terbaik hanya menambahkan daya tariknya, menjadikannya alternatif ChatGPT yang hebat untuk media sosial.

Ciri-ciri Poe oleh Quora

  • Dengan Poe, anda boleh mengakses beberapa platform AI perbualan seperti Sage, Claude, ChatGPT, dan Dragonfly serentak.
gambar12.png
  • Quora sedang membangunkan API untuk membolehkan pembangun kod AI mudah menyambungkan model mereka ke Poe, ini akan merapatkan penggunaan platfomnya oleh mereka.
  • Anda boleh memuat turun Poe sebagai aplikasi iOS dari Apple Store.

Harga Poe oleh Quora

Muat turun aplikasi Poe kini terbuka untuk sesiapa sahaja untuk mencuba, dan tiada maklumat yang pasti mengenai harga alternatif ChatGPT ini untuk media sosial.

Adakah ChatSonic merupakan alternatif ChatGPT yang lebih baik daripada Poe oleh Quora? Poe adalah alternatif yang baik untuk ChatGPT untuk media sosial tetapi tidaklah yang terbaik. Ia hanya terhad kepada pengguna iOS dan tidak diakses oleh pengguna Android. Selain itu, tiada versi desktop, yang menjadikannya sukar diakses untuk kerja. Tetapi ChatSonic sangat mudah diakses dengan sambungan Chrome, aplikasi mudah alih, dan API.

Munch

Menukar guna bermanfaat, dan 94% pemasar menukar guna kandungan. Tapi ini tidak mudah! Anda perlu memberi lebih banyak masa untuk memilih bahagian teks atau video yang sesuai yang boleh memberi kesan yang signifikan.

gambar1.png

Jika anda mencipta banyak konten video bentuk panjang, Munch dapat menjimatkan masa tambahan anda.

Munch adalah alternatif ChatGPT untuk media sosial yang menggunakan AI generatif dan analitik pemasaran canggih untuk mengekstrak klip yang paling menarik, trending, dan berdampak dari video Anda yang panjang.

Ciri-ciri Munch

  • Ia adalah platform kandungan video serba lengkap yang membantu dalam penyuntingan, autokapsyen, penghantaran, dan penerbitan.
  • Penyuntingan video adalah berasaskan AI; anda tidak perlu menonton seluruh video untuk berjam-jam.
  • Pilih kepingan kandungan video yang memberi impak dan menarik dari video yang panjang untuk dikitar semula di platform media sosial. AI Video akan memastikan kandungan dipotong dan penyesuaian bingkai berdasarkan setiap platform media sosial.
  • Anda boleh menerbitkan video bentuk panjang dan mengulangi video pendek terus dari Munch.

Harga Munch

Anda boleh mencuba Munch secara percuma dengan ciri-ciri terhad. Rancangan Pro berharga $49/sebulan untuk mengakses semua ciri-ciri. Jika anda merupakan sebuah syarikat, penentuan harga coutom adalah yang paling sesuai bagi anda.

Adakah ChatSonic pilihan ChatGPT yang lebih baik daripada Munch? Munch adalah alat AI kitar semula yang hebat sama seperti ChatGPT. Walau bagaimanapun, ia tidak dapat menandingi ChatSonic. Manakala Munch hanya memberi tumpuan pada pengitaran semula, ChatSonic memberi tumpuan pada penciptaan kandungan, penyuntingan, pengoptimuman kata kunci, penghasilan imej AI, dan banyak lagi.

Automata

Sementara Munch hanya terbatas pada penggunaan kembali video, Automata - alternatif ChatGPT lain untuk media sosial menyederhanakan seluruh proses penggunaan kembali, baik teks maupun video.

imej14.png

Anda boleh mengubah suai catatan blog dan ebook ke dalam pos LinkedIn, rentetan Twitter, dan siaran berita. Demikian juga, anda juga boleh mengubah suai kandungan video.

Ciri-ciri Automata

  • Automata dilengkapi dengan templat pengubahsuai kandungan yang boleh digunakan untuk menukar kemasukan blog yang panjang menjadi kemasukan media sosial dalam masa beberapa saat.
  • Segala apa sahaja yang berada dalam teks atau pautan YouTube boleh diubahsuai dengan Automata.

Harga Automata

Anda boleh mulakan menggunakan Automata secara percuma tanpa memerlukan kad kredit. Versi Pro bermula pada $39/ sebulan untuk individu dan $499/ sebulan untuk perniagaan. Anda juga boleh memilih pelan kustom jika anda ingin servis penyuaian siap sedia dilakukan untuk anda.

Adakah ChatSonic lebih baik daripada Automata sebagai alternatif ChatGPT? Automata adalah kecerdasan buatan yang hebat seperti Chat GPT untuk tujuan memperbaharui kandungan, tetapi jika kita membincangkan penciptaan kandungan, suntingan, pengoptimuman kata kunci, dan generasi gambar AI, ChatSonic lebih unggul daripada Automata. Sementara Automata hanya memberi tumpuan kepada memperbaharui kandungan, ChatSonic menawarkan pelbagai kemampuan yang lebih luas.

Postly

Postly ialah satu platform pemasaran media sosial serba lengkap di mana anda boleh merancang, mereka bentuk, dan melaksanakan kempen secara besar-besaran.

Anda boleh menulis kandungan dengan mudah untuk blog, iklan, dan e-mel serta mengedit gambar dan video. Bukan sahaja pembuatan kandungan, anda juga boleh menyelaraskan alur kerja kelulusan kandungan dan proses penerbitan.

gambar3.png

Jika anda adalah sebuah agensi media sosial dan berurusan dengan beberapa pelanggan, maka ciri muat naik pukal itu penyelamat untuk anda. Dengan alternatif ChatGPT untuk media sosial - Postly, anda boleh meningkatkan interaksi, memacu konversi dan meningkatkan keberkesanan kempen pemasaran.

Ciri-ciri Postly

  • Postly telah diintegrasikan dengan hampir setiap platform media sosial seperti Twitter, LinkedIn, Pinterest, dan lain-lain, supaya anda boleh menerbitkan kandungan di pelbagai platform media sosial dengan satu klik sahaja.
  • Anda boleh membuat kalendar kandungan media sosial untuk setiap platform media sosial secara individual atau kesemuanya sekaligus.
  • Berkolaborasi dengan pasukan anda dan mempercepatkan proses penciptaan kandungan.
  • Postly juga menawarkan alat penyuntingan gambar dan video yang mudah digunakan, pemendek pautan untuk perkongsian senang, dan analitik media sosial untuk menganalisis prestasi.

Harga Postly

Postly tidak menawarkan rancangan percuma. Pakej berbayar bermula dari $9/sebulan (untuk individu) dan meningkat sehingga $299/sebulan (untuk agensi).

Adakah ChatSonic lebih baik daripada Postly sebagai alternatif ChatGPT? Walaupun Postly menyokong setiap langkah dalam pembuatan kandungan media sosial, ia boleh menjadi sangat mahal jika anda ingin membuat kandungan secara lebih besar. Tetapi ChatSonic menyediakan akses ke semua ciri-cirinya dengan bayaran hanya berdasarkan bilangan perkataan yang dihasilkan, menjadikannya sebagai alternatif ChatGPT yang lebih baik.

Pilih alternatif ChatGPT yang tepat untuk media sosial

Saat ini terdapat begitu banyak alat kecerdasan buatan (AI) seperti ChatGPT yang bermunculan di mana-mana, dan dapat menjadi cukup membingungkan mencoba mencari tahu mana yang harus digunakan. Cara terbaik untuk menemukan alternatif ChatGPT yang cocok untuk media sosial adalah dengan memahami apa yang Anda butuhkan dan kemudian melihat opsi mana yang cocok. Oh, dan jangan lupa untuk memeriksa harga dan memastikan fiturnya sepadan sebelum memutuskan untuk membeli.

ChatSonic merupakan gabungan ciri-ciri terbaik dan harga yang berpatutan menjadikannya sebagai alternatif terbaik ChatGPT untuk media sosial.

Artikel Berkaitan

Lihat Lebih >>