ChatGPT untuk Pemasaran: Gunakan AI untuk meningkatkan Strategi Pemasaran Anda

gambar5.png

Dalam landskap perniagaan yang pesat berkembang, mempunyai strategi yang berjaya adalah penting untuk kejayaan, dan AI dalam pemasaran dengan cepat menjadi bahagian penting daripadanya. Menurut kajian McKinsey 2022 mengenai keadaan AI, bilangan kemampuan AI yang digunakan oleh syarikat telah meningkat dua kali ganda hanya dalam masa empat tahun.

Sekarang, dengan ChatGPT memimpin dalam kecerdasan buatan generatif, tidak mengherankan jika lebih banyak bisnis mencari cara untuk memanfaatkan teknologi canggih ini. Sudah saatnya untuk tetap berada di depan kurva dan belajar menggunakan alat seperti ChatGPT dan ChatSonic untuk meningkatkan strategi pemasaran Anda.

Sebagai strategi pemasaran atau pembuat keputusan, penting untuk selalu mengetahui teknologi dan tren terbaru dalam industri. Dengan belajar bagaimana menggunakan ChatGPT untuk pemasaran dan mengatasi keterbatasannya, Anda akan menuju pada strategi pemasaran yang sukses dan dapat meningkatkan keberhasilan bisnis Anda.

Apakah ChatGPT?

Kecuali jika anda tinggal di bawah batu, anda pasti sudah tahu tentang ChatGPT. Jika tidak, saya ingin memperkenalkannya kepada anda - dibuat oleh OpenAI, ChatGPT adalah alat generasi teks paling canggih yang sedang menghebohkan dunia pemasaran.

Dengan pemahaman yang mendalam tentang bahasa dan kemampuan untuk memproses data dalam jumlah besar, Chat GPT dapat membangun seluruh kampanye pemasaran, perubahan besar untuk melakukan riset, menganalisa data, dan menulis konten. Hampir sama seperti memiliki Jarvis seperti Ironman.

Teroka kes penggunaan terbaik ChatGPT.

Pada akhir artikel ini, anda akan mempunyai pemahaman yang jelas tentang potensi yang tidak terbatas dan cara menggunakan Chat GPT untuk pemasaran digital. Jadi, duduk dan pasangkan tali pinggang anda!

Cara Menggunakan ChatGPT?

Untungnya, memulai dengan ChatGPT sangatlah mudah. Hanya perlu memberikan prompt, dan ia akan menghasilkan respons untuk Anda.

Jika anda benar-benar ingin memaksimumkan pengalaman anda dengan ChatGPT dan belajar cara menggunakan ChatGPT, anda harus memberikan arahan yang lebih terperinci dan spesifik agar dapat menghasilkan respon yang lebih tepat dan berguna.

Sebaliknya meminta, "Beri saya idea kandungan." Cuba meminta, "Beri saya idea kandungan bagi syarikat permulaan AI saya yang menargetkan usahawan berumur 18 hingga 24 tahun di Amerika Syarikat yang berminat untuk mengintegrasikan penyelesaian AI ke produk sedia ada mereka."

gambar3.png

Setelah anda mempelajari cara menulis ajakan ChatGPT dengan sempurna, kempen pemasaran anda akan menjadi lebih berkesan. Jadilah kreatif; jika anda ragu, anda boleh merujuk ajakan ChatGPT ini atau contoh terbaik ChatGPT untuk menjadi inspirasi.

Bagaimanapun, ia juga mempunyai kelemahan. Dalam bahagian seterusnya, kita akan meneroka batasan Chat GPT supaya anda dapat membuat keputusan yang tepat.

Batasan-batasan ChatGPT

ChatGPT adalah model bahasa yang sangat canggih, tetapi seperti teknologi lainnya, ia juga mempunyai batasannya. Penting untuk memahami batasan ini agar lebih memahami apa yang bisa diharapkan dari ChatGPT dan kapan harus menggunakannya.

  • Data Lapuk: Salah satu had utama ChatGPT ialah ia hanya dilatih dengan data sehingga tahun 2021. Jika anda mencari maklumat yang terkini, ChatGPT mungkin tidak dapat memberikan maklumat yang tepat.
  • Tiada Seni AI: ChatGPT adalah alat berasaskan teks yang tidak dapat menghasilkan seni AI. Anda mungkin perlu mencari di tempat lain jika mencari alat yang boleh mencipta visual atau reka bentuk.
  • Tiada Perintah Suara: ChatGPT adalah alat berasaskan teks yang tidak dapat menerima perintah suara. Ini mungkin menjadi had bagi sesetengah pengguna yang lebih suka menggunakan perintah suara daripada menaip.
  • Tiada Aplikasi atau Sambungan: ChatGPT tidak mempunyai aplikasi yang khusus, bermakna ia hanya boleh digunakan melalui laman web OpenAI. Ini mungkin tidak sangat menyenangkan bagi sesetengah pengguna yang lebih suka menggunakan aplikasi mudah alih.

Walaupun OpenAI tidak melancarkan mana-mana sambungan Google Chrome, tetapi terdapat pengayaan Google Chrome chatGPT yang mencukupi untuk memudahkan urusan.

Sementara ChatGPT adalah alat yang sangat baik untuk menghasilkan konten, batasan-batasan ini membuat orang-orang yang tertarik merasa jauh.

Jika anda mencari alat yang lebih canggih, pertimbangkan ChatSonic, alternatif ChatGPT untuk pemasar. Mari kita lihat bersama-sama, ya?

Pilihan Alternatif ChatGPT untuk Mencipta Kandungan - ChatSonic

ChatGPT itu ibarat Honda Civic yang dapat dipercayai bagi dunia pemasaran - meskipun bagus, tapi siapa yang benar-benar menginginkannya? Namun alternatif ChatGPT, terutama ChatSonic, ibarat Ferrari kinerja tinggi yang membawa penciptaan konten Anda ke level yang baru.

Dibina dengan teknologi GPT3 mutakhir dan dikuasakan oleh data semasa, arahan suara, dan banyak lagi, ChatSonic menawarkan jawapan dan pandangan masa nyata yang lebih baik daripada ChatGPT.

  • Kelajuan dan Ketepatan: ChatSonic ibarat superhero pemasaran, dengan masa respons yang pantas seperti kilat dan ketepatan yang tidak dikalahkan. Dengan integrasinya dengan carian Google, ChatSonic memberikan data masa nyata terkini kepada anda, membenarkan anda mencipta kandungan yang menarik dan relevan. Ini menjadikan ianya mudah dan berguna untuk apa sahaja, dari kewangan ke pemasaran.
  • Memberi Hayat kepada Perbualan Anda: Dengan satu klik sahaja, anda boleh mengubah kata-kata anda menjadi karya seni AI yang menakjubkan yang akan meninggalkan kesan yang berkekalan menggunakan integrasi ChatSonic dengan model Stable Diffusion dan DALL-E.
  • Kemudahan Dikendalikan Suara: Lupakan masukan manual dan kembangkan kemudahan dikendalikan suara dengan ChatSonic. Tanyakan soalan anda dengan perintah suara, seperti Google Assistant atau Siri, dan dapatkan jawapan yang tepat secara langsung.
  • Menyelaraskan Penciptaan Kandungan Anda: Dari SEMrush ke Copyscape, ChatSonic mempunyai pelbagai alatan bersepadu untuk menyelaraskan alur kerja dan pengurusan kandungan yang kompleks untuk perniagaan anda.
  • Kefleksibilitian: ChatSonic menawarkan kefleksibilitian dan kemudahan capaian ke platformnya melalui aplikasi khususnya. Dan bagi mereka yang ingin mengintegrasikan ChatSonic ke dalam alur kerja sedia ada mereka, ia juga menyediakan API untuk integrasi.

Tetapi bagaimana sebenarnya ChatSonic dapat digunakan untuk meningkatkan usaha pemasaran Anda? Bahagian seterusnya akan meneroka contoh sebenar bagaimana ChatGPT dan ChatSonic boleh digunakan untuk memacu hasil dan strategi pemasaran anda.

Kegunaan Utama ChatGPT untuk Marketer

Sebagai pemasar, anda sentiasa mencari cara baru dan inovatif untuk mencapai hasil untuk perniagaan anda. Mengapa tidak? Di dunia yang sentiasa bergerak pantas ini, pengguna mengharapkan pengalaman yang dipersonalisasikan dan lancar, yang hanya dapat dicapai melalui teknologi terkini seperti AI.

Ketahui lebih lanjut mengenai cara menggunakan ChatGPT untuk perniagaan dan ChatGPT untuk ecommerce.

Di sinilah ChatGPT dan ChatSonic membantu anda memperkuat usaha pemasaran anda.

Kempen Pemasaran — Seni melukis cerita dengan AI

Kempen pemasaran adalah tentang menceritakan sebuah kisah yang menyentuh hati audiens anda. Dengan bantuan AI, anda boleh meningkatkan tahap kempen anda dan mencipta kisah-kisah yang memikat dan meninggalkan kesan yang berkekalan.

  • Kajian: Langkah pertama dalam mencipta sebarang kempen pemasaran yang berjaya adalah memahami audiens anda. Dengan ChatGPT, anda boleh dengan mudah mengkaji dan menganalisis audiens sasaran anda. Ambil tindakan dengan ChatSonic dan lebih memahami masalah, keutamaan, dan tingkah laku audiens menggunakan data masa sebenar.

Pelajari lebih lanjut alternatif ChatGPT untuk penelitian dan bagaimana mereka dapat mempercepat proses Anda.

Ini adalah salah satu isyarat yang saya gunakan: "Saya ialah Ketua Pemasaran Cypher Finance, sebuah syarikat fintech yang mengkhususkan dalam pengurusan kewangan. Saya merancang untuk menjalankan iklan untuk memperluaskan klien kami, tetapi saya tidak pasti tentang audiens sasar kami. Saya memikirkan untuk menghubungi orang muda dalam usia 20-an. Cari profil pelanggan ideal (ICP) dan demografi berdasarkan data yang ada."

Dan inilah hasilnya.

  • Rancang: Setelah anda mempunyai pemahaman yang kukuh tentang audiens sasaran anda, maka tiba masanya untuk merancang kempen anda. Gunakan Chat GPT untuk mencipta strategi pemasaran, kalendar yang komprehensif yang menjejaskan pelaksanaan kempen anda, memastikan bahawa kempen anda terstruktur dengan baik dan mudah dilaksana.
  • Jadual: Dengan data dari ChatSonic, anda dapat merancang dan menjadualkan kempen anda dengan mudah. Daripada membuat kalendar kandungan hingga menjadualkan pos media sosial, ChatSonic akan menyokong anda.
  • Kesenian AI: Dan jangan lupa inti kempen pemasaran anda yang menarik - Kesenian AI. ChatSonic dapat mencipta visual yang mengagumkan untuk membawa cerita anda menjadi hidup dan membuat kempen pemasaran anda menonjol. Ketahui lebih lanjut mengenai bagaimana menggunakan penghasilan seni ChatGPT AI.

Inilah mitra yang sempurna dalam mengolah penggunaan ChatGPT untuk strategi pemasaran yang membuat merek Anda berbeda, memikat audiens dan menghasilkan hasil yang menjanjikan. Cek prompt ChatGPT untuk pemasaran untuk meningkatkan permainan pemasaran Anda.

Metrik Pemasaran - Mengukur kejayaan dengan angka yang penting

Apabila bercakap mengenai pemasaran, angka-angka tidak berdusta. Tetapi dengan begitu banyak metrik untuk dipilih, ia boleh menjadi sangat mengelirukan untuk menentukan yang paling penting. Di sinilah AI masuk.

Ini dapat membantu anda mengukur kejayaan usaha pemasaran anda dengan menganalisis data dan memberikan pandangan yang memberi anda hasil yang terbaik untuk wang anda.

  • ROI (Return on Investment): ChatSonic dapat membantu anda melacak ROI dengan menganalisa data pemasaran anda dan memberi anda gambaran yang jelas tentang apa yang berfungsi dan apa yang tidak.
  • CAC (Customer Acquisition Cost): ChatSonic dapat membantu anda melacak CAC dengan menganalisis data pemasaran anda dan dengan jelas menunjukkan berapa banyak yang anda belanjakan untuk mengambil pelanggan baru serta membantu anda mengoptimalkan usaha pemasaran anda.
  • CLV (Customer Lifetime Value): ChatSonic dapat membantu anda melacak CLV dengan menganalisa data pemasaran anda dan memberi anda gambaran yang jelas tentang nilai dari hubungan pelanggan anda, dengan memfokuskan pada pelanggan paling berharga.

Seseorang berkata matematik bukan untuk ChatGPT, jadi saya mencobanya. Saya menggunakan prompt "Andaikan saya mengeluarkan $10,000 untuk Iklan Instagram. Pada akhir 30 hari, total tayangan yang dihasilkan adalah 5,000, dan CTR adalah 5%. Tingkat konversi adalah 1%, dan saya membuat penjualan lebih dari $15,000. Berikan saya gambaran yang jelas tentang ROI, CAC, dan CLV."

gambar1.png

Kemudian, saya meminta ChatSonic untuk membandingkannya dengan data industri 2023, dan inilah jawabannya. Dan saya sangat terkesan.

Dengan alat AI yang paling kuat di sisimu, kamu akan dapat mengukur keberhasilan pemasaran dengan percaya diri dan membuat keputusan yang didukung data untuk menghasilkan hasil yang diinginkan. Berikut adalah prompts ChatGPT untuk metrik pemasaran yang dapat kamu gunakan untuk melacak keberhasilan.

Kempen Iklan — Sos cekap untuk mencapai hasil yang diingini

Iklan kampanye boleh menjadi faktor penentu kejayaan strategi pemasaran, tetapi dengan AI, anda boleh mengambilnya ke peringkat yang lebih tinggi. Marilah kita meneroka elemen penting kampanye iklan yang berjaya dan bagaimana ChatSonic boleh membantu anda mencapai matlamat anda.

  • Salinan: Salinan iklan anda adalah hidangan, namun pesanan dan nada suara adalah bahan yang akan mempengaruhi audiens sasaran anda. ChatSonic mencipta salinan yang bersifat manusia dan dapat menangani titik-titik rasa sakit audiens anda.
  • Strategi: ChatSonic memproses jumlah data yang banyak, memberikan anda wawasan yang diperlukan untuk menonjolkan diri dari persaingan dan melaksanakan strategi yang menang.
  • Kajian: Kejayaan kampanye iklan bermula dengan kajian yang menyeluruh, dan ChatSonic membantu anda menghemat masa dan usaha dengan menyelidik audiens, pesaing dan trend industri anda.
  • Pesaing: Kekalkan keunggulan dengan menyelidik kampanye iklan dan strategi pesaing anda dengan ChatSonic.
  • Kesenian AI: Visual sangat penting dalam menarik perhatian audiens anda. Keupayaan Kesenian AI ChatSonic mencipta gambar yang menarik mata dan selari dengan pesanan dan jenama anda.

Dengan ChatSonic, anda dapat merangka kempen iklan yang menarik secara visual dan memberikan hasil yang diinginkan. Dari salinan yang menyambung hingga ke keunggulan atas pesaing, ChatSonic adalah rahsia kejayaan kempen iklan.

Bercakap tentang makanan, mari mencuba satu soalan menarik. Saya bertanya kepada ChatGPT, "Bayangkan saya melancarkan sebuah perniagaan Pizza di Amerika Syarikat. Gunakan data pasaran bagi mencari pesaing terdekat dan berikan saya Strategi Pemasaran untuk mengalahkan mereka".

Ini pasti membuat anda berlumba untuk mendapatkan wang.

gambar1.png

Dan ini membuat pesaing anda berlumba-lumba mendapatkan wang.

Pemasaran Kandungan - Kunci untuk membuka hati dan pikiran audien anda

Sebagai seorang pemasar, anda memahami kepentingan kandungan yang terbaik. Tetapi bagaimana anda dapat memastikan kandungan anda menonjol dengan pertambahan pesaing? Masukkan alat AI seperti Chat GPT untuk pengautomatan pemasaran dan ChatSonic untuk menambah baik lagi.

Ini adalah pandangan lebih dekat tentang kemampuannya.

  • Kajian kandungan: Mulakan dengan memahami keperluan, titik sakit, dan minat audiens anda. Guna ChatSonic untuk melakukan penyelidikan menyeluruh bagi membantu mencipta kandungan yang memberikan kesan dalam diri mereka.
  • SEO: Dibekalkan dengan pandangan sasaran audiens anda, optimalkan kandungan anda untuk pengaliran carian dengan ChatSonic untuk menapis perkataan kunci yang betul, disertai dengan analisis pesaing dan cadangan peningkatan. Berikan petua ChatGPT yang betul untuk SEO bagi mendapat hasil yang tepat.
  • Pengaturcaraan kandungan: Guna maklumat yang dikumpulkan untuk merangka kandungan anda dengan cara yang menarik perhatian audiens anda serta berkesan mengkomunikasikan mesej anda.

Menggabungkan langkah-langkah, ciptakan kandungan yang memberi maklumat, mendidik, dan melibatkan audiens anda, memastikan mereka sentiasa kembali untuk lebih lagi.

Saya memutuskan untuk menguji batasnya, maka saya datang dengan ini —  “Anggap saja Paypal meluncurkan Jaringan Pembayaran mereka sendiri. Bangun strategi pemasaran konten yang solid untuk mengalahkan MasterCard dan Visa serta menduduki peringkat #1 di Google.”

Dan hasilnya adalah kukuh.

gambar1.png

Pemasaran Produk – Sains menjual produk anda

Pemasaran produk adalah seni dan sains. Anda perlu kreatif dan berpengetahuan untuk dapat menonjolkan diri di pasar yang ramai serta memahami audiens target dan kebutuhan mereka. Itulah di mana AI dapat membantu Anda mengambil langkah maju dalam pemasaran produk Anda.

  • ICP dan Kumpulan Sasaran: Gunakan ChatSonic untuk mengumpul data dan wawasan mengenai titik kesakitan, keutamaan, dan tingkah laku kumpulan sasaran anda, membantu anda merumuskan strategi pemasaran yang berkesan dan mengatasi keperluan mereka.
  • Pengucapan: Setelah anda memahami kumpulan sasaran, gunakan AI untuk membantu anda merumuskan pengucapan tersendiri yang memberi kesan pada mereka dan membezakan anda dari pesaing.
  • Kajian Kes: Kajian kes adalah alat yang berkesan dalam pemasaran produk, menyediakan contoh dunia nyata bagaimana produk anda telah membantu perniagaan atau individu lain. Gunakan contoh dunia nyata mengenai kesan produk anda melalui kajian kes dan biarkan AI menjabarkan kebaikan dan kelebihannya yang utama untuk meningkatkan jualan.

Pada akhir hari, pemasaran produk adalah aspek penting kejayaan perniagaan. Manfaatkan kuasa AI untuk mencipta strategi-strategi yang boleh menewaskan pesaing dan menjadikan produk anda juara.

Untuk menguji apakah AI dapat membantu di sini, saya mencoba contoh lama Paypal lagi, dengan parameter yang lebih banyak: "Anggap Paypal meluncurkan Jaringan Pembayaran mereka sendiri. Bangun strategi pemasaran produk yang solid untuk mengalahkan MasterCard dan Visa dan menempati peringkat #1 di Google. Temukan ICP untuk produk di atas dengan data yang tersedia dan tentukan jenis pesan yang akan memikat pelanggan."

Dan ini adalah balasannya.

gambar4.png

Dan ia juga datang dengan ICP dan Penghantaran Pesanan.

gambar6.png

Pemasaran Email - Seni membina hubungan dengan pelanggan anda

Pemasaran melalui e-mel seperti mencipta sebuah karya seni. Sama seperti bagaimana seorang seniman mencampurkan warna dan teknik untuk mempersembahkan visi mereka, pemasar melalui e-mel menggunakan perkataan, reka bentuk, dan strategi untuk membina hubungan pelanggan.

Sementara menggunakan Chat GPT untuk automasi pemasaran boleh sangat baik, ChatSonic boleh menjadikannya lebih baik dan membantu pemasar e-mel mencipta kempen yang memberi impak yang bersesuaian dengan audiens mereka.

  • Sekuen E-mel (Pengangkutan, Pengekalan): Menangani urusan pengangkutan dan pengekalan pelanggan menjadi mudah dengan sekuen e-mel peribadi yang disusun oleh AI. Ia boleh menyesuaikan setiap e-mel untuk menyambut pelanggan baru, mengedukasi mereka mengenai produk anda, serta memperkuatkan hubungan dengan menyampaikan kandungan berharga dan memupuk hubungan dari masa ke semasa.

Saya meminta ChatGPT untuk menulis e-mel untuk pengguna yang baru mendaftar, dan hasilnya cukup baik.

gambar2.png

Saya meminta ChatSonic untuk memperbaiki dengan menggunakan lebih banyak titik data real-time. Beritahu saya yang mana yang lebih baik?

  • Buletin Email: AI boleh meningkatkan buletin anda untuk memberi maklumat dan hiburan kepada pelanggan anda dengan kandungan yang dipersonalisasi dan menjaga kaitan mereka dengan jenama anda.
  • Email Sejuk: Email sejuk boleh menjadi pengenalan mesra kepada prospek baru dengan sentuhan yang dipersonalisasi dan relevan melalui AI, menjadikannya lebih cenderung memberi impak pada orang yang menerimanya.
  • Cadangan Tulisan Tamu: Menulis cadangan untuk tulisan tamu mungkin kelihatan sukar, tetapi dengan bantuan AI, anda boleh melakukannya dengan lebih cepat dan lebih baik, menjadikan ia peluang yang baik untuk mendapatkan byline. Lihat 5 alternatif terbaik ChatGPT untuk menulis yang boleh membantu anda.

Dengan memanfaatkan kekuatan AI, pemasar email dapat merancang kampanye yang hebat yang membangun hubungan, menghasilkan hasil, dan memberikan kinerja yang luar biasa.

Ketahui lebih lanjut bagaimana untuk memanfaatkan ChatGPT untuk pemasaran melalui emel dan jika ingin mengoptimakan penggunaannya, lihatlah prompt-prompt ChatGPT untuk pemasaran melalui emel.

Pemasaran Media Sosial - Kehebatan Melibatkan Pengguna

Media sosial merupakan bahagian penting dalam strategi pemasaran moden; dengan AI, anda boleh memanfaatkan potensinya sepenuhnya. Sama ada anda ingin membina jenama anda, meningkatkan jualan, atau berinteraksi dengan penonton anda, AI boleh membantu anda mencapai matlamat anda dengan lebih cepat dan cekap.

  • Rancangan: Strategi media sosial yang berjaya bermula dengan rancangan. Biarkan ChatSonic menyelidiki audiens anda, mengenal pasti waktu posting terbaik, dan menyusun kalendar konten yang seiring dengan matlamat anda. Dari golongan milenial di Instagram hingga jentayu di Facebook, ChatSonic membidik orang yang tepat pada waktu yang tepat.

Ingat syarikat Pizza di atas? Saya meminta ChatSonic untuk Strategi SMM dan waktu terbaik untuk memuatnaik.

  • Teks Kapsyen: Kapsyen adalah tulang belakang setiap pos media sosial, dan ChatSonic yang bertenaga AI dapat membantu anda menghasilkan kapsyen yang dapat membangkitkan engagement dari para pembaca. Optimumkan kapsyen anda untuk setiap platform, sama ada Tweets cerdik di Twitter atau entri LinkedIn yang merangsang pemikiran.
  • Skrip Video: Video merupakan media masa depan untuk peningkatan engagement di media sosial, dan ChatSonic menulis skrip video yang relevan; sama ada untuk demonstrasi produk, gambaran syarikat, atau pandangan di sebalik tabir, ChatSonic membantu menghasilkan skrip video untuk kesuksesan di media sosial.
  • Imej: Gambar adalah alat yang kuat untuk menceritakan kisah anda di media sosial. Dan dengan AI Art, ChatSonic dapat membantu anda mencipta gambar yang tidak hanya menakjubkan, malahan dioptimumkan untuk setiap platform tertentu, memukau audiens dan menghasilkan hasil yang memuaskan.

Pemasaran media sosial ibarat sebuah simfoni, di mana setiap alat muzik perlu bekerja bersama dengan harmoni untuk menghasilkan sebuah karya masterpiece yang indah, dan ChatSonic hanya membuatnya menjadi lebih mudah.

Penulisan Iklan - Biarkan AI melakukan keajaibannya

Pernahkah anda terdiam hanya memandang halaman kosong, mencuba menulis tajuk yang sempurna untuk laman web anda? Sekarang, sudah tiba masanya bagi anda untuk meletakkan pen anda dan membuka ChatGPT untuk salinan pemasaran.

Dengan ini, menulis salinan laman web menjadi lebih mudah dan berkesan. Mulai dari tajuk hingga CTAs, ia dapat membantu anda mencipta salinan yang menarik, memberi maklumat, dan mengubah audiens anda.

  • Tajuk yang Menarik: Tajuk adalah perkara pertama yang dilihat pengunjung pada laman web anda dan menentukan nada untuk pengalaman mereka seterusnya. ChatSonic membentuk tajuk yang menonjolkan perhatian dan bertepatan dengan jenama anda dengan menarik pengunjung.
  • CTA yang Menjadikan Pembaca Menjadi Pelanggan: Satu sarana CTA yang ditulis dengan baik adalah kritikal dalam menukar pengunjung laman web menjadi pelanggan. Biarkan AI menulis CTA yang berkesan dan relevan, menjadikan pengunjung sebagai jualan besar.
  • Mengkaji Pesaing: Sebelum menulis salinan laman web anda, penting untuk memahami apa yang membezakan anda. Biarkan AI melakukan kerja keras dan menyerlahkan ciri unik anda agar anda dapat menulis salinan yang menonjolkan.
  • Menonjolkan Diri dari Golongan Ramai: Berkatilah dengan salinan generik dan celupar, serta sambutlah laman web yang benar-benar mewakili jenama anda dan menukar pengunjung menjadi pelanggan.

ChatSonic adalah senjata rahsia dalam tentera penulisan salinan laman web anda, membantu anda mencipta kandungan yang benar-benar cemerlang.

Saya telah meminta ChatGPT untuk menulis salinan laman web untuk pengganti Netflix dan ia terbukti baik.

gambar7.png

Dan ChatSonic membuatnya lebih baik.

Pemasaran Pengaruh — Berkongsi dengan suara yang tepat

Pemasaran pengaruh merupakan strategi penting bagi jenama yang ingin menjangkau khalayak baru dan membina hubungan yang lebih dalam dengan pelanggan potensial. Namun, dengan ketersediaan influencer yang sangat banyak, pemasar perlu mengenal pasti kemitraan yang tepat.

Tidak lagi begitu. ChatSonic membolehkan jenama membuka sepenuhnya potensi pemasaran pengaruh dan meningkatkan jenama mereka ke tahap yang baru.

  • Keserasian Yang Sempurna: Memadankan influencer dengan jenama anda seperti mencari pakaian yang sempurna. Biarkan AI membantu anda mencari influencer yang berkongsi nilai jenama anda, sasar audiens yang sama, dan mempunyai keupayaan untuk mencapai hasil yang sebenar.
  • Emel Pengaruh Perhubungan: Langkah pertama untuk membina kerjasama influencer yang berjaya adalah mencapai kepada mereka. Tetapi menulis emel perhubungan yang memikat boleh menjadi satu tugas yang menakutkan. Bagaimana dengan satu alat yang menulis emel perhubungan yang dipersonalisasi, berkesan, dan menarik yang menangkap perhatian pengaruh yang anda inginkan?
  • Pengaturcaraan Kempen - Dari Perancangan ke Pelancaran: Setelah anda telah menemui pengaruh yang tepat dan menghubungi mereka, tibalah masanya untuk mula merancang kempen anda. ChatSonic boleh membantu anda membuat pelan yang komprehensif yang termasuk menentukan matlamat anda, menetapkan bajet anda, dan menggariskan langkah-langkah untuk pelancaran yang berjaya.
  • Alat-Alat yang Diperlukan: Pemasaran pengaruh tidaklah satu pendekatan saiz-sesuai-untuk-semua, dan alat-alat yang anda gunakan boleh memberi impak yang besar pada kejayaan kerjasama anda. Tetapi terdapat ribuan alat di luar sana? Jangan risau; biarkan ChatSonic memilih yang terbaik untuk anda.
  • Menceritakan Cerita Jenama Anda: Kata-kata anda adalah kunci untuk membuka potensi penuh pemasaran pengaruh. Cipta skrip yang memberikan impak dan menceritakan cerita jenama anda serta menglibatkan audiens sasaran anda.

Pemasaran influencer adalah alat yang kuat untuk memperkuat jenama anda, dan dengan ChatSonic, ia menjadi lebih baik.

Kesimpulan

Pada akhir hari, alat AI seperti ChatSonic dan ChatGPT adalah penyelamat untuk pemasar yang ingin mengefisienkan dan mengotomatiskan tugas-tugas tertentu dalam pekerjaan mereka. Mulai dari membantu dalam kampanye pemasaran hingga memberikan wawasan tentang metrik pemasaran, hal ini dapat berdampak positif terhadap efisiensi dan efektivitas upaya pemasaran dan menghasilkan angka yang luar biasa.

Dengan memanfaatkan ChatGPT, pemasar dapat memfokuskan upaya mereka pada tugas-tugas yang lebih tinggi, sehingga dapat mencapai hasil yang lebih baik dan mendorong pertumbuhan bisnis mereka. Sementara ada beberapa keterbatasan pada ChatGPT, alat kecerdasan buatan terus berkembang dan meningkat, dan solusi baru seperti ChatSonic menawarkan pilihan alternatif untuk pembuatan konten.

Artikel Berkaitan

Lihat Lebih >>