OpenAI mengumumkan plugin ChatGPT, tetapi ada sebuah kendala

gettyimages-1252189891.jpg

Bagi anda yang ingin menggunakan ChatGPT untuk bermain permainan trivia, merancang perjalanan, mendapatkan petikan saham, atau mencari tempat makan, sekarang anda dapat melakukan semuanya dan banyak lagi. OpenAI, yang mencipta ChatGPT, baru-baru ini memulakan pelancaran beberapa plugin pihak ketiga yang bertujuan untuk mengembangkan repertoar perkhidmatan perbualan AI popular.

Dalam satu tweet yang diposkan pada Jumaat lepas, OpenAI berkata: "Kami akan mengeluarkan pelayar web dan Plugin kepada semua pengguna ChatGPT Plus dalam tempoh satu minggu akan datang. Berpindah dari versi alfa kepada beta, mereka membolehkan ChatGPT mengakses internet dan menggunakan lebih daripada 70 plugin pihak ketiga."

Juga: Bagaimana Saya Membohongi ChatGPT untuk Memberitahu Saya Kebohongan

Sebelum kamu terlalu bersemangat, ada satu persyaratan utama. Kamu harus menjadi pelanggan berbayar ChatGPT Plus, yang memberikan akses ke fitur-fitur awal tetapi dengan biaya $20 sebulan. Jika kamu menjadi pelanggan, plugin menawarkan beberapa keuntungan, termasuk akses ke informasi real-time seperti berita dan harga saham, pengambilan informasi knowledge-base seperti dokumen perusahaan dan catatan pribadi, serta kemampuan untuk memicu tindakan tertentu seperti memesan penerbangan atau makanan.

Plugin sedia ada direka untuk menarik minat pengguna di kalangan segmen dengan beberapa dengan penekanan pada perniagaan, pendidikan, kewangan, pelaburan dan kepentingan peribadi. Dengan menggunakan plugin dari pembekal pihak ketiga seperti Expedia, Zillow, Kayak, Instacart, dan OpenTable, anda boleh mencari pekerjaan, mencari senarai hartanah, menerima cadangan produk, pergi membeli-belah, bermain permainan, dan mendapatkan resipi.

Dengan Microsoft, Google, dan syarikat-syarikat lain yang cuba meraikan AI, OpenAI melangkah lebih jauh dengan perkhidmatannya sendiri. Mempromosikan langganan ChatGPT Plus-nya adalah salah satu cara untuk menjana pendapatan. Dan untuk itu, syarikat itu harus memastikan rancangan berbayar menawarkan manfaat yang mencukupi untuk menarik orang yang sebaliknya akan berkekalan dengan pilihan percuma.

Juga: Saya bertanya kepada ChatGPT, Bing, dan Bard apa yang membuat mereka bimbang. Kecerdasan buatan Google menjadi seperti Terminator

Untuk mencuba plugin baru sebagai pengguna ChatGPT Plus, pergi ke skrin perbualan utama, klik ikon tiga titik di bahagian bawah penyebaran kiri sebelah nama anda, dan pilih Tetapan. Pada tetingkap Tetapan, klik pada tetapan Ciri Beta dan kemudian hidupkan suis untuk Plugins.

Setelah menutup jendela Settings, arahkan kursor ke model GPT-4 di bagian atas layar dan periksa opsi Plugins Beta. Selanjutnya, klik tanda panah drop-down untuk Tidak ada plugins yang diaktifkan dan pilih Toko Plugin. Baca jendela Tentang Plugin dan klik OK.

figure-top-openai-unveils-chatgpt-plugins-tetapi-hanya-untuk-pelanggan-plus.jpg

Tajuk-tajuk di bahagian atas tingkap kedai membolehkan anda melayari antara plugin baru, paling popular, dan semua plugin. Jika anda menjumpai salah satu yang menarik minat anda, klik butang Pasang untuk memasangnya. Pasang seberapa banyak yang anda suka, tetapi anda hanya boleh membolehkan tiga plugin pada satu masa. Untuk mengawal ini, kembali ke skrin sembang, klik anak panah dropdown bagi plugin, dan pilih tiga yang anda ingin gunakan.

Juga: Chatbot AI terbaik

Pada skrin perbualan, taipkan pemedih yang berkaitan dengan mana-mana plugin yang telah dipasang. Sebagai contoh, saya telah memasukkan permintaan untuk menunjukkan senarai hartanah untuk kondominium dua bilik tidur di kod zip 10017. Sebagai respon, ChatGPT menunjukkan bahawa ia menggunakan Zillow untuk menjawab soalan saya dan menerangkan beberapa senarai yang sepadan dengan kriteria saya. Jawapan tersebut juga termasuk pautan yang mengarahkan saya ke senarai tambahan.

Gambar 1: OpenAI mengumumkan plugin ChatGPT tetapi hanya untuk pelanggan Plus.

Sebagai contoh lain, ini adalah sesuatu yang lebih interaktif, saya meminta ChatGPT untuk mengadakan permainan trivia tentang filem Hollywood lama. Menggunakan plugin Open Trivia, AI menghasilkan soalan pilihan berganda yang harus saya tebak jawapannya.

gambar-2-openai-mengumumkan-plugin-chatgpt-tetapi-terhad-untuk-pelanggan-plus

Artikel Berkaitan

Lihat Lebih >>